De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 08:00 uur

Enforcer

Citaat van: Viper94 op 05/11/2010 | 10:54 uur


Overigens, volgens mij wil je officier worden, met als vakgebied vlieger......
[/quote]

Voor officier bij de luchtmacht heb je toch een VWO diploma nodig? Dat betekent dus dat ik nog eerst VWO moet doen? Ik kan toch ook onderofficier met vakgebied vlieger worden? kan iemand mij uitleggen hoe dit allemaal zit?
[/quote]

Als je wilt vliegen als onderofficier heb je de keus tussen, loadmaster en cabin attendent. Uiteraard wordt je dan gevlogen.

samthegreat4

Citaat van: Kapitein Rob op 05/11/2010 | 12:41 uur
Citaat van: Viper94 op 05/11/2010 | 10:54 uur
Ik kan toch ook onderofficier met vakgebied vlieger worden?

Die vlieger gaat (al lang) niet (meer) op.
Badum tschi... :lol:

KapiteinRob

Citaat van: Viper94 op 05/11/2010 | 10:54 uur
Ik kan toch ook onderofficier met vakgebied vlieger worden?

Die vlieger gaat (al lang) niet (meer) op.

Viper94


[/quote]

Overigens, volgens mij wil je officier worden, met als vakgebied vlieger......
[/quote]

Voor officier bij de luchtmacht heb je toch een VWO diploma nodig? Dat betekent dus dat ik nog eerst VWO moet doen? Ik kan toch ook onderofficier met vakgebied vlieger worden? kan iemand mij uitleggen hoe dit allemaal zit?

Enforcer

Citaat van: Viper94 op 30/10/2010 | 16:14 uur
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen over de sollicitatie bij de KLu, ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft

Ik ben een 16-jarige scholier uit Twente. Ik zit nu in de examenklas HAVO. Ik zou heel graag vlieger bij de luchtmacht willen worden en ik heb al open- en infodagen bezocht. Er werd mij door iemand verteld dat je de meeste kans maakt op een functie bij de luchtmacht als je VWO hebt, daarom zit ik er ook aan te denken om -na mijn HAVO-diploma gehaald te hebben- nog VWO te volgen.

Dit zijn mijn vragen:

- Wat zijn de voordelen van een VWO diploma als ik vlieger wil worden?

- Op welke leeftijd is het het beste om te solliciteren? 17 jaar (direct na HAVO-gehaald te hebben) lijkt mij namelijk een beetje jong.
- Tot welke leeftijd mag ik solliciteren?

- Als ik na mijn HAVO een HBO opleiding zou volgen, aan welke opleidigen heb ik dan wat als ik daarna nog bij de luchtmacht of landmacht wil solliciteren?

Ik hoop dat er iemand is die mij hierop antwoord kan geven.

gr. Olaf

Zo snel mogelijk solliciteren als je vlieger wilt worden. Er blijven er tegenwoordig meer hangen bij de Klu, waardoor de nieuwe instroom beperkt wordt. Des te langer je wacht,  des te minder kans. Als er straks bepaald wordt dat we de helft minder gevechtsvliegtuigen nodig hebben, zal het alleen nog maar verder afnemen.

Overigens, volgens mij wil je officier worden, met als vakgebied vlieger......

onderofficier

Citaat van: Viper94 op 30/10/2010 | 16:14 uur
Ik ben een 16-jarige scholier uit Twente. Ik zit nu in de examenklas HAVO. Ik zou heel graag vlieger bij de luchtmacht willen worden en ik heb al open- en infodagen bezocht. Er werd mij door iemand verteld dat je de meeste kans maakt op een functie bij de luchtmacht als je VWO hebt, daarom zit ik er ook aan te denken om -na mijn HAVO-diploma gehaald te hebben- nog VWO te volgen.

Aangezien je al bij open en info-dagen ben geweest was dat dé uitgelezen kans om je vragen te stellen.

Waarom heb je niet gevraagd aan "door iemand" wat de voordelen van een VWO diploma zijn als je vlieger wilt worden, deze geeft het dus aan zonder een verdere verklaring.

De antwoorden op de vraag wat betreft je leeftijd staat gewoon op website van de Klu.

Misschien nog eens een keer een infodag bijwonen   :P
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Viper94

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen over de sollicitatie bij de KLu, ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft

Ik ben een 16-jarige scholier uit Twente. Ik zit nu in de examenklas HAVO. Ik zou heel graag vlieger bij de luchtmacht willen worden en ik heb al open- en infodagen bezocht. Er werd mij door iemand verteld dat je de meeste kans maakt op een functie bij de luchtmacht als je VWO hebt, daarom zit ik er ook aan te denken om -na mijn HAVO-diploma gehaald te hebben- nog VWO te volgen.

Dit zijn mijn vragen:

- Wat zijn de voordelen van een VWO diploma als ik vlieger wil worden?

- Op welke leeftijd is het het beste om te solliciteren? 17 jaar (direct na HAVO-gehaald te hebben) lijkt mij namelijk een beetje jong.
- Tot welke leeftijd mag ik solliciteren?

