Wat is het stil!?

Gestart door Ben21, 18/07/2005 | 21:52 uur

Ben21

Als je mensen als ze zich aanmelden informeert dat hun account na 9 maanden niet gebruiken, verwijderd word dat je dan al de meeste mensen die eigenlijk hier niks te zoeken hebben "afschrikt"?
Als je een maand voor die deadline een mailtje stuurt dat hun account over een maand word verwijderd dan kun je zo gaan "schiften"!

Groeten

KapiteinRob

Zoals ik eerder al aangaf vind ik dat de termijn van verwijderen na deelnameloze periode een maand of 9 moet zijn. Daarna hoeven ze wat mij betreft echt niet meer gewaarschuwd te worden en kunnen linearecta verwijderd worden!

Sophietje

Citaat van: Dirites op 19/07/2005 | 22:12 uur
Ik bedoel dat je ze eerst emaild dat hun account verwijdert word etc etc als ze niet gaan posten etc etc en dan bijv een maand later worden ze verwijdert

Dat is niet eens zo een gek idee, van te voren op de hoogte brengen en dan..................

Dirites

#37
Citaat van: Nick op 19/07/2005 | 21:54 uur
Citaat van: Dirites op 19/07/2005 | 21:23 uur
Citaat van: Nick op 19/07/2005 | 21:14 uur
Beste leden,

Ik heb inmiddels contact gehad met de webmaster. Hij heeft mij laten weten dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Of het gedaan wordt is een tweede omdat die leden dan ook niet meer op de hoogte gehouden kunnen worden per nieuwsbrief e.d.

Hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Mvgr

Nick
Moderator


Waarom niet, je hebt toch hun email adressen ?

Nee die worden bij het verwijderen van het account ook verwijderd.

Ik bedoel dat je ze eerst emaild dat hun account verwijdert word etc etc als ze niet gaan posten etc etc

en dan bijv een maand later worden ze verwijdert, je moet dan niet alle mensen verwijderen die nog niet gepost hebben, sommige zijn nog maar een dag lid, dus dan moet je de mensen verwijderen die al lang lid zijn maar nog nooit of heel weinig gepost hebben

Dirites

Citaat van: Lenoir op 19/07/2005 | 21:58 uur
Citaat van: Dirites op 19/07/2005 | 21:51 uur
Citaat van: Lenoir op 19/07/2005 | 21:49 uur
Daarbij kun je je afvragen of "leden" die al maanden niets meer van zich hebben laten horen überhaupt nog geïnteresseerd zijn in een nieuwsbrief.

Dan hadden ze zich ook niet moeten aanmelden vind ik

Dat kan wel zijn, maar het forum telt momenteel 2378 leden. Zie jij ze allemaal online?

Wat wil je daarmee zeggen ?

Sophietje

#35
Citaat van: Lenoir op 19/07/2005 | 21:58 uur
Dat kan wel zijn, maar het forum telt momenteel 2378 leden. Zie jij ze allemaal online?

Daar kan ik wel een heel duidelijk antwoord op geven: Nee!

KapiteinRob

Citaat van: Dirites op 19/07/2005 | 21:51 uur
Citaat van: Lenoir op 19/07/2005 | 21:49 uur
Daarbij kun je je afvragen of "leden" die al maanden niets meer van zich hebben laten horen überhaupt nog geïnteresseerd zijn in een nieuwsbrief.

Dan hadden ze zich ook niet moeten aanmelden vind ik

Dat kan wel zijn, maar het forum telt momenteel 2378 leden. Zie jij ze allemaal online?

Defensieforum

Citaat van: Dirites op 19/07/2005 | 21:23 uur
Citaat van: Nick op 19/07/2005 | 21:14 uur
Beste leden,

Ik heb inmiddels contact gehad met de webmaster. Hij heeft mij laten weten dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Of het gedaan wordt is een tweede omdat die leden dan ook niet meer op de hoogte gehouden kunnen worden per nieuwsbrief e.d.

Hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Mvgr

Nick
Moderator


Waarom niet, je hebt toch hun email adressen ?

Nee die worden bij het verwijderen van het account ook verwijderd.

Dirites

#32
Citaat van: Lenoir op 19/07/2005 | 21:49 uur
Daarbij kun je je afvragen of "leden" die al maanden niets meer van zich hebben laten horen überhaupt nog geïnteresseerd zijn in een nieuwsbrief.

