HELP MEINDL

Gestart door yscoboer, 29/09/2005 | 19:34 uur

Boompje

Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar deze brief vanwege veel gezeik over uiterlijk voorkomen e.d. binnen de eenheid.
Heb momenteel zelfs een zoekopdracht lopen over de volledige N-schijf. Eens kijken wat dit oplevert. Intranet is idd niets meer te vinden behalve de verwijzingen er naar. Zelfs diegene die de vaste order schrijft binnen mijn eenheid heeft hem niet  :neutral:

Arnout

Citaat van: lex op 13/10/2007 | 21:50 uur
Citaat van: Arnout op 13/10/2007 | 20:14 uur
de brief is niet meer op defensie intranet te krijgen...maar er wordt wel naar gerefereerd in vaste orders van diverse eenheden.
Is het niet zo dat indien er in de "vasre orders" er een referentie is, dat deze dan daarbij vermeld wordt, met naam en toenaam.
Vervolgens kan men deze brief nmm opvragen bij de Administateurs.

klopt!alleen bij het intypen van deze ref. kreeg ik dezelfde vaste order terug haha

Lex

Citaat van: Arnout op 13/10/2007 | 20:14 uur
de brief is niet meer op defensie intranet te krijgen...maar er wordt wel naar gerefereerd in vaste orders van diverse eenheden.
Is het niet zo dat indien er in de "vasre orders" er een referentie is, dat deze dan daarbij vermeld wordt, met naam en toenaam.
Vervolgens kan men deze brief nmm opvragen bij de Administateurs.

Arnout

Citaat van: yscoboer op 29/09/2005 | 19:34 uur
Er is een brief in omloop waarin staat dat er tijdens oefeningen op de meindl gelopen mag worden.

HEEFT IEMAND DIE BRIEF VOOR MIJ?

de brief is niet meer op defensie intranet te krijgen...maar er wordt wel naar gerefereerd in vaste orders van diverse eenheden.

mfl

geen idee of jullie weten dat je bij Bever Zwerfsport 10% korting krijgt met je defensie-id. Maar leek me wel nuttig om hier te melden scheelt toch weer 10%.

Aibeethoven

Ik heb de Meindl Eagle (via Countrystore). Loopt goed. Vooral door die zool voel je bijna niet dat je loopt terwijl je met de Gevechtslaars M90 meteen al elke stap voelt.
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Arnout

de amry pro wordt schijnbaar niet meer gemaakt want ik heb em nooit bij de beversport zien staan

de vervanger ervan heet performence...iets minder lomp en wat hoger

countrystore.nl heeft ze en op ebay.de kan je ze ook nog wel krijgen (de army pro)

ik ga over twee weken op gva en ja de meind's mogen aan!..werd zelfs geadviseerd als je ze had

joepie :P

sgt Rob

Citaat van: octron op 10/06/2007 | 18:55 uur
ik lees hier dat de meindl army pro een goede schoen is. weet er iemand in nederland een winkel waar je deze schoenen kan kopen zo dat ik ze een keer kan passen?

Bever Zwerfsport

octron

ik lees hier dat de meindl army pro een goede schoen is. weet er iemand in nederland een winkel waar je deze schoenen kan kopen zo dat ik ze een keer kan passen?

Arnout

nou een paar meindl is inkoop een stuk duurder als een paar m90 laarzen en ja ook geld speelt altijd een rol!Ik heb voor gereduceerde prijs een paar meindl's gekocht in het uitzendgebied. ook dat kan een oplossing zijn maar niet iedereen is bereid te betalen voor een paar schoenen.


Cola

Als iedereen zo enthousiast is over die Meindls, en ze lijken heel erg op de normale kisten, is het dan niet gewoon een kwestie van tijd tot defensie die Meindls algemeen invoert? Of is dat wishful thinking?

Arnout

wij krijgen nu ook italiaanse bergschoenen verstrekt voor mensen die naar afghanistan gaan (ja compleet met nsn) en ja de fabrikant van onze schoenen schijnt failliet te zijn dus hopelijk betekend dit het einde van de m90 !!  :laugh:

Leopaard

Ik heb 'gehoord' dat de fabrikant van de 'kist' failliet is, en dat ze binnekort Landmachtbreed de Meindl's willen invoeren.
13-12-2005: solicitatie gesprek
01-02-2006: Kennismakingsdag KMS
23-03-2006: Keuring  VFB&PO    
09-05-2006: Bezoek OTCMan      
24-05-2006: Bezoek 11tkbat     
12-06-2006: Bezoek AAC
10-08-2006: Keuring GO
06-11-2006: Opkomst!
30nat

KapiteinRob

Citaat van: Kpl1 L-N op 15/03/2007 | 09:44 uur
Hoe die regels precies werken weet ik niet, maar kan het niet zo zijn dat de marine al een contract had met de Schelde?

Lijkt me sterk, maar daar gaan we in dit topic niet verder over bomen.... ;)

Kpl1 L-N

Hoe die regels precies werken weet ik niet, maar kan het niet zo zijn dat de marine al een contract had met de Schelde?

KapiteinRob

Citaat van: Kpl1 L-N op 14/03/2007 | 13:42 uur
En volgens bepaalde richtlijnen mag dat niet van de EU.

Pffff, de EU....... De Schelde in Vlissingen heeft ongetwijfeld ook voorkennis van wat de KM graag wil en toch bestellen we gewoon onze (paar) nieuwe schepen daar.

