Duitse fregat ontwikkelingen

Gestart door Loup, 03/11/2005 | 21:32 uur

Lex

Citaat van: Parera op 30/11/2020 | 21:38 uur
Het ziet er naar mijn idee uit als een simpele navigatie radar.

Dit zou betekenen als ik zo tel dat er 6 navigatie radars op zitten.
Iets met zoiets als extra radars tbv flyops?  :angel:

Parera

Citaat van: Thomasen op 30/11/2020 | 21:35 uur
Redelijk peppie bootje. Aardig ontwerp.

VLS'en hebben we het over gehad.
Vraag me af wat de horizontale antenne ter hoogte van de tweede schoorsteen is?

Het ziet er naar mijn idee uit als een simpele navigatie radar.

Dit zou betekenen als ik zo tel dat er 6 navigatie radars op zitten.

Parera

#600
Volgens onderstaand artikel moet het eerste F126 (MKS180) schip medio 2028 afgeleverd worden aan de Duitse marine, daarna moet elke 2 jaar 1 schip geleverd worden. De serie van 4 schepen moet medio 2032 voltooid zijn.

Na aflevering moeten de schepen binnen 6 maanden gereed zijn voor inzet. De Duitse marine wil voor de 4 schepen totaal 8 bemanningen gaan opleiden (110 koppen per schip).

https://esut.de/2020/11/meldungen/24100/zeitplan-fuer-die-mehrzweckkampfschiffe-180/

Overigens meld de BW een lengte van 163 m (LOA) in het meest recente ontwerp (BRON)
Uit een ander artikel op dezelfde website twee prachtige impressies van het F126 fregat.  :angel:




Harald

MKS 180 fregatten (Duitsland)

MKS 180 (Mehrzweckkampfschiff 180, ofwel multifunctioneel gevechtsschip) zullen vier of zes fregatten worden voor de Duitse marine. De schepen worden ontworpen en gebouwd door het Nederlandse Damen en de Duitse werf Blohm+Voss, de bouw vindt in Duitsland plaats. Halverwege het decennium moeten de schepen in dienst worden gesteld. De MKS 180-fregatten zullen de grootste ter wereld worden, maar zijn voor de kosten en grootte erg licht bewapend.


.../....

https://marineschepen.nl/schepen/mks-180.html

Parera

#598
En vanuit Thales NL zelf nog een video


Parera

#597

Parera

#596
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/09/2020 | 08:23 uur
#Verteidigungspolitik : #Bundeswehr will #Kriegsschiffe für 2,8 #Milliarden #Euro anschaffen

https://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/verteidigungspolitik-bundeswehr-will-kriegsschiffe-fuer-2-8-milliarden-euro-anschaffen/26143480.html?share=twitter

Dit kan ook interessant zijn voor de KM in het licht van de MLU voor de OPV's gecombineerd met het vMFF.

Het bestuderen van de kosten in elk geval, MLU of aansluiten bij vervanging. Al lijkt het project MLU OPV's een zeer beperkt project te worden met een project volume van 100 a 250 miljoen in de nota van 2018.

Huzaar1

Ik snap niets meer wat de duitsers nu wel en niet willen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 25/06/2020 | 22:55 uur
Niet nodig als Nederland in de toekomst Leopard 2 tanks bij Krauss-Maffei Wegmann bestellen hebben de Duiters al een compensatieorder.

Je moet snappen dat als NL leo2s koopt of wat dan ook dit in ook het belang van duitsland is. De effectiviteit van 1p div. Wordt hiermee namelijk groter.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: RTB op 25/06/2020 | 17:48 uur
Wellicht dat NL dan ook voor de TRS-4D kiest als compensatieorder voor de Duitsers. Specs lijken iig minstens zo goed als de SM400 te zijn (al zullen ze daar in Hengelo ook wel met een opvolger aan de slag zijn gegaan).

Niet nodig als Nederland in de toekomst Leopard 2 tanks bij Krauss-Maffei Wegmann bestellen hebben de Duiters al een compensatieorder. 

Poleme

Citaat van: Parera op 25/06/2020 | 18:15 uur
Dan verwacht ik eerder dat wij de RAM kopen als tegen order, dat is een wens van de KM en het is gewoon een goed systeem.
Een efficiente en effectieve samenwerking baseer je niet op zulke 'handje klap' compensatie orders.  Want dan schakel je gelijk concurrerende partijen uit en dat is een recept voor te betalen facturen, die geschreven zijn 'met de vork'.
De KM werkten en werken bij de SEWACO's voor MFF  - F123;  LCF - F124 en MKS-180 - v-MFF, op een losse en flexibele manier met elkaar samen.
Dat leverde en levert uiteindelijk meerwaarde op voor beide partijen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Parera

Citaat van: RTB op 25/06/2020 | 18:09 uur
https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/06/19/duits-nederlandse-samenwerking-krijgt-ook-maritiem-vorm

Dit soort nieuwsberichten worden niet voor niets de wereld in geslingerd, er wordt op hoog niveau over de Duits-Nederlandse marinesamenwerking gepraat waarbij natuurlijk ook industriële participatie aan bod komt. Zou het niet meer dan logisch vinden om deels samen te werken bij de invulling van wapen-, sensor- en andere subsystemen van zowel de vMFF als MKS-180.

Dan verwacht ik eerder dat wij de RAM kopen als tegen order, dat is een wens van de KM en het is gewoon een goed systeem.

RTB

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/06/19/duits-nederlandse-samenwerking-krijgt-ook-maritiem-vorm

Dit soort nieuwsberichten worden niet voor niets de wereld in geslingerd, er wordt op hoog niveau over de Duits-Nederlandse marinesamenwerking gepraat waarbij natuurlijk ook industriële participatie aan bod komt. Zou het niet meer dan logisch vinden om deels samen te werken bij de invulling van wapen-, sensor- en andere subsystemen van zowel de vMFF als MKS-180.