Onderofficier ----> Officier

Gestart door Zik, 27/09/2005 | 09:16 uur

Balic


Sophietje

Citaat van: Jefferson op 30/09/2005 | 11:51 uur
@Sophietje: Niet last krijgen van grootsheids waanzin dame  :-*

:2funny: :2funny: :2funny:

Daar heb ik gelukkig geen last van jongetje :-*

Balic

Laat ik het verduidelijken; ik denk dat ik lang genoeg in de praktijk meeloop om dit te kunnen zeggen en ik ben zo arrogant te denken dat jij daar niet lang genoeg voor bij defensie rond hebt gelopen.

Mwah, je kan zeggen over ZIK wat je wilt, maar op dit punt heeft hij denk ik wel gelijk Lenoir: 

Jefferson weet het net zo min als jij. En dan je laatste zin: ''Je hoort veel.'' Jij hoort ook wel veel, hoe wil je anders zo over officieren praten alsof je er alles van weet? Want zelf ben je onderofficier, lijkt me dan dat je jou kennis ook van iemand anders hebt gehoord.

Ik denk ook dat jij net als ik weinig weet van hoe het werk van officier bij de LANDMACHT eruit ziet en ik vertrouw liever op een stel onder-officieren (zat trouwens één Vaandrig bij Lenoir..) van de Landmacht dan op een onder-officier van de Marine  ;) En dat moet je niet negatief opvatten, ik heb ale respect voor het werk wat je doet, maar ik vertrouw liever op wat ik ''heb horen zeggen/vertellen'' dan wat jij ''hebt horen zeggen/vertellen etc''

Praktijkervaring doe je als officier niet op doordat je eerst een paar jaar als manschap rondloopt. Praktijkervaring doe je op door aan je eigelijke werk te gaan waar je de capaciteiten voor hebt

Daar ben ik het niet mee eens en dan kan je elke keer terugspringen op je eigen militaire ervaring, maar ik denk dat dat in deze discussie niet echt relevant is.

@Sophietje: Niet last krijgen van grootsheids waanzin dame  :-*

Zik

had 1 verkeerd wordje geschreven, gelijk totale chaos D

maja zo goed?  :angel:

Sophietje

Citaat van: Zik op 30/09/2005 | 11:10 uur
sophietje als je ook maar een beetje had opgelet, hadje gezien dat ik hem niet op zijn stuk wil zetten op millitair gebied. Maar ik wil hem gewoon op zinjn stuk zetten door steeds dingen tegen mij te zeggen die die zelf ook fout doet. Tuurlijk heeft hij vele malen meer ervaring, tuurlijk weet hij veel meer dan mij van defensie af, dat heb ik ook echt geen 1 x ontkent hoor. Maar het gaat me om de persoonlijke kritiek die hij aan mij levert.

En @ caruso, ach, alsof je kan zien hoe ik ben aan de hand van wat posts op een forum... En mag ik vragen hoe oud je dochtertje is? Zowiezo reageren dames anders op adhd, het zijn ook voornamelijk jongens die adhd hebben. Maar als een dame het heeft verschilt het zowiezo van een jongen, maja. En voor de 4e x, ik heb nooit gezegd dat ik officier wil worden.

Kan er geen touw aan vast knopen, wat een chaotisch zooitje. :-X

Zik

#69
sophietje als je ook maar een beetje had opgelet, hadje gezien dat ik hem niet op zijn stuk wil zetten op millitair gebied. Maar ik wil hem gewoon op zijn stuk zetten omdat hij steeds dingen tegen mij zegt die hij zelf ook fout doet. Dus probeer ik hem op zijn stuk te zetten door hem te confronteren met zijn eigen gedrag. Tuurlijk heeft hij vele malen meer ervaring, tuurlijk weet hij veel meer dan mij van defensie af, dat heb ik ook echt geen 1 x ontkent hoor, en zal hem ook echt niet de les lezen op defensie/millitair gebied. Maar het gaat me om de persoonlijke kritiek die hij aan mij levert.