Kpl1 L-N

Wacht rustig af. Tijdens mijn vlucht naar Afghanistan zat er een medewerker van de product ontwikkeling bij mij en we raakten aan de praat over schoeisel. Vlak voor vertrek van TFU-1 kregen de leden van de Battlegroup een nieuw paar Meindls. Deze waren eigenlijk als noodoplossing aangeschaft, want KPU was bezig met het testen en uitzoeken van een nieuwe schoen. Niet als vervanger van de kist, maar als extra schoen. Deze moeten uiteindelijk landmacht breed worden ingevoerd. Wat hij me wel kon vertellen was dat het geen Meindl zou gaan worden omdat Meindl voorkennis heeft wat betreft de wensen van defensie. En volgens bepaalde richtlijnen mag dat niet van de EU.

Arnout

ontopic maar weer dan?

Ik HAD de brief maar helaas is ie gewist..ik had em gevonden via google maar die link doet et niet meer :(

Niet getreurd..ik ga even over 2 weken bij de s4 langs om die brief even te zoeken

demian

Hehe mn halve Cie loopt al op meindl in het veld.
Daarbuiten moet je het niet proberen. :D
Je mag alle types als ze maar zwart zijn en enigsins goed bij ons dan he.
We mogen alle kleding dragen als het maar woodland is.
Ruzas mogen in woodland of olijfgroen.

Demian.

mallerfokker

je mag gewoon alle look alikes dragen , zo is het ook met jassen

Cash

Hmm leuk topic,

De Meindl perfect is voor de c categorie...bergachtig terrein dus.
Voor de hei etc, en meeste nederlandse oefenterreinen zal je met schoenen van de categorie b/c heel erg goed uit de voeten kunnen.
De island pro, is ideaal.
Maar het is een beetje afhankelijk van je eenheid wat men besluit, en wat je van de baas verstrekt hebt gekregen.
Alles wat je verstrekt hebt gekregen mag je gebruiken...in principe.


Cobra4

Citaat van: Pixxa op 22/02/2006 | 20:55 uur
ik wil naar de painf en dan mag ik ze niet gwn dagelijks aan?

Zie het antwoord boven jouw bericht;
Citaat
Ligt aan het onderdeel waar je bij zit. Maar het mag dan alleen in het veld tijdens oefeningen.
Peloton 3 602 Sqn

Pixxa

ik wil naar de painf en dan mag ik ze niet gwn dagelijks aan?

calimero

Citaat van: Pixxa op 22/02/2006 | 11:36 uur
Jaja ok, en mag je die dan altijd aan ipv je kistjes? Want die krijg je toch standaard? Of kan je ook meindls kopen ofzo?

Ligt aan het onderdeel waar je bij zit. Maar het mag dan alleen in het veld tijdens oefeningen.
Impossible only takes some minutes longer.

Pixxa

Jaja ok, en mag je die dan altijd aan ipv je kistjes? Want die krijg je toch standaard? Of kan je ook meindls kopen ofzo?

calimero

Citaat van: Pixxa op 22/02/2006 | 00:11 uur
Ik heb hier nog geen idee van, wat draag je anders dan je kisten? En wat is het verschil. En waarom andere schoen tijdens uitzending/oefening?

Meindl's zijn gewoon fantastische schoenen. Ze geven veel meer steun en lopen veel lekkerder dan kistjes. Ze zijn ook, afhankelijk van het model,  lichter dan kistjes. De Vibram zool onder de Meindl's zijn zachter waardoor ze lekkerder lopen en je meer grip hebt, vooral in de bergen.

Meindl's zitten trouwens ook een stuk warmer dan kistjes. Een speciale voering zorgt er verder voor dat de schoen veel beter en sneller naar je voet gaat staan dan het leer van kistjes.
Impossible only takes some minutes longer.

Pixxa

Ik heb hier nog geen idee van, wat draag je anders dan je kisten? En wat is het verschil. En waarom andere schoen tijdens uitzending/oefening?

vleugelmoer

lang genoeg blijven poetsen word alles zwart bij de koningin  :D

BvVelzen

De MEINDL PERFECT is niet echt gesschikt om op te lopen, te zwaar, the hard, dit is een C/D schoen en bedoelt voor de stijgijzers ect. Hij is overigens ook bruin, niet zwart.

De ARMY is Zwart, niet te stijf en niet te zwaar, let wel; dee schoennen passen niet bij iedereen. En kosten ronde de 170 euries (wel hun geld waard!)

Verder zijn er naar mijn weten geen andere helemaal zwarte Meindl's.

101 Tkbat

Sorry, ik bedoel natuurlijk de army pro, hoewel dat uit de brief niet duidelijk is, daar staat alleen maar ZWARTE Meindls.

b11 bandit

De perfect is de bergschoen. maar het mag ook een lowa of magnum wezen.
Varkens zijn beter

yscoboer

Meindl Perfect of bedoel je de Meindl Army Pro?

Volgens mij mag alleen de Army Pro gedragen worden.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben.

Groet Lex

101 Tkbat

Het gaat hier om de zwarte Meindl Perfect, brief is in 2003 uitgekomen. De Meindl mag tijdens uitrukkende diensten gedragen worden. De brief ligt bij de Sectie 4 van iedere eenheid.

sgt Rob

Citaat van: yscoboer op 29/09/2005 | 19:34 uur
Er is een brief in omloop waarin staat dat er tijdens oefeningen op de meindl gelopen mag worden.

HEEFT IEMAND DIE BRIEF VOOR MIJ?

Op de jachtschoenen, ja.. Ik heb het horen fluisteren...

yscoboer

Er is een brief in omloop waarin staat dat er tijdens oefeningen op de meindl gelopen mag worden.

HEEFT IEMAND DIE BRIEF VOOR MIJ?