Dan hadden ze zich ook niet moeten aanmelden vind ik

KapiteinRob

Daarbij kun je je afvragen of "leden" die al maanden niets meer van zich hebben laten horen überhaupt nog geïnteresseerd zijn in een nieuwsbrief.

Dirites

Citaat van: Nick op 19/07/2005 | 21:14 uur
Beste leden,

Ik heb inmiddels contact gehad met de webmaster. Hij heeft mij laten weten dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Of het gedaan wordt is een tweede omdat die leden dan ook niet meer op de hoogte gehouden kunnen worden per nieuwsbrief e.d.

Hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Mvgr

Nick
Moderator


Waarom niet, je hebt toch hun email adressen ?

Defensieforum

Beste leden,

Ik heb inmiddels contact gehad met de webmaster. Hij heeft mij laten weten dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn. Of het gedaan wordt is een tweede omdat die leden dan ook niet meer op de hoogte gehouden kunnen worden per nieuwsbrief e.d.

Hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Mvgr

Nick
Moderator

Sophietje

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 23:22 uur
En als dat zo zou zijn, is het natuurlijk een beetje dom van me om dat te uiten...... :-\ Maar ja, ik probeerde deze posting te deleten, maar dat gaat niet. Deleten gaat bij mij trouwens al een paar weken niet.....

Citaat van: Sophietje op 18/07/2005 | 23:01 uur
Nog een vraagje over dit "stille" forum, waarom kan ik geen berichten meer deleten, maak soms wel eens een foutje, bijna nooit hoor, maar soms ;)? Misschien heeft Nick wel een antwoord.

Die vraag had ik ook gesteld en Nick heeft daar inmiddels antwoord op gegeven. Voor hun is het blijkbaar ook onmogelijk om op dit moment berichten te deleten.

Dirites

#27
gedaan

Ook zie ik vaak dat sommige  gasten wel vaak posten maar geen lid zijn  ::)

Defensieforum

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 23:38 uur
Misschien een domme vraag; waarom moet dat via een PM van Dirites? Er zijn n.m.m. meerdere forumleden die de (re)actie van de beheerder zouden willen vernemen.....

Omdat ik het dan vast kan leggen en dus niet kan vergeten wie het verzoek heeft gedaan. Als ik dat moet onthouden zonder dat ik het ergens vast leg, kan het gebeuren dat ik het vergeet.

Als er meer leden zijn hoor ik het graag, dan laat ik het wel weten via dit topic.

KapiteinRob

Misschien een domme vraag; waarom moet dat via een PM van Dirites? Er zijn n.m.m. meerdere forumleden die de (re)actie van de beheerder zouden willen vernemen.....

Defensieforum

Citaat van: Dirites op 18/07/2005 | 23:21 uur
maar word er nog wat aan die mensen gedaan die alleen lid zijn maar geen of één post hebben ?


Stuur me ff een PM dan kan ik, als ik reactie gehad heb van Peter, dat weer
terugkoppelen.

Dirites

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 23:20 uur
Ik zit me net een reden zitten bedenken waarom de stilzwijgende leden er niet afgehaald worden; zou het niet zo kunnen zijn dat degenen die deze site (financieel) mogelijk maken (dat zijn toch de vakbonden?) afhaken als de club ineenschrompelt tot 62 man?

daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben

KapiteinRob

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 23:20 uur
Ik zit me net een reden zitten bedenken waarom de stilzwijgende leden er niet afgehaald worden; zou het niet zo kunnen zijn dat degenen die deze site (financieel) mogelijk maken (dat zijn toch de vakbonden?) afhaken als de club ineenschrompelt tot 62 man?

En als dat zo zou zijn, is het natuurlijk een beetje dom van me om dat te uiten...... :-\ Maar ja, ik probeerde deze posting te deleten, maar dat gaat niet. Deleten gaat bij mij trouwens al een paar weken niet.....

Dirites

maar word er nog wat aan die mensen gedaan die alleen lid zijn maar geen of één post hebben ?

Obelix

Als je een forum zoekt waar het echt stil is:

http://firemission.nl/forum/index.php  ;D

KapiteinRob

Ik zit me net een reden zitten bedenken waarom de stilzwijgende leden er niet afgehaald worden; zou het niet zo kunnen zijn dat degenen die deze site (financieel) mogelijk maken (dat zijn toch de vakbonden?) afhaken als de club ineenschrompelt tot 62 man?

Defensieforum

Citaat van: Sophietje op 18/07/2005 | 23:01 uur
Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:52 uur
Ik maakte geen gekheid! Nou ja, van die gratti natuurlijk wel  ;D ;D. Ik denk dat het een goede zaak is om leden na een maand of 9 zwijgen te "deleten"!

