'CIA heeft geheime gevangenissen voor terreurverdachten'

Gestart door Cobra4, 02/11/2005 | 10:01 uur

HM

Citaat van: Dr_pepper op 18/12/2005 | 18:18 uur
met alle respect tegenover het KCT, maar tegenover het 1st SFOD-D of de navy seals stellen ze niks voor. deze eenheden hebben het nieuwste van het nieuwste materiaal omdat ze ook uittesten voor H&K, colt en andere wapenconcerns, ze beschikken over de beste inlichtingen d.m.v sattelieten, SR 71 blackbirds,u2 angels en zelfs UC's van de CIA en NSA die op hun beurt beschikken over het nieuwste van het nieuwste op het gebied van contra-spionage en inlichtingenwervingen, en misschien nog wel het belangrijkste: ERVARING. want laten we nu eerlijk zijn de commando's hebben de afgelopen jaren niet echt veel gedaan of wel???

als jij denkt dat het KCT team een delta force of navy seals team kan verslaan ben je gek

Ik heb waarschijnlijk net zoveel concrete bewijzen hiervoor als jou.... nul komma niks
we verschillen van mening hierover.. laten we het daar op houden.
Als nog mensen een andere visie hebben hoor ik het graag!
Alleen berusting kan ons verslaan

Dr_pepper

met alle respect tegenover het KCT, maar tegenover het 1st SFOD-D of de navy seals stellen ze niks voor. deze eenheden hebben het nieuwste van het nieuwste materiaal omdat ze ook uittesten voor H&K, colt en andere wapenconcerns, ze beschikken over de beste inlichtingen d.m.v sattelieten, SR 71 blackbirds,u2 angels en zelfs UC's van de CIA en NSA die op hun beurt beschikken over het nieuwste van het nieuwste op het gebied van contra-spionage en inlichtingenwervingen, en misschien nog wel het belangrijkste: ERVARING. want laten we nu eerlijk zijn de commando's hebben de afgelopen jaren niet echt veel gedaan of wel???

als jij denkt dat het KCT team een delta force of navy seals team kan verslaan ben je gek

EaGletje

het merendeel van de wapens die we daar hebben afgeworpen waren Gbu's... en veel high risk doelen hebben we uitgeschakeld met amg-65's en Gbu's... dus dat wij de doelen zonder gbu's uitschakelen en de vs alleen met is ook niet helemaar waar.. ook vlogen vs toestel vaak sorties met mk-82's en mk-84's

KapiteinRob

Citaat van: oud_zijde op 18/12/2005 | 16:39 uur
die zei niet dat de Amerikanen zich moesten schamen oid dus van omdraaien is wmb geen sprake

Nee, dat klopt. Ik zei dat! Als er wordt gezegd dat Amerikanen bepaalde operaties niet wilden doen en dat anderen (blijkbaar de KLu) dat dan maar moesten doen vind ik dat niet helemaal geloofwaardig en koppel ik het laatste Afghanistan-verhaal (waar anderen zaken op moeten gaan knappen die wij blijkbaar niet durven) eraan en stel dat in tegenstelling tot de Kosovo-heldendaden ons we dus nu zouden mogen gaan schamen (als in "eerst borstklopperij en nu angsthazerij"). Maar mijn verhaal is niet helemaal overgekomen; ik zal het een volgende keer proberen wat duidelijker in de groep te gooien.....

oud_zijde

Citaat van: Kapitein Rob op 18/12/2005 | 15:55 uur
Je zal er, in tegenstelling tot ik, ongetwijfeld verstand van hebben maar ik geloof niet zo in vaderlandse borstklopperij als we het hebben over het gemiddelde operationele produkt. Je zegt nu zelf dat de Nederlandse F-16's zij aan zij met de Amerikaanse F-15's opereerden. Hoe past dat dan in de opmerking dat de Amerikanen bepaalde doelen niet aanvielen waar de Nederlanders dan geen problemen mee hadden?

als er bv geen mogelijkheid was om niet geleide wapens in te zetten dan mochten de Amerikanen niet bombarderen, Nederlanders wel want die waren daar bekwamer in (waren de Nederlandse vliegers niet de enigen die ongeleide munitie hebben afgeworpen of was dat Deliberate Force?)

maar dat kan ook een smoesje zijn van de Clinton regering die niet zo 'gemakkelijk' over nevenschade dacht als de huidge
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Kapitein Rob op 18/12/2005 | 15:29 uur

Nee, je moet het lezen in de kontext van EaGletje z'n opmerkng dat "we" in Kosovo blijkbaar dingen deden die de Amerikanen liever niet deden. Ik draai het gewoon even om v.w.b. Afghanistan....
die zei niet dat de Amerikanen zich moesten schamen oid dus van omdraaien is wmb geen sprake
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

EaGletje

ik zeg ook niet zij aan zij... ik zeg naast onze F-16 waren dat de enigste toestellen die daar altijd konden opereren..en sommige F-15E's konden toen nog niet alle wapens dragen.. bv de agm-65 niet.. en dat wapen is heel erg handig voor het uitschakelen van sam site's

KapiteinRob

Je zal er, in tegenstelling tot ik, ongetwijfeld verstand van hebben maar ik geloof niet zo in vaderlandse borstklopperij als we het hebben over het gemiddelde operationele produkt. Je zegt nu zelf dat de Nederlandse F-16's zij aan zij met de Amerikaanse F-15's opereerden. Hoe past dat dan in de opmerking dat de Amerikanen bepaalde doelen niet aanvielen waar de Nederlanders dan geen problemen mee hadden?

