Is Noord korea in staat om een anval van de US te weerstaan?

Gestart door demian, 10/08/2005 | 00:17 uur

Balic

Ze hebben Viëtnam niet verloren, als ze wilden hadden ze het hele land plat kunnnen gooien...

Waar heb je trouwens al die info vandaan?

Offenbach

Citaat van: MC Demian op 16/08/2005 | 21:05 uur
Citaat van: Jefferson op 16/08/2005 | 18:05 uur
Het probleem is dat de VS niet veel aan spionage spullen zal hebben die onmisbaar zijn.

Volgens mij is de VS de voorloper op spionage spullen, ik wil niet eens weten hoeveel spionage sattelieten ze rond de aarde hebben.

Dan hebben ze ook nog die onbemande gevallen en die U-2 nog, wat heeft N-Korea?

En het feit dat hun leger(7,000,000 man inclusief burgerpersoneel) aangepast is aan dat soort gevechten en dat alles in bunkerbustervrije bunkers staat

Wa tssta er zoal in bunkers en hoe weet je dat ze bestand zijn tegen bunker-busters?

en het fijt dat ze binnen een paar uur alles kapot kunnen gooien tot ver achter seoel.

Als hun artiellerie dan nog niet is bestookt met precisie bommen  :2funny:

7.000.000 ongemotiveerde, hongerende soldaten die het op moeten nemen tegen de hightech-wapens van de VS?

Hebbie dat regelrecht uit je grote duim gezogen of heb je daar ook bewijs van?

Als alles in bunkers staat die onder 80m rots zitten heb je niet veel aan bunkerbusters.

En met al dat spionage supl zie je niet veel door rots beton of bomen aleen op open plekken en die zijn dr heel weinig.

En ze hebbben 8.000 atilerie (120mm tot 170mm)stukken op seoel gericht en de rest van zuidkorea die een regen van 400.000 projektielen per uur op zuid korea/aanvaller en ten 2e staat het allemaal in bunkrs die je niet ziet met meerdere schietpoorten die overgens onder tientalen meters rots zitten.

Deze oorlog moet op land gevochten worden en dan vraag ik me af wat maakt de VS beter in de bossen,rotsen,bergen kort om moeilijk terijn win je dan met de Abrams of bradly of wat dan ok wat wou je dr op af sturen om die gevechten te leveren.

lach maar jeff maar hoe schakel je die bunkers uit met een bunkerbuster die hoogstens 8m doordringt laat staan als je niet weet waar ze zijn.

waarom verloor de VS van de noord vienamezen?

Hoe kan een land überhaupt een oorlog voeren met ernstige tekorten aan voedsel, gezondheidszorg en niet te vergeten energie?
Die 8000 stukken artillerie moeten ook verplaatst worden..

demian

Citaat van: Jefferson op 16/08/2005 | 18:05 uur
Het probleem is dat de VS niet veel aan spionage spullen zal hebben die onmisbaar zijn.

Volgens mij is de VS de voorloper op spionage spullen, ik wil niet eens weten hoeveel spionage sattelieten ze rond de aarde hebben.

Dan hebben ze ook nog die onbemande gevallen en die U-2 nog, wat heeft N-Korea?

En het feit dat hun leger(7,000,000 man inclusief burgerpersoneel) aangepast is aan dat soort gevechten en dat alles in bunkerbustervrije bunkers staat

Wa tssta er zoal in bunkers en hoe weet je dat ze bestand zijn tegen bunker-busters?

en het fijt dat ze binnen een paar uur alles kapot kunnen gooien tot ver achter seoel.

Als hun artiellerie dan nog niet is bestookt met precisie bommen  :2funny:

7.000.000 ongemotiveerde, hongerende soldaten die het op moeten nemen tegen de hightech-wapens van de VS?

Hebbie dat regelrecht uit je grote duim gezogen of heb je daar ook bewijs van?

Als alles in bunkers staat die onder 80m rots zitten heb je niet veel aan bunkerbusters.

