De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 08:00 uur

AnnaColassin

Hallo,

Ik wilde graag weten wat de toelatingseisen zijn om naar de KMA te gaan en of je je er op kan voor bereiden.
Moet je bijvoorbeeld veel aan je conditie doen of andere tests, en waar vind je die?
Ik ga nu naar 5 Havo en als ik mijn diploma heb gehaald wil ik graag naar de KMA in Breda, is dit een goeie optie? of moet ik misschien doorstromen naar het Vwo?

Alvast bedankt.

Enforcer

Dat zal wel dat callcenter in Almere zijn...

jan.87

#319
Citaat van: Enforcer op 14/04/2010 | 10:22 uur
Vaag verhaal. Het nummer achter de sms kwam van de KMA af?
nee als tegenwoordig solliciteerd en je geeft je mobiele nummer sturen ze daar herinneringen qua opkomdagen en informatiebijeenkomsten. een pre moet ik zeggen. dus is een algemeen nummer volgens mij maar ik krijg via dat nummer ook info over mijn sollicitatieproces binnen. een voorbeeld hier van is de inlog code die je nodig hebt voor het maken van de persoonlijkheids/psychologische test die je via internet maakt. nummer is 3669

maar ik ben er gisteren nog een keertje extra achte aan gegaan, waarbij ik het advies kreeg om gewoon het algemene info nummer te bellen 080-00124. Daar hebben ze schijnbaar de mogelijkheid om direct in je dossier te kijken en ik kreeg de mededeling dat het wel goed zat met de digitale test die ik had gemaakt. hij was niet afgekeurd en ik was ook nog niet afgekeurd. dus ik zou zo spoedig mogelijk uitnodiging krijgen voor het gesprek met de psycholoog.

ze vonden het sms-je wel raar en zouden kijken of dat er meer mensen met het betreffende probleem zaten, want dan kon het eventueel een storing of zo zijn.

maar het is voor mij dus opgelost:)


Enforcer

Vaag verhaal. Het nummer achter de sms kwam van de KMA af?

jan.87

Hallo mensen,

ik ben bezig met het sollicitatie proces voor officier bij de genie. vorigeweek woensdag mijn sollicitatiegesprek gehad, en de persoonlijkheidstest digitaal ingevuld.

Nu heb ik een sms gekregen dat met de tektst: De ontvangen tekst is ongeldig. wilt u zich afmelden? stuur dan STOP

ik heb werving en selectie gebelt en ben doorverbonden met de contact persoon van de KMA maar deze kunnen alle twee niet aangeven wat dit sms-je inhoud, of dat de test niet goed is gekeurd of dat het sollicitatieproces wordt afgebroken.

Ik verwacht dat dit niet de manier is om te horen te krijgen dat het sollicitatieproces wordt beïndigd, teminste verwacht ik wel een brief of iets dergelijks.

heeft iemand hier ervaring mee? want ik hoop het beste. in het sms staat niet dat de test ongeldig is maar dat de tekst ongeldig is. en kunnen ze je al afkeuren op ALLLEEN deze persoonlijkheidstest?


alvast bedankt

Roeland

Citaat van: bennovan op 27/02/2010 | 20:34 uur
Citaat van: AJS op 27/02/2010 | 20:04 uur
En dat lijkt me te saai...

Ik denk dat je als wielrenner minder vaak in je neus zit te peuteren dan als militair hoor :cute-smile:.

Hurry up and wait there.. :P

Sporten überhaupt is een voordeel in je selectie, als je snel wat spierkracht en evt wat gewicht erbij wilt krijgen kan je gaan trainen in de fitness. Op het internet zijn genoeg fora te vinden die je tips kunnen geven.
- Catch you on the flip side -

AJS

Dat hoop ik eigenlijk niet, maar ik geloof je.. Ook bij luchtmobiel?  ;) Dat vind ik ook een optie.

Citaat van: bennovan op 27/02/2010 | 20:34 uur
Citaat van: AJS op 27/02/2010 | 20:04 uur
En dat lijkt me te saai...

Ik denk dat je als wielrenner minder vaak in je neus zit te peuteren dan als militair hoor :cute-smile:.

bennovan

Citaat van: AJS op 27/02/2010 | 20:04 uur
En dat lijkt me te saai...

