Wissel hier info omtrent de AMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:24 uur

januszz

Als dit over de IMO gaat krijg je je tent gewoon op de KMS en daar lever je hem na de IMO ook weer in. Hamill hetzelfde verhaal (alleen niet inleveren natuurlijk). Verder alles meenemen. OOk bontmuts ed. (hoort bij je 3-eenheid). Bilaminaat en parka ook allebei. Eenheid van tenue is belangrijk... dus iig parka mee. bilaminaat zal de meeste tijd in de kast hangen tenzij ernstige regen. Bij de klu kom je tijdens de (IMO-)opleiding niet in het groen of blauw de basis af (dwz het mag niet). dus burgerkleding is wenselijk... En zorg eventueel voor een extra veldpet. je krijgt je baret pas na de GVA-week. Als iemand zijn veldpet vergeet loop je de hele week met een helm op je dop  :D ;D

pindkaas

Citaat van: Lt. Col. Me op 05/06/2007 | 19:13 uur
HaMil krijg je bij de AMO uitgereikt en die mag je waarschijnlijk in een uurtje in elkaar gaan zetten met alle opgaven van wijziging, dus bij deze alvast succes!  ;)

Je hebt burgerkleding bij je als het goed is, want je moet in burger opkomen en in burger weer vertrekken (laatste vrijdag MAG je in uniform vertrekken). Overigens kan het best zo zijn dat je tijdens de eerste week 's avonds nog even naar de bar gaat. Ik weet niet of dit in Assen/Oirschot ook zo is, maar wij gingen in Ermelo rustig 's avonds in burger naar De Mok om even een biertje te pakken.

Overigens zou ik maar vast gaan proberen om bij je peloton - als je dat al hebt toegewezen gekregen - een helm te gaan fixen. Zonder helm kun je in je AMO geen flikker. Zelfde geldt ook voor je tent.... je weet niet of er op je AMO-kazerne iets geregeld kan worden dus kun je het beter zelf alvast gaan regelen.

Ik heb het ook aangegeven aan mijn Compagnie, hij zou kijken of hij het via andere kanalen kon regelen. :)
Ik heb ook gevraagd of er vervoer voor mij geregeld kan worden, dat zou hij ook bekijken.

Lt. Col. Me

Citaat van: Devil.Havelte op 05/06/2007 | 20:59 uur
(...)
Je kan, als je de AMO in Assen volgt (JWF), s'avonds nog naar de bar gaan maar dan ben je dus geen burgerkleding nodig.
De burgerkleding waarin je opkomt heb je dus genoeg aan zoals Lt. Col. Me ook al opperde. ;)
Goed punt, je mag ook in je GVT de bar in, je hoeft niet in je burgerkloffie  ;D
Korps Nationale Reserve 40Delta 2

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." - Winston Churchill

Dutch.Devil

Citaat van: rundfunk rudi op 05/06/2007 | 14:38 uur
@catseye

nee HEt  HAMIL stond nietop de looplijst  maar in de brief van het school bat!.
overigens werd mij verteld dat de gehele landelijk voorraad van helmen op is :)

ok burgerkleding kan ik dus thuis laten , ik had al zon vermoeden dat we s avond s niet even naar de kroeg zouden gaan :)


Zaken die je niet hebt gekregen bij CKU worden je tijdens de AMO waarschijnlijk wel verstrekt, was tenminste bij ons wél zo.

Je kan, als je de AMO in Assen volgt (JWF), s'avonds nog naar de bar gaan maar dan ben je dus geen burgerkleding nodig.
De burgerkleding waarin je opkomt heb je dus genoeg aan zoals Lt. Col. Me ook al opperde. ;)

Lt. Col. Me

HaMil krijg je bij de AMO uitgereikt en die mag je waarschijnlijk in een uurtje in elkaar gaan zetten met alle opgaven van wijziging, dus bij deze alvast succes!  ;)

Je hebt burgerkleding bij je als het goed is, want je moet in burger opkomen en in burger weer vertrekken (laatste vrijdag MAG je in uniform vertrekken). Overigens kan het best zo zijn dat je tijdens de eerste week 's avonds nog even naar de bar gaat. Ik weet niet of dit in Assen/Oirschot ook zo is, maar wij gingen in Ermelo rustig 's avonds in burger naar De Mok om even een biertje te pakken.