En met al dat spionage supl zie je niet veel door rots beton of bomen aleen op open plekken en die zijn dr heel weinig.

En ze hebbben 8.000 atilerie (120mm tot 170mm)stukken op seoel gericht en de rest van zuidkorea die een regen van 400.000 projektielen per uur op zuid korea/aanvaller en ten 2e staat het allemaal in bunkrs die je niet ziet met meerdere schietpoorten die overgens onder tientalen meters rots zitten.

Deze oorlog moet op land gevochten worden en dan vraag ik me af wat maakt de VS beter in de bossen,rotsen,bergen kort om moeilijk terijn win je dan met de Abrams of bradly of wat dan ok wat wou je dr op af sturen om die gevechten te leveren.

lach maar jeff maar hoe schakel je die bunkers uit met een bunkerbuster die hoogstens 8m doordringt laat staan als je niet weet waar ze zijn.

waarom verloor de VS van de noord vienamezen?

Balic

Het probleem is dat de VS niet veel aan spionage spullen zal hebben die onmisbaar zijn.

Volgens mij is de VS de voorloper op spionage spullen, ik wil niet eens weten hoeveel spionage sattelieten ze rond de aarde hebben.

Dan hebben ze ook nog die onbemande gevallen en die U-2 nog, wat heeft N-Korea?

En het feit dat hun leger(7,000,000 man inclusief burgerpersoneel) aangepast is aan dat soort gevechten en dat alles in bunkerbustervrije bunkers staat

Wa tssta er zoal in bunkers en hoe weet je dat ze bestand zijn tegen bunker-busters?

en het fijt dat ze binnen een paar uur alles kapot kunnen gooien tot ver achter seoel.

Als hun artiellerie dan nog niet is bestookt met precisie bommen  :2funny:

7.000.000 ongemotiveerde, hongerende soldaten die het op moeten nemen tegen de hightech-wapens van de VS?

Hebbie dat regelrecht uit je grote duim gezogen of heb je daar ook bewijs van?

Offenbach

Noord Korea heeft trouwens een grote troef in handen...de Kumgangsan Dam.
Als Noord-Korea het stuwmeer ineens zou laten leeglopen, zou Seoul overspoeld worden met een vloedgolf van vijftig meter hoog!
Soort grote waterbom!

demian

Mmm ik bedoelde met jungle die bossen daar.

Ik begrijp dat je dat denkt maar ik zou niet weten hoe ze dat gaan doen in die bossen/bergen vertel mij wat er dan nog heel efectief is aan wapens.

Het zal een zelfde soort van oorlog zijn als in vietnam was waaruit bleek dat de high-tech wapens niet alles waren.

Je hebt er meer aan infanterie dan aan atilerie/carvelerie en alle high-tech spul de infanterist zal het in deze oorlog uitmaken.
Het is echt anders als Irak waar je de tegenstander bijna nooit ziet helaas zal het vaak op man tot man gevechten komen in N-korea gevechten op zeer korte afstand.

Demian.

KapiteinRob

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 20:39 uur
Er zijn veel klop jachten op n-koreanse spionen

En dat gebeurt door "de Noord-Koreaanse special forces"? Dat zal de "Noord-Koreaanse KGB" wel tot het takenpakket hebben....

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 20:39 uur
N-korea is ok instaat om via tunnels anderhalvedivisie peruur achter een eventuele amerikaanse linies te verplaatsen.

Zelfs als dat al waar is, zullen de Amerikanen niet echt wakker liggen van een stelletje ondervoede infanteristen die bovengronds komen.

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 20:39 uur
Ik moet nog zien of je veel aan die high-tech spullen hebt in de jungle/bergen.

Jungle in Noord-Korea?

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 20:39 uur
En dat over de 7,000,000 man klopt wel gevechtseenheden zijn 1,000,000 man en derest werkt aan de tunnels,fabriken van alles die zullen dus ok naar de wapens grijpen.

