Iran wijst Europees dreigement met VN-sancties van de hand

Gestart door Cobra4, 05/09/2005 | 10:59 uur

Cobra4

Citaat van: Ros op 05/09/2005 | 12:09 uur
Citaat van: Cobra4 op 05/09/2005 | 11:00 uur
Volgens mij duurt het niet lang meer voordat er een aantal F-16's met wat pretpakketjes boven het complex verschijnen.  :-\

Wat is het bereik van een F-16 Block eigenlijk??

Het vermoeden dat het gaat gebeuren berust op ?. Ik denk niet dat er een enkel land is die het hoofd in de strop wil steken om dit uit te gaan voeren.

Het vermoeden berust op de gelijkenis met de situatie rond de aanloop naar de "preventieve" aanval van Israel op een Iraakse kerncentrale.

Het zou dus niet de eerste keer zijn.
Peloton 3 602 Sqn

Ros

Citaat van: Cobra4 op 05/09/2005 | 11:00 uur
Volgens mij duurt het niet lang meer voordat er een aantal F-16's met wat pretpakketjes boven het complex verschijnen.  :-\

Wat is het bereik van een F-16 Block eigenlijk??

Het vermoeden dat het gaat gebeuren berust op ?. Ik denk niet dat er een enkel land is die het hoofd in de strop wil steken om dit uit te gaan voeren.

Cobra4

Volgens mij duurt het niet lang meer voordat er een aantal F-16's met wat pretpakketjes boven het complex verschijnen.  :-\

Wat is het bereik van een F-16 Block eigenlijk??
Peloton 3 602 Sqn

Cobra4

Iran wijst Europees dreigement met VN-sancties van de hand
Uitgegeven op 05 september 2005 om 05:44 uur

(Novum/AP) - In het rapport over het Iraanse atoomprogramma dat vrijdag werd uitgebracht door het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) - de nucleaire waakhond van de Verenigde Naties - staat geen enkele rechtvaardiging voor het doorverwijzen van de kwestie naar de VN-Veiligheidsraad, en de Europeanen moeten ophouden daarmee te dreigen. Dat heeft woordvoerder Hamid Reza Asefi van het Iraanse ministerie van buitenlandse zaken zondag gezegd. Ondanks de Europese dreigementen zal Iran doorgaan met de uraniumconversie in zijn kerninstallatie bij de stad Isfahan, aldus Asefi.

Vertegenwoordigers van de Europese Unie bij het IAEA hebben zaterdag gezegd dat Iran er op aanstuurt dat de kwestie over zijn atoomprogramma wordt doorverwezen naar de VN-Veiligheidsraad. In het vrijdag door het IAEA uitgebrachte rapport staat dat Iran de afgelopen maand tonnen van het gas geproduceerd heeft dat wordt gebruikt voor de verrijking van uranium. Volgens het IAEA heeft Iran ruim genoeg uraniumerts omgezet in gas om een atoombom mee te kunnen produceren.

De EU heeft de afgelopen maanden in overleg met Teheran aangedrongen op een compromis over het Iraanse atoomprogramma, maar Iran heeft de Europese voorstellen van de hand gewezen. Als het land volhardt in zijn onverzettelijke houding om in overleg met de internationale gemeenschap tot een akkoord te komen, is het onvermijdelijk dat de kwestie wordt doorverwezen naar de VN-Veiligheidsraad, aldus de Europese IAEA-lidstaten Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië zaterdag.

bron: www.nieuws.nl
Peloton 3 602 Sqn