Vulkanen

Gestart door Zik, 22/10/2005 | 12:07 uur

Crazy Dutch

Citaat van: Leopaard op 18/11/2005 | 14:29 uur
Citaat van: Crazy Dutch op 18/11/2005 | 10:03 uur
Citaat van: Leopaard op 22/10/2005 | 21:31 uur
ja, ik heb het ook gezien. En idd, je word er wel ff stil van als zoiets gebeurd, en vooral als ze erbij zeggen dat het elk moment kan gebeuren  :uglystupid2: .
Deze ramp zal idd niet te overzien zijn......de wereld zal dan ongeveer 400 jaar terug in de tijd gaan denk ik...

Wat ben je optimistisch :)

Hoe moet je bij zoiets nog optimistisch blijven ? Je kunt er vrij weinig tegen doen...en het kan elk moment gebeuren. En ik zeg alleen wat de gevolgen zullen zijn. Je moet niet denken dat ik elke ochtend God mag bedanken dat die vulkaan niet is uitgebarst.. :2funny:

Ik bedoel met mijn opmerking dat de mensheid eerder 4000 jaar terug in de tijd gaat, dan die 400 jaar.
Greetings from the Netherlands
Groetjes uit Nederland

Jo van der Pluym
The Crazy Dutch

Leo2

Citaat van: Base14 op 18/11/2005 | 11:35 uur
Citaat van: leo2_2 op 05/11/2005 | 14:29 uur
Even een voorbeeld, door het eiland La Palma loopt een breuklijn.
Een groep mensen heeft voorspeld dat het eiland in tweeën breekt en dat er dan een Tsunami de westkust van Amerika zal teisteren. (tussen de 20 en 100m hoog, alleen het tijdstip is nog even niet bekend)

Zeker het boek "De Zwerm" gelezen, daar werd dat nl. in beschreven!  ;)

Nee, ik heb het in een één of ander TV programma gezien, maar is dat boek een "aanrader"?


Gr Ton  :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Leopaard

Citaat van: Crazy Dutch op 18/11/2005 | 10:03 uur
Citaat van: Leopaard op 22/10/2005 | 21:31 uur
ja, ik heb het ook gezien. En idd, je word er wel ff stil van als zoiets gebeurd, en vooral als ze erbij zeggen dat het elk moment kan gebeuren  :uglystupid2: .
Deze ramp zal idd niet te overzien zijn......de wereld zal dan ongeveer 400 jaar terug in de tijd gaan denk ik...

Wat ben je optimistisch :)

Hoe moet je bij zoiets nog optimistisch blijven ? Je kunt er vrij weinig tegen doen...en het kan elk moment gebeuren. En ik zeg alleen wat de gevolgen zullen zijn. Je moet niet denken dat ik elke ochtend God mag bedanken dat die vulkaan niet is uitgebarst.. :2funny:
13-12-2005: solicitatie gesprek
01-02-2006: Kennismakingsdag KMS
23-03-2006: Keuring  VFB&PO    
09-05-2006: Bezoek OTCMan      
24-05-2006: Bezoek 11tkbat     
12-06-2006: Bezoek AAC
10-08-2006: Keuring GO
06-11-2006: Opkomst!
30nat

Veer

#13
Citaat van: leo2_2 op 05/11/2005 | 14:29 uur
Even een voorbeeld, door het eiland La Palma loopt een breuklijn.
Een groep mensen heeft voorspeld dat het eiland in tweeën breekt en dat er dan een Tsunami de westkust van Amerika zal teisteren. (tussen de 20 en 100m hoog, alleen het tijdstip is nog even niet bekend)

Zeker het boek "De Zwerm" gelezen, daar werd dat nl. in beschreven!  ;)

Crazy Dutch

Citaat van: Leopaard op 22/10/2005 | 21:31 uur
ja, ik heb het ook gezien. En idd, je word er wel ff stil van als zoiets gebeurd, en vooral als ze erbij zeggen dat het elk moment kan gebeuren  :uglystupid2: .
Deze ramp zal idd niet te overzien zijn......de wereld zal dan ongeveer 400 jaar terug in de tijd gaan denk ik...

Wat ben je optimistisch :)
Greetings from the Netherlands
Groetjes uit Nederland

Jo van der Pluym
The Crazy Dutch

Leo2

Idd, beschermingsmethodes zijn bijna vanzelfsprekend (dijken e.d.) ook lavastromen worden soms "gestuurd", maar hoever moet/mag je gaan?