Overigens zou ik maar vast gaan proberen om bij je peloton - als je dat al hebt toegewezen gekregen - een helm te gaan fixen. Zonder helm kun je in je AMO geen flikker. Zelfde geldt ook voor je tent.... je weet niet of er op je AMO-kazerne iets geregeld kan worden dus kun je het beter zelf alvast gaan regelen.
Korps Nationale Reserve 40Delta 2

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." - Winston Churchill

rundfunk rudi

@catseye

nee HEt  HAMIL stond nietop de looplijst  maar in de brief van het school bat!.
overigens werd mij verteld dat de gehele landelijk voorraad van helmen op is :)

ok burgerkleding kan ik dus thuis laten , ik had al zon vermoeden dat we s avond s niet even naar de kroeg zouden gaan :)

CatsEye

Citaat van: rundfunk rudi op 04/06/2007 | 13:31 uur
overigens heb oa ik geen HAMIL, tent, plunje baal, en helm (!) gekregen,  scheelt ook weer meeslepen.

Oeps, sorry, ik werd bij het CKU afgelopen vrijdag nog gefeliciteerd dat ik de laatste helm mee kreeg. Dus je zou kunnen stellen dat het min of meer mijn schuld is ;) De HAMIL heb ik nagevraagd bij mijn GC, die kon mij vertellen dat je die op de AMO uitgereikt krijgt (ik was wat in verwarring door de brief van het SchoolBat waarin stond dat je deze moest meenemen). Of stond deze bij jou wel op de looplijst?

Dutch.Devil

#21
Neem maar gewoon al je ondergoed ook mee want je leert ook wat de standaard-uitrusting van je rugzak is en daar zit ook ondergoed en sokken e.d. in. (2x van elk)
En zweten zul je ook zeker tijdens de amo dus 3 paar is geen overbodige luxe. :D
Je burgerkloffie trek je pas weer aan als je naar huis mag vrijdag.  ;D

rundfunk rudi

nou ja alles, ik neem aan dat ik  die wanten en die "bontmuts"  en ander warm winter onderkleedsels wel thuis kan laten :) voor de amo van 18 juni.

verder ga je in het weekend naar huis  dus ik neem aan dat je ook niet al je t shirtjes en overhemen mee hoeft te nemen
(of is het normaal dat je 2x per dag je moet omkleden :))

overigens heb oa ik geen HAMIL, tent, plunje baal, en helm (!) gekregen,  scheelt ook weer meeslepen.

oh; Hoe zit het met burgerkleding, kom je er nog aan toe om dat te dragen of kan je dat voornamelijk thuis laten,

Grunt

Die twee paar kisten is zeker geen overbodige luxe. Wat betreft parka's, neem ze gewoon allebei mee, dan kun je erachter komen welke je het fijnst vind. Je moet toch al zoveel zooi meenemen dat een jasje meer of minder ook niet uitmaakt.
Met alles bedoeld men dus ook alles exclusief DT.
Tent
Slaza
rugzak
matje
sport en gevechtskleding
harnas
en alle losse kleine PGU die je verder nog hebt
Bril + contactlenzen is zeker een goed idee
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

belikewater

ja precies.. wat is "alles"

Ik heb bijvoorbeeld twee jassen, de bilaminaat parka en "gewone" parka. Moet ik ze nou echt alletwee meeslepen?

RVO

Citaat van: belikewater op 13/03/2007 | 14:22 uur
ja je moet idd "alles" meenemen behalve DT.

HAMIL, dienstbril, tent heb ik nog niet. Weet iemand hier iets meer over? OF zijn contactlenzen ook wel handig bij je AMO?

Ik heb gisteren met Sectie logistiek gebeld, daar vertelde zij mij dat als het goed is de tenten daar aanwezig zullen zijn. Dit is ook het geval met HAMIL. Niet iedere bataljon doet geloof ik aan een vooropkomst. En over die bril: neem gewoon alles mee (lenzen en bril) dan heb je zeker het goede bij je!

Met alles meenenem, bedoelen ze dan ook 2 paar kisten? Ik heb maar 1 paar ingelopen!

belikewater

ja je moet idd "alles" meenemen behalve DT.

HAMIL, dienstbril, tent heb ik nog niet. Weet iemand hier iets meer over? OF zijn contactlenzen ook wel handig bij je AMO?

Dutch.Devil

Idd, alles meenemen behalve het DT-gebeuren. ;)

tomk

Weet iemand wat je precies allemaal mee moet nemen? Van de informatiebrief wordt je ook niet veel wijzer. Waarschijnlijk zal je alles moeten meenemen (Behalve je DT). Maar alles wat ik thuis kan laten is mooi meegenomen.