De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 08:00 uur

Daav86

Ik heb me nu ook opgegeven voor de orientatiedag! Beter te veel dan te weinig. Thx Noorman

noorman

HAHAHA - dank je @Enforcer

Maarreh - ik heb alleen oriëntatiedag gehad - gewoon verstandig om heen te gaan;
infodag heb ik gemist maar k ben samen met een collegaDFlid geweest en hij zei dat orientatiedag interessanter was dan infodag...
zelf kan ik daar geen oordeel over hebben natuurlijk - maar ja - als jij daarheen gaat zít ik er al...
als dat g1 stimulans is - dan weet ik t niet meer ::)
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Daav86

Haha thx allebei! ;D

Ik heb sowieso geduld. Ik ben alleen van mening dat defensie op dit moment misschien aantrekkelijker kan maken voor de desbtreffende sollicitant. Denk je ook niet?

Ik had van iemand inderdaad al als tip gekregen dat je na je eerste keuring gewoon moest bellen, anders moet je weer een maand ofzo wachten. Maar wat valt er onder cruciale momenten? Als ik begin sept nog niks gehoord heb ga ik idg bellen!

Wat betreft die comments: Jah ik zie door al die bomen het bos niet meer, maar ik geloof in mijn eigen kunnen. EN ik heb al veel bruikbaars gevonden.

En weet iemand in hoeverre de informatiedag verschilt van de orientatiedag van de kma?

100% voorbereid is een grote kans op slagen!

Btw tuurlijk, gaat het goedkomen! Maar ik wil bij alles gewoon knallen en laten zien van hee! Jullie moeten mij wel erbij hebben!

Enforcer

Citaat van: noorman op 12/08/2009 | 11:46 uur
tip 3 - lees de 1000zenden comments op DF en je weet ALLES :D

tip 6 - wordt actief lid op DF :laugh:

Overall: ga netwerken, of net als Noorman maak je populair bij de bazen (in dit geval het DF kabinet)  :P ;)

noorman

tip 1 - heb véél geduld ;)
tip 2 - op cruciale momenten - pleeg een belletje en blijf niet te afwachtend ::)
tip 2 - die meneer bij de banenwinkel had je moeten vertellen wanneer je bericht kon krijgen over de keuringen maar das natuurlijk een tip - niet voor jou maar voor die meneer...;
tip 3 - lees de 1000zenden comments op DF en je weet ALLES :D
tip 4 - mbt AAC ging het gesprek bij mij niet zoals overal te lezen was  :D
tip 5 - geef alles.........
tip 6 - wordt actief lid op DF :laugh:

wees overtuigd en geloof in jezelf!

dan komt 't helemaal goed!
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Daav86

Hoi allemaal,

Ik ben nu bijna afgestudeert hbo-ver. Ik heb 15 juli gesolliciteerd bij de banenwinkel voor de KOO geneeskundig. Nou heb ik twee weken na mijn sollicitatie gevraagd wanneer ik bericht krijg over mijn keuringen. Ik kreeg te horen dat dat nog wel zo'n 10 a 12 weken kan duren voordat ik bericht daarover krijg, is dit normaal? Ik bedoel ik lees hier zo op het forum wat andere verhalen. Maar ja.. Ik sport lekker door, dus ik heb geduld.

Verder dacht ik dat mocht ik het tot het aacgesprek halen is het verstandig zoveel mogelijk informatie te winnen.
Ik ben al naar de kma informatiedag geweest, maar moet ik ook naar de orientatiedag in oktober gaan? Of verschilt dat niet veel...?
Ik ga volgende week donderdag naar havelte voor een jobinfodag. Ik heb geregeld dat ik daar ook 20 minuten met een officier geneeskundig kan praten. Heel gaaf allemaal!
Maar hebben jullie nog meer tips en ideeen? Keuring algemeen of voor de aac?

Alvast bedankt voor het antwoorden,

Groeten,

David 8)

noorman

1 op de 4 Nederlanders hebben hooikoorts
En bij mij is het de berk die klachten veroorzaken. Maar geen enkel probleem ondervonden bij keuring!
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Sharona

Hoe streng wordt er gekeken naar het feit dat je hooikoorts hebt?
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar die bracht niet veel bruikbare concrete informatie op.

De functies die mij interesseren zijn Militaire administratie en Bevoorrading en Transport. Ben er nog niet helemaal over uit welke van de twee het uiteindelijk wordt, in hoeverre zien ze hooikoorts als een probleem voor deze functies?