Even een voorbeeld, door het eiland La Palma loopt een breuklijn.
Een groep mensen heeft voorspeld dat het eiland in tweeën breekt en dat er dan een Tsunami de westkust van Amerika zal teisteren. (tussen de 20 en 100m hoog, alleen het tijdstip is nog even niet bekend)

Doen we nu niets.
Gaan we enorme dijken bouwen.
De mensen op voorhand evacueren
Of het eiland zelf afbreken.

Ik heb natuurlijk ook geen pasklare oplossing, maar het lijkt me wel een probleem als men hierover gaat beslissen en wie zou dat dan moeten gaan doen?

Hebben we weer iets om over na te denken.

Gr Ton  :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Diemaco

Of beschermingsmethodes.. Je hoeft niet in te grijpen, maar beschermen kan wel. De dijken bijvoorbeeld, dat is niet bepaald ingrijpen tegen de natuur, maar wel een beschermingsmethode. En dan nog, mensen vergeten vaak dat een mens ook onderdeel van de natuur is, dus waarom zouden wij er dan niets tegen mogen doen? Dat je niet de natuur naar je hand moet zetten is inderdaad zo, maar beschermen mag wel. Zoals die vulkaan bijvoorbeeld, ik denk niet dat de mensheid zich zomaar uit laat roeien, omdat ze liever niet ingrijpen in de natuur...

Leo2

Het ingrijpen in de natuur zal m.i. meer nadelen met zich meebrengen dan voordelen.
Men is eerder geholpen met betere waarschuwingsmethodes.

Gr Ton  :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

KapiteinRob

Citaat van: leo2_2 op 05/11/2005 | 13:15 uur
Gelukkig maar.

In vele gevallen "jammer genoeg"!

Als er een Tsunami op de Hollandse kust afstormt, zou je maar wat blij zijn als we 'm wel tegen zouden kunnen houden......

Leo2

Gelukkig maar.

Gr Ton  :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Diemaco

Hoe sterk een leger ook is, hoe ver de ontwikkelingen ook zijn, hoe slim iemand ook is, tegen de natuur is niemand opgewassen...

Leopaard

Mja, maar het zal de hele wereld aangaan, niet alleen de VS.  :( Zoals al werd gezegd, de stofwolk zal de hele aarde bedekken zodat de aarde afkoelt en we dus weer een soort van Ijstijd ingaan. Sounds familair ?  ???
13-12-2005: solicitatie gesprek
01-02-2006: Kennismakingsdag KMS
23-03-2006: Keuring  VFB&PO    
09-05-2006: Bezoek OTCMan      
24-05-2006: Bezoek 11tkbat     
12-06-2006: Bezoek AAC
10-08-2006: Keuring GO
06-11-2006: Opkomst!
30nat

Mitchell88

Tjah of we daarmee echt 400 jaar terug in de tijd gaan?? ik denk dat we opeens een stuk meer rijke Amerikanen in Europa hebben wonen als dat gebeurd.

Jeroen 13

ja, zo'n pyroclastische (ofzo) stroom doe je niets aan.............

Leopaard

ja, ik heb het ook gezien. En idd, je word er wel ff stil van als zoiets gebeurd, en vooral als ze erbij zeggen dat het elk moment kan gebeuren  :uglystupid2: .
Deze ramp zal idd niet te overzien zijn......de wereld zal dan ongeveer 400 jaar terug in de tijd gaan denk ik...
13-12-2005: solicitatie gesprek
01-02-2006: Kennismakingsdag KMS
23-03-2006: Keuring  VFB&PO    
09-05-2006: Bezoek OTCMan      
24-05-2006: Bezoek 11tkbat     
12-06-2006: Bezoek AAC
10-08-2006: Keuring GO
06-11-2006: Opkomst!
30nat

Zik

Heey,

Heeft iemand gister toevallig die "vulkanen special" of wat het ook was gezien op tv? Na die film was zo een interresante docu. Die yellow-stone(ligt links boven in de vs) vulkaan bijvoorbeeld, als die uitbarst is gewoon 3kwart van de verenigde staten weg, en zou de stofwolk zelfs Europa kunnen bereiken. En de uitbarsting heeft dan een kracht van 1 hiroshima bom per seconde... En bij elkaar de kracht van 2500 hiroshima bommen. En zou de ramp 10miljoen keer zo groot zijn als met het WTC. Dat is toch echt extreem ziek? Ik was hier wel erg van onder de indruk, en wil je liever niet aan denken dat het gebeurd. Moet je is voorstellen... Zo een ramp is echt niet te overzien.

Zijn er meer mensen die dit hebben gezien? Het was iig erg interresant. Ik vraag me af hoe ze zo een ramp willen gaan oplossen.