Zo lust ik er nog wel een paar! Van 7 miljoen ga je in één zin terug naar 1 miljoen en verder is het "arbeiders aller landen negen provincies, verenigt U en pak een geweer uit het rek".....

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 20:39 uur
de mensen die dood gaan van de honger zijn de politike tegenstanders van de regering.

Ach kom, het overgrote deel van de bevolking crepeert bijna van de honger. Dat zijn echt niet allemaal "politieke tegenstanders van de regering", maar voor het leeuwendeel mensen zoals jij en ik, alleen dan vechtend voor hun bestaan, zuchtend onder een communistisch juk!

Gelukkig is het allemaal fictie, want de Amerikanen zullen n.m.m. heus niet voet aan Koreaanse wal zetten. Ze hebben een geschiedenis in ZO-Azië waar ze waarschijnlijk wel wat van geleerd hebben; ze meppen wel vanaf afstand....

demian

Citaat van: Lenoir op 14/08/2005 | 19:10 uur
Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 16:39 uur
En het feit dat hun leger(7,000,000 man inclusief burgerpersoneel) aangepast is aan dat soort gevechten en dat alles in bunkerbustervrije bunkers staat en het fijt dat ze binnen een paar uur alles kapot kunnen gooien tot ver achter seoel.

7.000.000 ongemotiveerde, hongerende soldaten die het op moeten nemen tegen de hightech-wapens van de VS? Natuurlijk, het is een enorm aantal, maar ik denk niet dat de VS nog een keer zo dom is om in het verre oosten een landoorlog te beginnen..... En dus is dat getal van 7 miljoen verder niet zo relevant.

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 16:39 uur
En de soldaten zijn echt gehard hun special forceses(grootste van de wereld 120,000 man)zijn echt goed dat is vaker gebleken.

Waar is dat dan gebleken?

Er zijn veel klop jachten op n-koreanse spionen en daarbij zijn er veel meer s-koreanse militairen omgekomen dan spionen.

Ik moet nog zien of je veel aan die high-tech spullen hebt in de jungle/bergen.
N-korea is ok instaat om via tunnels anderhalvedivisie peruur achter een eventuele amerikaanse linies te verplaatsen.
Het nut van velle belangrijke wapens in de irak oorlog zal sterk verminderen bijvoorbeelt van de abrams,apache,sataliet,thomahawk,atilerie.En N-korea is in staat om op velle manieren terug te slaan (lees verhaal van topic)
Het probleem is dat de VS niet veel aan spionage spullen zal hebben die onmisbaar zijn.

En dat over de 7,000,000 man klopt wel gevechtseenheden zijn 1,000,000 man en derest werkt aan de tunnels,fabriken van alles die zullen dus ok naar de wapens grijpen.
Je kan zeggen dat ze niet gemotiveerd zijn maar alles wijst op iets anders in het verleden hebben ze zich altijd tot in de dood gevochten en de mensen die dood gaan van de honger zijn de politike tegenstanders van de regering.
Als je ten oorlog gaat zal je ze op korte afstand moeten bevechten.

KapiteinRob

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 16:39 uur
En het feit dat hun leger(7,000,000 man inclusief burgerpersoneel) aangepast is aan dat soort gevechten en dat alles in bunkerbustervrije bunkers staat en het fijt dat ze binnen een paar uur alles kapot kunnen gooien tot ver achter seoel.

7.000.000 ongemotiveerde, hongerende soldaten die het op moeten nemen tegen de hightech-wapens van de VS? Natuurlijk, het is een enorm aantal, maar ik denk niet dat de VS nog een keer zo dom is om in het verre oosten een landoorlog te beginnen..... En dus is dat getal van 7 miljoen verder niet zo relevant.

Citaat van: MC Demian op 14/08/2005 | 16:39 uur
En de soldaten zijn echt gehard hun special forceses(grootste van de wereld 120,000 man)zijn echt goed dat is vaker gebleken.

