De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 08:00 uur

Enforcer

Nogmaals:

Citaat van: Enforcer op 06/01/2010 | 17:16 uur
Ik zou gewoon met de keuringsinstantie  gaan bellen.

Stel daar je vragen, dan kan er mogelijk wat geregeld worden. Je kunt je ook nog altijd via de KLu aanmelden, want dan krijg je bijna gegarandeerd een keuring voor de Klu.

deef

Bedankt voor het vlugge antwoord enforcer!

Waar ik eigenlijk op doelde is, kan ik van beide walletjes eten?
Kan ik alle opties openhouden (=bv. dat de KOO TD bij de KL volzet is terwijl ik mijn proeven aan het doen ben) en bij beide defensieonderdelen solliciteren?


Enforcer

Ik zou gewoon met de keuringsinstantie  gaan bellen. Je zit helemaal vooraan in de molen en bent eigenlijk nog niet eens opgestapt, dus geef aan dat je gekeurd wil worden voor de KLu.

deef

Hallo iedereen,

Ik heb mijn bachelor elektronica behaald in Belgie en heb gesolliciteerd voor "KOO Technische dienst" bij de KL.
Ik ben alreeds enkele weken aan het wachten op data van selectieproeven, dit volledig terzijde...

Nu zie ik op de website van de KLu de functie "KOO elektronica" staan, een functie die dus specifiek naar mijn opleiding en interesse is.

Mijn vraag is nu, kan ik met mijn toekomstige resultaten van de KL ook gewoon naar de KLu stappen zonder te solliciteren bij de KLu?

Of algemener geformuleerd, kan ik solliciteren en proeven meedoen voor één defensieonderdeel en deze resultaten gebruiken voor een gelijkaardige functie maar dan bij een verschillend defensieonderdeel?

David

Josss

Citaat van: Daav86 op 23/12/2009 | 20:46 uur
Beste allemaal,

Fysieke keuring (cluster 4) en psychologische keuring glansrijk behaald. 5 januari as het AAC-gesprek. Ik heb een lijstje opgesteld wat ik kan verwachten. Kunnen jullie hierna kijken en evt aanvulling of tips geven?

Handenschudden doe je inderdaad niet, dit wordt voor het gesprek verteld.

Nog een paar puntjes:
Defensie begroting;
Hoe wordt een politiek besluit genomen (dus niet alleen wie zit er in de kamer);

En ze zullen je altijd vragen stellen die je niet weet  ;)

Hoekie

Heb onlangs mijn aac gehad en aac lid kwam van te voren bij me om alles uit te leggen en dat handen schudden vooraf niet gewenst is.
Verder zou ik me verdiepen in leiidinggeven. Daar werd bij mij heel veel over doorgevraagd. Probeer verder alles goed te onderbouwen.
Sollicitatie koo MA
6-10-09 Gesprek banenwinkel Assen     Done
13-11-09 Vfb & Psych keuring te A'dam     Done cluster 4
10-12-09 Open dag KMA    Done
14-12-09 AAC    Done switch -> koo log b&t
18-12-09 GO   Done
18-08-10 Opkomst KMA

Roeland

Citaat van: bennovan op 24/12/2009 | 19:54 uur
Citaat van: Daav86 op 23/12/2009 | 20:46 uur
MOet ik aan iedereen eigenlijk een hand geven of meteen gaan zitten? Wat is gebruikelijk?

Hand geven lijkt me wel zo sociaal (volgens mij zijn het 'maar' 3 man die je de hand moet schudden dan).

Verder ziet het er netjes uit.
Zorg dat je ook ruim voldoende weet over onze missies..

Nee, doe je niet.. Puur al omdat die tafel zo verrekt groot is dat je erop moet klimmen wil je iedereen een hand geven.
Wat je moet doen, en hoe het gesprek gaat verlopen wordt allemaal van te voren met je doorgenomen.

De punten die jij hebt aangehaald maakt wel een volledige lijst.

Succes!

- Catch you on the flip side -

bennovan

Citaat van: Daav86 op 23/12/2009 | 20:46 uur
MOet ik aan iedereen eigenlijk een hand geven of meteen gaan zitten? Wat is gebruikelijk?