De periode waarin ik het meeste last heb van mijn hooikoorts is van eind april tot en met eind juni. Nu kan ik wel goed functioneren zonder medicatie (neusspray), doch zit ik dan wel steeds met mijn ogen te knipperen en met mijn neus heen en weer te bewegen dankzij de pollen die naar binnen stuiven. Ik kan zeggen dat ik geen lichte vorm heb, maar ook geen zware variant (nu moet ik wel zeggen dat het ook afhangt van het weer, de hoeveelheid regen en zon elkaar afwisselen, dus hoe snel de pollen uit de lucht zijn verdwenen enz).

Groet,
Sharona
© S. D.

M

Citaat van: bennovan op 24/03/2009 | 17:34 uur
Citaat van: M op 24/03/2009 | 14:21 uur
wordt ingestelt!

-wordt ingesteld-

Maar inderdaad, het is gewoon een dienverplichting van 4 jaar voor een Kort-modeller. Deze gaat in op het moment dat de opleiding is afgerond.

:o :police:

Roeland

Roger..
Dan is voor lang model niets veranderd (4+7 jaar).
- Catch you on the flip side -

bennovan

Citaat van: M op 24/03/2009 | 14:21 uur
wordt ingestelt!

-wordt ingesteld-

Maar inderdaad, het is gewoon een dienverplichting van 4 jaar voor een Kort-modeller. Deze gaat in op het moment dat de opleiding is afgerond.

M

Volgens mij is dit ook inderdaad zo, dat bij de Korte ná de 1,5 jaar durende opleiding een dienstverplichting van 4 jaar wordt ingestelt!
Ze zullen nog wel van die oude standaard aanstellingsbrieven hebben verstuurd waardoor er verwarring is ontstaan, zo als Chris al zei!

noorman

Citaat van: Roeland op 23/03/2009 | 17:00 uur
Citaat van: noorman op 23/03/2009 | 14:45 uur
Citaat van: Chris81 op 23/03/2009 | 13:59 uur
Lees je spullen goed door. Bij maakten ze tot twee keer toe fouten in de aanstellingsbrief.

Chris

Bedankt, das idd een goede tip voor andere lezers! Bij mij staat er ook een fout in en heb daarom vanmorgen al contact opgenomen. Er staat in aanstellingsbrief een dienverplichting in van 7 jaren terwijl dit 4 jaar moet zijn i.v.m. korte officiersopleiding! 7 jaar is voor de uitgebreide opleiding.

groet,
Erik

Bij mij is 't nog gewoon 11 jaar lang model,  7 jaar voor het korte model..

Onderstaande stond tenminste in de vacature waarop ik een jaar geleden gesolliciteerd heb; ben echt niet van plan om na 4 jaar (aansluitend op de opleiding) af te zwaaien - maar volgens mij staat er hier iets anders dan wat in mijn aanstellingsbrief staat. Lijkt mij altijd handig om even te melden want heb geen zin om eerst wéér jaren in de banken te zitten ;)...

Arbeidsvoorwaarden
Vanaf 1 januari 2008 geldt dat je een aanstelling krijgt als militair bij Defensie. Deze aanstelling is in beginsel geldig tot je 35ste jaar. Nadat je jouw militaire opleiding van 1,5 jaar hebt voltooid, geldt een dienverplichting van 4 jaar. Als officier kort model moet je voor je 35ste jaar minimaal één contractperiode kunnen voltooien.


Vandaar!
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Roeland

Citaat van: noorman op 23/03/2009 | 14:45 uur
Citaat van: Chris81 op 23/03/2009 | 13:59 uur
Lees je spullen goed door. Bij maakten ze tot twee keer toe fouten in de aanstellingsbrief.

Chris

Bedankt, das idd een goede tip voor andere lezers! Bij mij staat er ook een fout in en heb daarom vanmorgen al contact opgenomen. Er staat in aanstellingsbrief een dienverplichting in van 7 jaren terwijl dit 4 jaar moet zijn i.v.m. korte officiersopleiding! 7 jaar is voor de uitgebreide opleiding.

groet,
Erik

Bij mij is 't nog gewoon 11 jaar lang model,  7 jaar voor het korte model..
- Catch you on the flip side -

GooseNL

7 jaar verplichting....is toch juist lekker. Weet je zeker dat je nog even door kan :-)