EaGletje

Citaat van: Kapitein Rob op 18/12/2005 | 15:29 uur
Citaat van: oud_zijde op 18/12/2005 | 15:26 uur
we moeten ons schamen omdat we geen oorlog gaan voeren?

die is nieuw voor mij :)

Nee, je moet het lezen in de kontext van EaGletje z'n opmerkng dat "we" in Kosovo blijkbaar dingen deden die de Amerikanen liever niet deden. Ik draai het gewoon even om v.w.b. Afghanistan....

Onze vlieger zijn over het algemeen beter, omdat wij bij alle grote oefeningen de rest ver achter ons laten, Red flag, Maple flag enz..  in afghhanistan hebben wij niet andere landen klusjes laten opknappen.. wij hebben daar zelf een aantal gbu's gedropt... met probleem zat hem eerder in het mogen droppen van die wapens daar.. in kosovo hebben wij oa heel zwaar bewaalte doelen uitgeschakeld.. dat kwam omdat wij beter materieel hadden (onze mlu's konden als eninge naast de F-15E Dag en nacht en in elk weer opereren) en omdat onze vliegers beter getrained.. waren

KapiteinRob

Citaat van: oud_zijde op 18/12/2005 | 15:26 uur
we moeten ons schamen omdat we geen oorlog gaan voeren?

die is nieuw voor mij :)

Nee, je moet het lezen in de kontext van EaGletje z'n opmerkng dat "we" in Kosovo blijkbaar dingen deden die de Amerikanen liever niet deden. Ik draai het gewoon even om v.w.b. Afghanistan....

oud_zijde

we moeten ons schamen omdat we geen oorlog gaan voeren?

die is nieuw voor mij :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Citaat van: EaGletje op 18/12/2005 | 15:10 uur
en onze vliegers zijn erom bekend een van de beste ter wereld te zijn..

Dat zal best...., maar:
Citaat van: EaGletje op 18/12/2005 | 15:10 uur
beter als die van de vs..

Waar staaf je dat dan op? En wat is beter? Gemiddeld of absoluut?

Citaat van: EaGletje op 18/12/2005 | 15:10 uur
want wij hebben in kosovo vaak doelen aangevallen waar de vs liever vanaf bleef...

Dan is nu het moment aangekomen dat we ons moeten gaan schamen. Immers, we gaan in Afghanistan helemaal niet(s) aanvallen en laten andere landen opknappen waar we zelf liever vanaf blijven......

Los hiervan hoor ik graag hoe dat dan precies zat in Kosovo, want ik geloof er eigelijk geen snars van dat Nederlanders deden wat de VS niet zouden hebben gedurfd!

oud_zijde

Citaat van: MC Demian op 16/12/2005 | 23:30 uur
1 is neergeschoten (waarschijnlijk door een nieuw SAM systemen die door de russen waarschijnlijk naar kosovo zijn gestuurt om hun uitwerking te testen.
net als de nieuwe AT-16 vikhr waar er een paar in Irak opdoken waarmee de irakezen een aantal abrams en bradleys hebben uitgeschakeld .)

Demian.
erm nee die f117 is neergeschoten omdat hij iedere dag hetzelfde rondje vloog en de Serven iedere dag op dat moment alles wat ze hadden de lucht in schoten ... op een zekere dag hadden ze mazzel en raakten ze er 1, en niet met hightech geheime shit van de Russen maar gewoon met hun eigen verouderde materiaal
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

EaGletje

op de hoogte van defensie  ;) dan niet helemaal over de mogelijkheden van de klu in verglijking met de USAF... Ned is helemaal vlak.. ze kunnen dan nergens gaan flanken.. dus ze zijn dan schietschijven voor GGW de peel... en onze vliegers zijn erom bekend een van de beste ter wereld te zijn.. beter als die van de vs.. want wij hebben in kosovo vaak doelen aangevallen waar de vs liever vanaf bleef...


en die hippie..was in vredestijd.. als we paraat staan is dat allemaal anders..

KapiteinRob

Citaat van: HM op 18/12/2005 | 13:19 uur
Citaat van: Dr_pepper op 18/12/2005 | 12:22 uur
....dan moet een team van special forces die nog beter zijn dan het KCT ook wel binnen kunnen komen.

wat is dat nou voor fabeltje... die vergelijking slaat nergens op, jij hebt er geen weet van wie beter zijn.


Blijkbaar wel  ;):
Citaat van: Dr_pepper op 04/11/2005 | 15:21 uur
over mijzelf: ik ben nu 18 jaar oud, word door velen beschouwd als een expert op het gebied van defensie.