Is goed te controleren op een server of iemand in een bepaalde periode wel of niet ingelogd is geweest. 6 maanden vind ik beter dan 9 maanden, dat is te lang.

Nog een vraagje over dit "stille" forum, waarom kan ik geen berichten meer deleten, maak soms wel eens een foutje, bijna nooit hoor, maar soms ;)? Misschien heeft Nick wel een antwoord.

Sophietje,

Sterker nog, wij (beheerders) krijgen ook een foutmelding bij deleten en samenvoegen van onderwerpen. Er wordt hard gewerkt om die fout te herstellen.

Mvgr

Nick

Dirites

#17
Citaat van: Sophietje op 18/07/2005 | 23:12 uur
Citaat van: Dirites op 18/07/2005 | 23:08 uur
Citaat van: Sophietje op 18/07/2005 | 22:45 uur
Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:26 uur
Ik vind het ook jammer dat niet een groter deel van de leden actief deelneemt aan discussies. Ik zit pas sinds december op dit forum (veels te laat want ik schijn zeer welbelezen en -bespraakte forumleden te hebben gemist) maar zie ook een soort vaste kern van een man (vrouw) of 20 en wat incidentele(re) bijdrages. Maar ja, het moet je allemaal ook maar interesseren.......

Misschien moeten ze diegene die wel lid zijn, maar nog nooit 1 opmerking gemaakt hebben, na een half jaar verwijderen of zoiets. Er zijn er heel veel die lid zijn, maar nog nooit aan 1 discussie hebben meegedaan, ja als ze een huis te koop hebben staan ;)

dat is volgens mij al heel vaak gezegt

O en wat wil je daarmee zeggen dan, laat maar gaan? Misschien wordt het eens tijd dat er wat aan wordt gedaan dan he, vind je ook niet?

Nee, ik bedoel ermee dat het toen ook niet geholpen heeft en dat ik hoop dat ze er nu wel wat aan doen

Sophietje

Citaat van: Dirites op 18/07/2005 | 23:08 uur
Citaat van: Sophietje op 18/07/2005 | 22:45 uur
Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:26 uur
Ik vind het ook jammer dat niet een groter deel van de leden actief deelneemt aan discussies. Ik zit pas sinds december op dit forum (veels te laat want ik schijn zeer welbelezen en -bespraakte forumleden te hebben gemist) maar zie ook een soort vaste kern van een man (vrouw) of 20 en wat incidentele(re) bijdrages. Maar ja, het moet je allemaal ook maar interesseren.......

Misschien moeten ze diegene die wel lid zijn, maar nog nooit 1 opmerking gemaakt hebben, na een half jaar verwijderen of zoiets. Er zijn er heel veel die lid zijn, maar nog nooit aan 1 discussie hebben meegedaan, ja als ze een huis te koop hebben staan ;)

dat is volgens mij al heel vaak gezegt

O en wat wil je daarmee zeggen dan, laat maar gaan? Misschien wordt het eens tijd dat er wat aan wordt gedaan dan he, vind je ook niet?

Dirites

Citaat van: Sophietje op 18/07/2005 | 22:45 uur
Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:26 uur
Ik vind het ook jammer dat niet een groter deel van de leden actief deelneemt aan discussies. Ik zit pas sinds december op dit forum (veels te laat want ik schijn zeer welbelezen en -bespraakte forumleden te hebben gemist) maar zie ook een soort vaste kern van een man (vrouw) of 20 en wat incidentele(re) bijdrages. Maar ja, het moet je allemaal ook maar interesseren.......

Misschien moeten ze diegene die wel lid zijn, maar nog nooit 1 opmerking gemaakt hebben, na een half jaar verwijderen of zoiets. Er zijn er heel veel die lid zijn, maar nog nooit aan 1 discussie hebben meegedaan, ja als ze een huis te koop hebben staan ;)

dat is volgens mij al heel vaak gezegt

Sophietje

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 23:03 uur
Ik heb speciaal die 9 maanden genoemd, omdat ik vind dat iemand die 6 maanden op uitzending is geweest dan nog de draad op kan pakken onder dezelfde naam.....
O daar heb je wel goed over nagedacht. Ja ik kom dagelijks niet verder meer dan Rotterdam en weer terug naar Breda. :'(

KapiteinRob

Ik heb speciaal die 9 maanden genoemd, omdat ik vind dat iemand die 6 maanden op uitzending is geweest dan nog de draad op kan pakken onder dezelfde naam.....