En @ caruso, ach, alsof je kan zien hoe ik ben aan de hand van wat posts op een forum... En mag ik vragen hoe oud je dochtertje is? Zowiezo reageren dames anders op adhd, het zijn ook voornamelijk jongens die adhd hebben. Maar als een dame het heeft verschilt het zowiezo van een jongen, maja. En voor de 4e x, ik heb nooit gezegd dat ik officier wil worden.


edit: Zo goed sophietje?

KapiteinRob

Ik wil ter verduidelijking richting de overige forumgenoten zeggen dat ik heus nog wel verder had kunnen gaan in de "schijndiscussie" met deze Zik, maar omdat het zo langzamerhand alleen nog maar een (defensie-?)opvoed-topic richting deze persoon dreigde te moeten worden (in dat in meerdere topics), heb ik gemeend ermee te moeten stoppen. Sterker nog, ik had zo verstandig moeten zijn eerder de cosequentie van het "discussiëren" met dit zeer hardleerse, eigenwijze en met een enorm ego behepte persoon in te moeten zien; een persoon die wat mij betreft nimmer goedgekeurd zal worden bij defensie!

En daar laat ik het bij wat Zik betreft......

Sophietje

Citaat van: Zik op 29/09/2005 | 23:01 uur
Dus wat gaje nu tegen jefferson zeggen dat hij het niet weet, hij weet het net zo min als jij man.

Ik word kotsmisselijk van die mannetjes hier op het forum die nog de opleiding in moeten of nog zitten en denken dat ze militairen met jaren ervaring op hun plek kunnen zetten. Wat denken jullie in godsnaam wel!!! En dan doel ik met name op jou ZIK.

Citaat van: Zik op 29/09/2005 | 23:01 uur
Anywayz bij welk onderdeel ben jij sergeant-majoor? Want ik kan zo snel geen ander onderdeel bedenken als een kantoorbaan waar je zoveel online bent overdags..

Wat gaat jou in godsnaam aan wat mensen overdag doen. Misschien is de beste man vrij, maar dan nog gaat het je geen ene reet aan "vriend".
En kijk eens naar jezelf, je zit ook bijna een hele dag online, ga alsjeblieft studeren met dat hoge IQ van je. Doe eens een cursus, heb er 2 voor je die zeer van toepassing zijn, begrijpend Nederlands en begrijpend lezen!

Citaat van: caruso op 29/09/2005 | 23:49 uur
Heb deze topic nu een tijdje gevolgd en ik moet zeggen:
Wat een geneuzel en met name van jou, Zik!
Volgens mij heb je absoluut geen verstand van defensiezaken en moet je maar lekker met je Lego gaan spelen!
Die discussie van jou slaat helemaal nergens op, Ga lekker op hetleger.nl oweh****n. We zitten hier echt niet op jouw oninteressante bijdrages te wachten.
En wat je ADHD betreft: mijn dochter heeft het ook en die reageert echt niet zoals jij!
Tsjonge , wat een kleuter, en dat wil Officier worden......

Sluit me hier volledig bij aan.

caruso

Heb deze topic nu een tijdje gevolgd en ik moet zeggen:
Wat een geneuzel en met name van jou, Zik!
Volgens mij heb je absoluut geen verstand van defensiezaken en moet je maar lekker met je Lego gaan spelen!
Die discussie van jou slaat helemaal nergens op, Ga lekker op hetleger.nl oweh****n. We zitten hier echt niet op jouw oninteressante bijdrages te wachten.
En wat je ADHD betreft: mijn dochter heeft het ook en die reageert echt niet zoals jij!
Tsjonge , wat een kleuter, en dat wil Officier worden......

Zik

Ja das lekker makkelijk he, jij mag alles tegen mij zeggen maar als ik wat tegen jou zeg dan stop je maar met discusseren. Ik heb gewoon keihard gelijk, hoe wou je het ontkennen dan?

