Mid Life Update

Gestart door berend, 15/03/2003 | 18:15 uur

Airpower

#12
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Kleintje Pils

Juist blijven zoeken en je vind het vanzelf nietwaar!
Mzzls Remco

Airpower

 ;D
De Bevelhebber der Luchtstrijdkrachten, luitenant-generaal D.L. Berlijn, neemt op 2 april a.s. de laatste gemoderniseerde F-16 in ontvangst. De overdracht van de laatste Midlife Update (MLU) F-16 vindt plaats bij het Logistiek Centrum Koninklijke Luchtmacht op de vliegbasis
Woensdrecht.

http://www.defensieforum.nl/forum/index.php?board=25;action=display;threadid=1094
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Catcher

Ja ik ben een F16A pit aan het bouwen.
Zeer intensief om achter al de maten te komen.
En zo nu en dan vind ik echte parts, meestal via Ebay.
Inderdaad niet goedkoop :'(, Flash in E'hoven is zo'n winkel maar daar koop ik zelden vanwege de krankzinnige prijzen.

De bedoeling is natuurlijk om als de pit af is, met Falcon4/SPx te gaan vliegen. maar zo ver ben ik nog lang niet.

Maar ik ben niet de enige simnut hoor ;D(je moet toch wat na 12 jaar skydiven), kijk eens op: www.simpits.org

Voor de Klu zijn die onderdelen maar rommel, ik hoop gewoon dat iemand iets thuis heeft waar ze eigenlijk niets mee doen.
Een HUD indexer ofzo..of liquid oxygen ind...of een linker subpanel...of een manual release handle...als het maar uit de pit komt :).

Catcher.

Airpower

Indd erg jammer als daar niets meer mee gebeurt. Weggeven zullen ze wel niet doen (helaas voor jou). Maar dat spul is ook niet bepaald goedkoop om "even" te kopen bij een speciale winkel.

Maar ben je een F-16 cockpit aan het bouwen of zo?
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Catcher

Weet je wat ik nou zo jammer vindt?
Al die 'A' onderdelen gaan zo de afval container in.
Wat zou ik graag wat 'afval' krijgen ;), zo als paneltjes of indicators etc.

Zal wel niet toegestaan zijn :(
Maar dat weerhoud me er niet van om mijn simpit af te bouwen.

Catcher.

-Jeroen-

ik hoop dat ik op een aantal vragen deze week nog antwoord kan geven..   ;)
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

Airpower

Ik weet het al (staat zelfs op me site *schaam*)

Nationale productie
Twee productielijnen zijn opengesteld voor de MLU modificatie van de Nederlandse F-16 gevechtsvliegtuigen. Eén in eigen beheer bij de Koninklijke Luchtmacht op het Depot Mechanisch Vliegtuig materieel en Straalmotoren (DMVS) op de vliegbasis Woensdrecht en een productielijn bij Fokker Aircraft Services (Stork) in Woensdrecht. Van de eerste vijftien F-16 toestellen krijgen negen bij Fokker en zes bij de KLu de MLU modificatie. Gezamenlijk hebben de productielijnen de capaciteit om jaarlijks ca. 35 toestellen een MLU modificatie te laten ondergaan. Naar verwachting is de gehele luchtmacht F-16 vloot in het jaar 2001 gemodificeerd. In totaal worden nog 136 F-16's gemodificeerd. In de afgelopen twee jaar zijn twee F-16's al als de testfase, gemodificeerd de zogenoemde "lead the fleet" toestellen. In totaal krijgt de Klu 138 gemodificeerde F-16's.
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Airpower

Ja klopt, dat kon ik ook niet vinden. Ik weet ook niet precies hoelang ze er over doen om een F-16 om te bouwen naar de MLU versie. Het is wel heel veel werk omdat de kist bijna helemaal gestript wordt. Nieuwe bekabeling, radar, en de cockpit wordt er helemaal uitgehaald etc.

Misschien dat Jeroen (beheerder) het uit kan zoeken. Hij werkt tenslotte bij de KLu ;D
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Kleintje Pils

Eej koen wanneer was ie nou klaar want hier staat wanneer ie naar woensdrecht vertrok, maar de vraag is wanneer ie klaar was en weg ging...
Mzzls Remco

Airpower

#2
Ik heb het even voor je opgezocht.

Laatste F-16 naar industrie voor Midlife Update

01-08-2002

Vanaf de vliegbasis Volkel is vandaag (1 augustus) de laatste nog te moderniseren F-16 van de Koninklijke Luchtmacht vertrokken naar de vliegbasis Woensdrecht. Daar wordt het toestel in het kader van het Midlife Update-programma uitgebreid aangepast zodat het tot aan de vervanging door de F-16-opvolger, operationeel mee kan. De betreffende F-16, het gaat om het toestel met het nummer J-139, keert begin 2003 terug naar Volkel. Dan komt een einde aan het Midlife Update-moderniseringsprogramma dat in het midden van de jaren negentig begon.

De luchtmacht beschikt sinds midden 1979 over de F-16. In totaal werden er 213 aangeschaft als vervanger van de F-104G Starfighter en NF-5 Freedom Fighter. De laatste F-16 werd in 1992 aan de luchtmacht afgeleverd. Het aantal F-16's nam in de loop der jaren af als gevolg van vredesverliezen en de herstructurering van de Defensie-organisatie. In 1993 werd besloten 139 F-16's te moderniseren in het kader van het internationale Midlife Update-programma. Dit is een gezamenlijk project van de Verenigde Staten, België, Denemarken, Noorwegen en Nederland om de F-16 zodanig aan te passen dat het toestel langer operationeel inzetbaar is. Volgens de huidige plannen begint de vervanging in 2010.

Tijdens de Midlife Update krijgt de F-16 ondermeer een nieuwe radar, avionica, cockpit en computer. Hierdoor is de F-16 beter inzetbaar bij slecht weer en 's nachts. Ook kan het toestel moderne precisiebewapening meevoeren. Na een proefmodificatie van enkele toestellen, werd in 1997 begonnen met het moderniseren van de rest van de F-16 vloot. Dit gebeurt in Woensdrecht bij het Logistiek Centrum van de luchtmacht en de Fokker-fabriek. Nadat eerst de vliegbasis Leeuwarden en Twenthe de beschikking kregen over de gemoderniseerde F-16, volgde als laatste de vliegbasis Volkel.

Bron: www.mindef.nl

Kijk hier voor meer informatie over de Midlife Update http://www.luchtmacht.net/MLUF-16.htm
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

berend

Ik zoek al een tijdje naar de datum dat de laatste F-16 in woensdrecht vertrok,toen deze klaar was met de MLU.

Weet iemand waneer de laatste kist klaar was ??

Alvast bedankt