Sophietje

#12
Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:52 uur
Ik maakte geen gekheid! Nou ja, van die gratti natuurlijk wel  ;D ;D. Ik denk dat het een goede zaak is om leden na een maand of 9 zwijgen te "deleten"!

Is goed te controleren op een server of iemand in een bepaalde periode wel of niet ingelogd is geweest. 6 maanden vind ik beter dan 9 maanden, dat is te lang.

Nog een vraagje over dit "stille" forum, waarom kan ik geen berichten meer deleten, maak soms wel eens een foutje, bijna nooit hoor, maar soms ;)? Misschien heeft Nick wel een antwoord.

Sophietje

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:52 uur
Ik maakte geen gekheid! Nou ja, van die gratti natuurlijk wel  ;D ;D.

O :-\ :'(

KapiteinRob

Ik maakte geen gekheid! Nou ja, van die gratti natuurlijk wel  ;D ;D. Ik denk dat het een goede zaak is om leden na een maand of 9 zwijgen te "deleten"!

Sophietje

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:47 uur
Dat is nou een goed idee. Misschien moet ik je voordragen voor een forumgratti?

Gaarne!!!

Zonder gekheid, dat zou toch moeten kunnen. Dan maken ze maar weer een nieuw account aan als ze weer zo nodig mee moeten kijken, maar niet mee willen praten (of gewoon niks zinnigs te melden hebben, kan ook).

KapiteinRob

Dat is nou een goed idee. Misschien moet ik je voordragen voor een forumgratti?

Sophietje

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 22:26 uur
Ik vind het ook jammer dat niet een groter deel van de leden actief deelneemt aan discussies. Ik zit pas sinds december op dit forum (veels te laat want ik schijn zeer welbelezen en -bespraakte forumleden te hebben gemist) maar zie ook een soort vaste kern van een man (vrouw) of 20 en wat incidentele(re) bijdrages. Maar ja, het moet je allemaal ook maar interesseren.......

Misschien moeten ze diegene die wel lid zijn, maar nog nooit 1 opmerking gemaakt hebben, na een half jaar verwijderen of zoiets. Er zijn er heel veel die lid zijn, maar nog nooit aan 1 discussie hebben meegedaan, ja als ze een huis te koop hebben staan ;)

KapiteinRob

Ik vind het ook jammer dat niet een groter deel van de leden actief deelneemt aan discussies. Ik zit pas sinds december op dit forum (veels te laat want ik schijn zeer welbelezen en -bespraakte forumleden te hebben gemist) maar zie ook een soort vaste kern van een man (vrouw) of 20 en wat incidentele(re) bijdrages. Maar ja, het moet je allemaal ook maar interesseren.......

Ben21

Kijk ns aan, iedereen is wakker ;)!
Het was niet bedoeld als kritiek toen ik zei dat het erg stil was op het forum, maar met 2300 leden op dit forum denk ik dat het forum toch wel iets levendiger zou zijn :)!
Maar de site en forum zijn top dus ga zo door!

Groeten


KapiteinRob

Citaat van: Ben21 op 18/07/2005 | 21:52 uur
Het is de laatste tijd erg stil op het forum, is iedereen in slaap gevallen of met vakantie?

Groeten

Begin een poll ergens over of deponeer een discutabele stelling (waar je dan wel zelf achter staat natuurlijk)........

Of start een lijst met de positieve kanten van defensie en de negatieve, eens kijken hoe dat eruit gaat zien..... ???

Kortom, toon initiatief. Ga discussie aan, spui je mening. Onderwerpen zat en anders, ik gaf het al aan, start je zelf iets op dat vuurwerk geeft.

Sophietje

#3
Citaat van: Ben21 op 18/07/2005 | 21:52 uur
Het is de laatste tijd erg stil op het forum, is iedereen in slaap gevallen of met vakantie?

Groeten
???

Misschien ligt je interesse ergens anders! En daarbij is het ook nog eens heerlijk weer en inderdaad vakantietijd.

Cobra4

Citaat van: Ben21 op 18/07/2005 | 21:52 uur
Het is de laatste tijd erg stil op het forum, is iedereen in slaap gevallen of met vakantie?

Groeten

Volgens mij mis je zelf een aantal dingen! Check de andere onderwerpen op het forum eens!!
Peloton 3 602 Sqn

Ben21

Het is de laatste tijd erg stil op het forum, is iedereen in slaap gevallen of met vakantie?

Groeten