En wat heeft deskundigheid hier in godsnaam mee te maken? Moet ik een deskundige zijn om jou posts te mogen analyseren en mijn mening erover te uiten? Dit was toch een "discussieforum" hoe jij het al 100 x hebt gezegd? Nou kom ik discusseren en gaje er voor wegelopen omdat het toevallig over jou gaat..

KapiteinRob

Zoals al in een ander topic aangegeven en nu door mij wordt herhaald voor het geval je dat niet gezien hebt, reageer ik verder niet meer op jouw ondeskundige en niet terzake doende bijdrages.

Zik

Lenoir, je bent zelf niet eens officier, je bent een onderofficier, maar toch vertel je iedereen wel even hoe het zit. Wat jij zegt komt er op neer: Ik ben al 22 jaar in dienst blablabla ervaring dit ervaring dat(bescheidenheid siert de mens toch?? pot + ketel) dus ik zal wel weten waar ik over praat enzenz. Maar je bent niet eens een officier. Dus wat gaje nu tegen jefferson zeggen dat hij het niet weet, hij weet het net zo min als jij man. En dan je laatste zin: Je hoort veel. Jij hoort ook wel veel, hoe wil je anders zo over officieren praten alsof je er alles van weet? Want zelf ben je onderofficier, lijkt me dan dat je jou kennis ook van iemand anders hebt gehoord.

Anywayz bij welk onderdeel ben jij sergeant-majoor? Want ik kan zo snel geen ander onderdeel bedenken als een kantoorbaan waar je zoveel online bent overdags..

KapiteinRob

Citaat van: Jefferson op 29/09/2005 | 21:36 uur
Eerst moet ik het constateren in de praktijk en vervolgens moet ik het maar gewoon aannemen???

Laat ik het verduidelijken; ik denk dat ik lang genoeg in de praktijk meeloop om dit te kunnen zeggen en ik ben zo arrogant te denken dat jij daar niet lang genoeg voor bij defensie rond hebt gelopen.

Citaat van: Jefferson op 29/09/2005 | 21:36 uur
Kan me nog herinneren dat er nog flinke discussies waren over het feit dat NL meer officieren bij de Landmacht heeft dan Duitsland, weet dit niet zeker meer, maar weet wel dat het ging om een overvloed aan officieren.

Tja, we hebben volgens onze politieke leiding een overvloed aan militairen en dus ook aan officieren. Maar ik bestrijd dat de nederlandse defensie een overvloed aan officieren heeft t.o.v. de manschappen/onderofficieren.

Citaat van: Jefferson op 29/09/2005 | 21:36 uur
Er zal heus wel verschil in zitten ja  :)

Er zal wel....... Je weet het dus niet!

Citaat van: Jefferson op 29/09/2005 | 21:36 uur
Yepz, erg vervelend als je een woordje vergeet, effu overnieuw:

''en het lijkt me sterk dat die militairen in Bosnië JOU alles hebben geleerd wat je in de AMO leert + bij je onderdeel, of wel???

Wat een gezwam in de ruimte; in Bosnië heb ik niets geleerd wat verder te maken heeft mijn militaire vaardigheden die ik in mijn initiële- en kaderopleiding heb geleerd of bij de SVV in Amersfoort. Wat die landmacht-AMO daarmee te maken heeft begrijp ik absoluut niet en je moet niet lopen roepen over "mijn onderdeel" tijdens mijn uitzending, want tot 1 januari j.l. gingen KM-militairen nimmer gedetacheerd vanuit "hun onderdeel" op vresesmissie. Bosnië was ook in mijn geval namelijk gewoon een reguliere plaatsing.