- Als ik na mijn HAVO een HBO opleiding zou volgen, aan welke opleidigen heb ik dan wat als ik daarna nog bij de luchtmacht of landmacht wil solliciteren?

Ik hoop dat er iemand is die mij hierop antwoord kan geven.

gr. Olaf

maarten23j

he even een vraagje over je aanstelling ,ben nu 27 en soldaat ,als je wil blijven bij defensie moet je voor je 35ste naar de kms ? of moet je al voor je 35ste een functie gedraaid hebben als onderofficier?dat zou dus beteken dat je 30 moet zijn en dan echt naar de kms moet ? ,of is het zo dat je alleen je startersfunctie(je dienstplicht ,eerste functie) maar hoeft af te ronden voor je 35ste dus in mijn geval als soldaat

Roeland

Citaat van: Enforcer op 19/09/2010 | 21:46 uur
Van krachttraining (met name het zware werk met minder herhalingen) wordt je ook zwaarder van. Echter zo'n 18% die jij nog nodig hebt, dat is wel veel. Ik hoop dat er nog een groeispurt voor je in zet. Mannen groeien meestal door tot hun 21e, maar daar heb jij weinig aan als je direct na de HAVO aan de slag wilt.

Precies, krachttraining en goede voeding.
Als ik het dan goed begrijp dan ben je 17 als je wilt gaan beginnen en je wilt naar de infanterie? Zorg dan maar sowieso dat je tip-top in orde bent, op alle vlakken. Je bent dan eigenlijk gewoon te jong.
- Catch you on the flip side -

Enforcer

Van krachttraining (met name het zware werk met minder herhalingen) wordt je ook zwaarder van. Echter zo'n 18% die jij nog nodig hebt, dat is wel veel. Ik hoop dat er nog een groeispurt voor je in zet. Mannen groeien meestal door tot hun 21e, maar daar heb jij weinig aan als je direct na de HAVO aan de slag wilt.

Piranha

Die minimaal 65 kilo is geen verzinsel of iets om jou (of wie dan ook te pesten), dus daar zou ik maar van uit gaan. Hoe lang ben je? Groei je nog?
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Yanniiiiiick

Haha ja ik snap dat 55 veels te weinig is. Maar ik wil juist na de havo de KMA gaan doen.
Ik ga woensdag naar de dietist toe voor wat tips. Dus ik vroeg me af... Als ik dan iets van 60 kilo (of iets zwaartder) weeg of dat wel te doen is.
Want gewicht is toch niet alles!!!

Citaat van: Roeland op 17/09/2010 | 09:30 uur
Citaat van: Yanniiiiiick op 16/09/2010 | 21:57 uur
Hey allemaal

Ik zit met een probleembje.
Ik zit in 5 havo en ben 16 (17 in februarie).
Ik wil graag solliciteren voor de korte officieropleiding voor de infanterie alleen ben ik maar 55 kilo!
Is het zo dat je dan meteen wordt doorgestreept? Of moet je laten zien wat je kan?
Mijn conditie, kracht en medische gesteldheid zijn goed dus daar heb ik weinig zorgen over.

Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven

Mvg Yannick

55kilo is echt veels te weinig, dan breek je op een gegeven moment doormidden. Je moet minimaal 65 kilo wegen, en dan kijken ze verder naar je lengte e.d. of het wel een gezonde verhouding is. Gelukkig heb je nog een paar jaar om maximaal te trainen, dus succes!

Roeland

Citaat van: Yanniiiiiick op 16/09/2010 | 21:57 uur
Hey allemaal

Ik zit met een probleembje.
Ik zit in 5 havo en ben 16 (17 in februarie).
Ik wil graag solliciteren voor de korte officieropleiding voor de infanterie alleen ben ik maar 55 kilo!
Is het zo dat je dan meteen wordt doorgestreept? Of moet je laten zien wat je kan?
Mijn conditie, kracht en medische gesteldheid zijn goed dus daar heb ik weinig zorgen over.

Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven

Mvg Yannick

55kilo is echt veels te weinig, dan breek je op een gegeven moment doormidden. Je moet minimaal 65 kilo wegen, en dan kijken ze verder naar je lengte e.d. of het wel een gezonde verhouding is. Gelukkig heb je nog een paar jaar om maximaal te trainen, dus succes!
- Catch you on the flip side -

Yanniiiiiick

Hey allemaal

Ik zit met een probleembje.
Ik zit in 5 havo en ben 16 (17 in februarie).
Ik wil graag solliciteren voor de korte officieropleiding voor de infanterie alleen ben ik maar 55 kilo!
Is het zo dat je dan meteen wordt doorgestreept? Of moet je laten zien wat je kan?
Mijn conditie, kracht en medische gesteldheid zijn goed dus daar heb ik weinig zorgen over.

Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven

Mvg Yannick

Lex

Lees dit topic door; waarschijnlijk zijn je vragen dan beantwoord.
Voor de toelatingseisen, klik hier .