Ik denk dat je als wielrenner minder vaak in je neus zit te peuteren dan als militair hoor :cute-smile:.

AJS

#313
Grijns, :big-smile:
Dat voldoet niet aan mijn eisen ;)
En dat lijkt me te saai...

Citaat van: Kapitein Rob op 27/02/2010 | 19:09 uur
Citaat van: AJS op 27/02/2010 | 17:36 uur
Ik fiets nu elke dag 75 km per dag. (naar school)

Als ik jou was, werd ik wielrenner. Verdient een stuk beter........

KapiteinRob

#312
Citaat van: AJS op 27/02/2010 | 17:36 uur
Ik fiets nu elke dag 75 km per dag. (naar school)

Als ik jou was, werd ik wielrenner. Verdient een stuk beter........

AJS

Hallo,

Ik zit nu in 4 vwo, en ik wil later officier worden in het leger, een gevechtsfunctie. Bijv. infanterie. Ik ga ook voor de 4,5 jaar opleiding.

Ik fiets nu elke dag 75 km per dag. (naar school) Ik neem aan dat ik daardoor beenspieren genoeg heb? (en doorzettingsvermogen, want bus ofzo is er nog niet bij geweest, ondanks min 10, regen, windkracht 7, ijzel, enz. +  leerwerk.)
Verder doe ik (lang) aan jiu-jitsu. Is dat in het voordeel bij de selectie?

Wanneer is het verstandig aan krachttraining te beginnen? Het is wel handig om te weten hoe lang het duurt, de kracht van cluster 4 te krijgen. Een krachtpatser ben ik niet.;) En aangezien ik niet veel tijd heb..

Gr,
Albert Jan

Djv


Luuc

Ik denk dat dit afhankelijk is van de waarom je eventueel wordt afgekeurd, dat kan ik op dit moment niet beoordelen want het is afhankelijk van zoveel factoren (medisch, psychisch, etc.). Ik denk dat je dit het beste kunt vragen op het moment dat je afgekeurd wordt, waar ik niet vanuit zou gaan.
Citaat van: Djv op 09/02/2010 | 18:06 uur
hallo,

Ik ben op het moment 16 jaar(word in juni 17), zit in mijn examenjaar havo 5, profiel NT(wisb,natuurkunde,informatica,scheikunde,economie, en, nl)
ik wil graag naar de KMA. Ik heb gesoliciteerd voor KOO infanterie, morgen een gesprek bij de banenwinkel. maar is de kans groot dat ik word aangenomen?
en zo niet, wat is dan verstandig om te gaan zodat ik later naar de KMA kan? bijv. eerst KMS doen of een voor opleiding op het ROC?

groetjes,

Djv

hallo,

Ik ben op het moment 16 jaar(word in juni 17), zit in mijn examenjaar havo 5, profiel NT(wisb,natuurkunde,informatica,scheikunde,economie, en, nl)
ik wil graag naar de KMA. Ik heb gesoliciteerd voor KOO infanterie, morgen een gesprek bij de banenwinkel. maar is de kans groot dat ik word aangenomen?
en zo niet, wat is dan verstandig om te gaan zodat ik later naar de KMA kan? bijv. eerst KMS doen of een voor opleiding op het ROC?

groetjes,

Roeland

Citaat van: deef op 06/01/2010 | 17:32 uur
Bedankt voor het vlugge antwoord enforcer!

Waar ik eigenlijk op doelde is, kan ik van beide walletjes eten?
Kan ik alle opties openhouden (=bv. dat de KOO TD bij de KL volzet is terwijl ik mijn proeven aan het doen ben) en bij beide defensieonderdelen solliciteren?



Je bent tegenwoordig aangesteld bij de Krijgsmacht, hetgeen wisselen van krijgsmachtdeel vereenvoudigt. Echter, bij beide krijgsmachtdelen hebben ze groot tekort aan TD'ers, dus het is verstandig om voordat je definitief je besluit neemt (contract tekent) een keuze gemaakt te hebben. Later ruilen van krijgsmachtdeel kan wel, maar zal wel moeilijk worden.

Het is dus het één of het ander, óf de gok nemen dat je nog kan ruilen van krijgsmachtdeel...
- Catch you on the flip side -