Citaat van: Jefferson op 29/09/2005 | 21:36 uur
Ik denk dat ik wel van ongeveer 10 verschillende instructeurs les heb gehad ja, volgens jou natuurlij kalle 10 gefrustreerd, maar het kwam er dus op neer dat praktijk ervaring heel belangrijk is als militair bij de Landmacht..Zitten die officieren bij de KM allemaal achter een bureau soms, dat zou een hoop verklaren.

Praktijkervaring doe je als officier niet op doordat je eerst een paar jaar als manschap rondloopt. Praktijkervaring doe je op door aan je eigelijke werk te gaan waar je de capaciteiten voor hebt en wat je bij de KMA of het KIM is geleerd en je, zeker als beginnend officier, te laten coachen door je collega-officieren en zeer zeker je kader!

Citaat van: Jefferson op 29/09/2005 | 21:36 uur
Of jij het serieus neemt interesseerd me weinig, ik weet wat ik wel en niet heb gehoord  :)

Ja, je hoort veel..... ;)

Balic

Wat een onzinnige vraag. Dat kun je niet vernemen, dat moet je constateren in de praktijk. Je zal gewoon aan moeten nemen dat het leeuwendeel van de officieren er niet over zal peinzen om, als ze het over moesten doen, eerst een paar jaar als soldaat of matroos rond te gaan lopen.

Eerst moet ik het constateren in de praktijk en vervolgens moet ik het maar gewoon aannemen???

Ik ga er gemakshalve maar van uit dat dit een "meehuil in het bos"-opmerking is en je dus maar niet vragen waarom jij vindt dat er nu teveel officieren zijn.

Kan me nog herinneren dat er nog flinke discussies waren over het feit dat NL meer officieren bij de Landmacht heeft dan Duitsland, weet dit niet zeker meer, maar weet wel dat het ging om een overvloed aan officieren.

Ga jij nu beweren dat het officierskorps van de KL totaal anders in elkaar zit qua geest, opleidingsmentaliteit en capaciteit dan bij de KM?

Er zal heus wel verschil in zitten ja  :)

De link die je trekt met de AMO e.d. is wat mij betreft volkomen irrelevant en de insinuatie dat militairen in Bosnië minder kennis hebben van hetgeen je in AMO (EMMV voor de KM) en bij je onderdeel leert is m.i. van de zotte.

Yepz, erg vervelend als je een woordje vergeet, effu overnieuw:

''en het lijkt me sterk dat die militairen in Bosnië JOU alles hebben geleerd wat je in de AMO leert + bij je onderdeel, of wel???

Goh, wat zijn dat toch veel leidinggevende onderofficieren die jij hebt meegemaakt. En die hebben dan bijna allemaal tegen jou geuit dat ze vinden dat elke officier als soldaat 3 moet beginnen? Overdrijven is ook een vak.......

Ik denk dat ik wel van ongeveer 10 verschillende instructeurs les heb gehad ja, volgens jou natuurlij kalle 10 gefrustreerd, maar het kwam er dus op neer dat praktijk ervaring heel belangrijk is als militair bij de Landmacht..Zitten die officieren bij de KM allemaal achter een bureau soms, dat zou een hoop verklaren.

Dat is ontzettend gemakkelijk als je het plaatst in het kader van jouw opmerking dat veel leidinggevende onderofficieren het niet met mij eens zijn. Ik kan zo'n opmerking pas serieus nemen als je eens een paar jaartjes in de praktijk hebt meegemaakt en daadwerkelijk het klappen van de zweep kent!

Of jij het serieus neemt interesseerd me weinig, ik weet wat ik wel en niet heb gehoord  :)

Shifster

Okay,
ik denk dat deze discussie een beetje uit de hand aan
t lopen is (beter gezegd het is al uit de hand gelopen  :knuppel2:).
Laten we er maar mee op houden. Het gaat immers
niet meer over het doorstromen maar er wordt meer op de persoon
gespeeld en dingen gezegd die hier niet relevant zijn.
We kennen elkaars standpunt onderhand wel.