Hand geven lijkt me wel zo sociaal (volgens mij zijn het 'maar' 3 man die je de hand moet schudden dan).

Verder ziet het er netjes uit.
Zorg dat je ook ruim voldoende weet over onze missies..

Daav86

Beste allemaal,

Fysieke keuring (cluster 4) en psychologische keuring glansrijk behaald. 5 januari as het AAC-gesprek. Ik heb een lijstje opgesteld wat ik kan verwachten. Kunnen jullie hierna kijken en evt aanvulling of tips geven?

- kma periode
- vto periode
- motivatie
- het apparaat defensie
- de gnk dienst
- mijn kwaliteiten als officier in spé
- het kasteel van breda
- het cadettencorps
- navo
- actueel nieuws
- ons politiek systeem

Ik ga strak in pak en voor overtuiging er heen.  MOet ik aan iedereen eigenlijk een hand geven of meteen gaan zitten? Wat is gebruikelijk?

Ik wil jullie alvast bedanken voor de informatie.

Groeten,

David

Josss

Citaat van: Enforcer op 17/11/2009 | 19:52 uur
Tja, ik heb dat destijds ook gehaald als iets oudere tussen een hoop broekies die het niet haalden. En dat waren er best veel. Denk dat het een beetje flauw antwoord was van de arts

Hoe oud was je toen je begon?


Enforcer

Tja, ik heb dat destijds ook gehaald als iets oudere tussen een hoop broekies die het niet haalden. En dat waren er best veel. Denk dat het een beetje flauw antwoord was van de arts

Hoekie

Vrijdag de keuring gehad. Vfb en psychologisch. Kom ik uiteindelijk bij de arts om mijn resultaten te bespreken. Zegt hij; "is luchtmobiel ook wat voor jou, want je hebt VFB 4. Ik zo trots als een hond met 5 penissen, zegt de arts meteen erna "je ziet wel dat de keuringen niet zoveel voorstellen. Nou daar ging mijn trotsheid.
Nu 14 dec van Groningen Breda op en neer voor het AAC gesprek. Afwachten dus.
Sollicitatie koo MA
6-10-09 Gesprek banenwinkel Assen     Done
13-11-09 Vfb & Psych keuring te A'dam     Done cluster 4
10-12-09 Open dag KMA    Done
14-12-09 AAC    Done switch -> koo log b&t
18-12-09 GO   Done
18-08-10 Opkomst KMA

MWKLu

Citaat van: Hoekie op 27/10/2009 | 19:40 uur
Ik voetbal 3x in de week en af en toe thuis op het halterbankje met gewichten stoeien. En voor de rest mag ik graag met mooi weer een beetje wielrennen. Ik hoop dat ik daarmee het kan halen.

Kracht en conditie zal geen probleem zijn.

Voor de rest is het afwachten wat de rest van de testen zullen doen, en dat is niet te trainen.. een afwijking is niet gelijk ongeschikt.. je rug kan wat krom zijn bijvoorbeeld.. maar dat "kan" betekenen dat je cluster 4 niet haalt maar 1 weer wel.

Hoekie

Ik voetbal 3x in de week en af en toe thuis op het halterbankje met gewichten stoeien. En voor de rest mag ik graag met mooi weer een beetje wielrennen. Ik hoop dat ik daarmee het kan halen.
Sollicitatie koo MA
6-10-09 Gesprek banenwinkel Assen     Done
13-11-09 Vfb & Psych keuring te A'dam     Done cluster 4
10-12-09 Open dag KMA    Done
14-12-09 AAC    Done switch -> koo log b&t
18-12-09 GO   Done
18-08-10 Opkomst KMA

MWKLu

Citaat van: Hoekie op 26/10/2009 | 11:21 uur
Wat houdt cluster 1 dan exact in. Wat moet ik dan halen?

Er is niet echt iets te halen, bij het fietsen en kracht moet je gewoon alles geven. Dan ligt het ook nog aan de combinatie.. je kunt een uitstekende conditie hebben maar ook bijvoorbeeld een te los gewricht waardoor je cluster 4 al niet kan halen.

Gewoon goed trainen en alles over je heen laten komen tijdens de keuring, je weet zelf vaak wel of je helemaal in orde bent.