Wissel hier info omtrent de AMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:24 uur

Kowalski

Spullen in Utrecht opgehaald met auto van mn pa. Maar die kan ik moeilijk een week in Oirschot laten staan..

Heeft 20B een apart topic op het forum? hoe kan ik ze makkelijk bereiken?

Enforcer

Dan zul je volgepakt het OV in moeten en dat is een uitdaging. Hoe heb jij eigenlijk die spullen in Utrecht opgehaald?

Wat kun je thuis laten? Kijk naar het weer en als het niet te koud wordt kun je de winterspullen thuislaten.

Misschien kun je via 20B nog kijken of er nog iemand bij je in de buurt woont die ook met jou de AMO in moet. Dan kun je misschien meerijden....en elkaar op de terugweg wakker houden.

Kowalski

You guys are quick!  :o  Relaxt dat het forum zo levendig is.

ik ga inderdaad toch maar even bellen.. wilde het even op deze manier proberen omdat ik gemerkt heb dat het moeilijk is om via de telefoon de juiste informatie (en de juiste persoon) te bereiken.

Nog 1 ding: is het uberhaupt wel mogelijk om met de benodigde spullen met het OV te gaan? Ik heb nmlk geen auto. Voor de duidelijkheid: het gaat dus om de NATRES-AMO (weet niet of dat veel verschilt qua bepakking).

Enforcer

Ik zou de hele meuk in de auto gooien en naar Oirschot gaan. Heb je in ieder geval alles bij je, en wat je toch niet nodig hebt laat je in de auto liggen.

Als je het andere topic al gevinden hebt, dan heb ik geen toevoegingen meer. Persoonlijk: slippers en normale toiletartikelen.

De tijd zal in je oproepbrief vermeldt staan. Volg of de raad van Lex, of wacht gewoon totdat je terug bent van de wintersport.

Wel fijn voor je dat je uitgerust aan de AMO begint....  ;)

KapiteinRob


Lex

Citaat van: Kowalski op 22/02/2009 | 15:08 uur
Het schijnt dat we pas 1 week vantevoren een brief krijgen over de AMO en dan ben ik nog op wintersport....
Als uiterste: Laat iemand die brief openen en vervolgens alles telefonisch aan je doorgeven. Dan weet je alles.

Kowalski

#37
Hallo allemaal,

ik heb vorige week mijn PGU opgehaald in Utrecht en ik ga 16 maart (eindelijk!) naar de AMO in Oirschot. Ik zal daarna geplaatst worden bij het 1e peloton van de Bravo compagnie bij de NATRES in Amsterdam.

Omdat ik de dag vóór de AMO terug kom van wintersport (i know, strakke planning, was helaas niet anders meer mogelijk) wil ik graag alvast een paar dingen weten.

- Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoe laat ik ongeveer in Oirschot verwacht zal worden, en hoe we daar naartoe moeten komen (zelf; openbaar vervoer neem ik aan?).
- Wat moet er mee van de PGU, of is dat teveel om op te noemen.
- Welke persoonlijke spullen moeten er mee, dan kan ik die alvast klaarleggen/aanschaffen. Ik heb het niet over extra spullen zoals lampje e.d., daar heb ik al een topic over gevonden.

Ik begrijp uit alle andere onderwerpen/posts dat het allemaal nogal verschilt per AMO, maar een indicatie zou al goed van pas komen. Het schijnt dat we pas 1 week vantevoren een brief krijgen over de AMO en dan ben ik nog op wintersport....

Bedankt!

P.S. Ik kon de antwoorden niet in andere topics terugvinden.
P.S. 2: first post!  :D

Nastov

Nou dat is dan duidelijk, en daarmee de discussie afgedaan? :angel:

Stresser

Nastov,

Ik kan daar duidelijkheid ingeven. Bij mijn AMO-oproep staat dat ik me voor 09.00 uur moet melden in GVT.

Nastov

CitaatErg vreemd, wist je dat je als je in militair tenue loopt en je jezelf niet kan legitimeren dat je strafbaar bent?
Laat staan naar je verantwoordelijkheden in het openbaar als militair zijnde! Je bent VERPLICHT te helpen bij ongevallen en dergelijke, mensen rekenen op je .. terwijl je ongetraint bent.

25 aug. a.s. heb ik een kennismakingsgesprek met mijn Bataljons Commandant. Ik zal hem tijdens dat gesprek vragen hoe het precies zit met de opkomst bij de AMO, in spijkerbroek of in tuinkleuren.

Ik laat jullie de uitkomst daarvan natuurlijk weten!

Hopelijk is dit onderwerp hiermee voorlopig afgedaan en kunnen we weer gewoon ontopic blijven.

Mvg,

Nastov

KNR_MK

Citaat van: mautjeros op 07/08/2007 | 12:36 uur
Ja dat lijkt mij ook, maar toch is het de bedoeling. Maar als je je gewoon netjes aankleed en ook netjes gedraagd is er niet veel aan de hand lijkt mij. :)

Erg vreemd, wist je dat je als je in militair tenue loopt en je jezelf niet kan legitimeren dat je strafbaar bent?
Laat staan naar je verantwoordelijkheden in het openbaar als militair zijnde! Je bent VERPLICHT te helpen bij ongevallen en dergelijke, mensen rekenen op je .. terwijl je ongetraint bent.

Maar goed, back on topic: wie weet of november '07 al vol zit (AMO)?

Dutch.Devil

Juist daarom hadden we van het 10e ook een vooropkomst ;)

mautjeros

Ja dat lijkt mij ook, maar toch is het de bedoeling. Maar als je je gewoon netjes aankleed en ook netjes gedraagd is er niet veel aan de hand lijkt mij. :)

KapiteinRob

Citaat van: mautjeros op 06/08/2007 | 22:27 uur
Ik heb het nagevraagd, het is de bedoeling dat je in GVT aankomt, maar omkleden bij aankomst was ook mogelijk.

Lekkere voorlichting; als je opkomt heb je nog geen minuut IMO/AMO/EMMV gehad en weet je dus niets van het militair zijn en hoe je te gedragen. Dus is het te zot voor woorden dat je te horen krijgt dat je in uniform jezelf dient te melden!

mautjeros

Ik heb vandaag even gebeld omdat mij ook niet duidenlijk was wat er allemaal mee moest voor de AMO van 13 augustus. Het is letterlijk alles, behalve het DT. Dus ook winterwanten en wintermuts. Het zou gecontroleerd worden. Ik zei dus, in praktijk is met openbaar vervoer komen vrijwel onmogelijk, ja dat klopt zei die 8)
Verder staat in de brief onder het kopje 'melden' "Het tenue is GVT, camouflage pak" Ik heb het nagevraagd, het is de bedoeling dat je in GVT aankomt, maar omkleden bij aankomst was ook mogelijk.

Dit gaat wel om de AMO in Oirschot, het kan zijn dat in Assen hele andere regels zijn.
Voor degene die a.s AMO krijgen, ik zie jullie de 13e en veel suc6!