Waar is dat dan gebleken?

demian

Citaat van: Lenoir op 10/08/2005 | 15:04 uur
Citaat van: MC Demian op 10/08/2005 | 00:17 uur
Denken jullie dar N-korea een aanval kan weerstaan van de US?

Militair gezien niet; het wordt wat anders als De Grote Leider (die alle telefoonnummers in zijn land kent en opera's zingt.....) zijn volgelingen oproept aanzegt dat ze een menselijk schild moeten vormen met een filmend CNN erbij.

Mwa ik zou het echt niet weten als je het heleverhaal heb gelezen.Je moet wel zien dat het een van de ergste landen is om te vechten kwa landschap.
En het feit dat hun leger(7,000,000 man inclusief burgerpersoneel) aangepast is aan dat soort gevechten en dat alles in bunkerbustervrije bunkers staat en het fijt dat ze binnen een paar uur alles kapot kunnen gooien tot ver achter seoel.
En de soldaten zijn echt gehard hun special forceses(grootste van de wereld 120,000 man)zijn echt goed dat is vaker gebleken.

KapiteinRob

Citaat van: MC Demian op 10/08/2005 | 00:17 uur
Denken jullie dar N-korea een aanval kan weerstaan van de US?

Militair gezien niet; het wordt wat anders als De Grote Leider (die alle telefoonnummers in zijn land kent en opera's zingt.....) zijn volgelingen oproept aanzegt dat ze een menselijk schild moeten vormen met een filmend CNN erbij.

demian

Dit is een stukje van het verhaal de rest vind je op
http://www.rense.com/general37/nkorr.htm

Er staan meerdere redenen waarom Noord korea de US kan verslaan als het word aan gevallen in de lucht,zee en op het land.

N Korea Military Tactics
In A War With US
A Strategy Of Massive
Retaliations Against US Attacks

By Han Ho Suk
Director Center for Korean Affairs
4-24-3

North Korea has not only the military power but also the political will to wage total war against the United States.

(An English abstract of a paper)
 
1. North Korea Can Engage the US in Total War
 
North Korea is one of the few nations that can engage in a total war with the United States. The US war planners recognize this fact. For example, on March 7, 2000, Gen. Thomas A Schwartz, the US commander in Korea at the time, testified at a US congressional hearing that "North Korea is the country most likely to involve the United States in a large-scale war."
 
North Korea, which can and is willing to face up to the sole military superpower of the world, cannot be called a weak nation. Nevertheless, Western press and analysts distort the truth and depict North Korea as an "impoverished" nation, starving and on the brink of imminent collapse. An impoverished, starving nation cannot face down a military superpower. Today few nations have military assets strong enough to challenge the US military. Russia, though weakened by the collapse of the Soviet Union, has enough assets to face up to the US. China, somewhat weaker than Russia, too, has strong military that can challenge the US. However, both Russia and China lack the political will to face down the US.
 
In contrast, North Korea has not only the military power but also the political will to wage total war against the United States. North Korea has made it clear that it will strike all US targets with all means, if the US mounted military attacks on North Korea. That North Korea's threat is no bluff can be seen from the aggressive actions taken by North Korea since the Korean War armistice, most recent of which is North Korea's attempt to capture an American spy plane. In the morning of March 1, 2003, an American RC-132S spy plane, Cobra Ball, took off from a US airbase in Okinawa, and cruised along the East coast of North Korea collecting electronic signals. The US intelligence suspected that North Korea was about to test a long-range missile and the plane was there to monitor the suspected missile launch.
 
When the US plane reached a point about 193 km from the coast of North Korea, two MiG-29 and two MiG-21 fighter planes showed up unexpectedly. The North Korean planes approached within 16 m and signaled the US plane to follow them. The US pilot refused to follow the command and left the scene posthaste. The US plane was tailed by the hostiles for about 22 min but let the US spy plane go. There are two key points to be observed here.

Denken jullie dar N-korea een aanval kan weerstaan van de US?

Demian.