Salaristabellen Defensie.

Gestart door Defensieforum, 19/12/2005 | 21:47 uur

Balic

Dan nog vind ik geen salaris-tabellen  :)

KapiteinRob

Citaat van: Jefferson op 25/02/2006 | 14:20 uur
Nutteloos, de Mindef website is vernieuwd...

Niets nutteloos; gewoon even bij "links" kijken. Die staan nu ergens anders op de site..... ;)

Balic

Citaat van: Ros op 25/02/2006 | 13:16 uur
"Als je op www.mindef.nl kijkt, kun je onder "links" de ministeriële publicaties vinden. In MP31-400 (inkomstenbesluit militairen) staan de salaristabellen opgenomen, weet je precies wat je verdient. Tot op de cent nauwkeurig......."

© Kapitein Rob 16-2-2006.

Nutteloos, de Mindef website is vernieuwd...

Mikemans

zoals gezegt dat zijn de bruto bedragen. painf zoekt naar de netto bedragen.

Ros

"Als je op www.mindef.nl kijkt, kun je onder "links" de ministeriële publicaties vinden. In MP31-400 (inkomstenbesluit militairen) staan de salaristabellen opgenomen, weet je precies wat je verdient. Tot op de cent nauwkeurig......."

© Kapitein Rob 16-2-2006.

44painf

Ik weet dat er ook zo'n tabel is met netto salarissen. Wie weet waar ik die kan vinden ? Die stond op www.hetleger.nl maar die is helaas off-line.
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

boreel

tja, en anders toch maar de burger maatschapij in, haha

KapiteinRob

Citaat van: Mikemans op 20/12/2005 | 13:18 uur
wat hij bedoeld is dat waar de landmacht een adjudant of een smjr voor stuurt, de marine doodleuk een korporaal of een sgt neer zet.
Het verschil in loon heeft ook te maken met uitzenddruk.

Vlootpersoneel van de Marine is in een operationele funktie gemiddeld 6 to 9 maanden per jaar van huis tot in sommige gevallen meer dan een jaar. Dit in normale operationele funkties, niet de buitenland plaatsingen.  Bij de rest van de krijgsmacht komt dat alleen sporadisch voor.

Op het moment dat de discussie weer oplaaid dat we het volgende voordeel weer moeten afschaffen weten we allemaal dat de marinelonen bij aanpassing naar beneden worden bijgesteld ipv dat de andere lonen naar boven zullen worden aangepast.

Op zo'n moment zullen andere dingen dus ook gelijkgesteld moeten worden.

- Op zelfde funktie zelfde rangswaarde neerzetten.
- Zelfde uitzenddruk, waar de marineman na zijn uitzendtermijn in irak netjes terug aan boord geplaatst wordt en twee maanden later weer vertrekt voor 4 maanden kan de collega van een ander commando nog een jaartje of twee lekker uitpuffen.
- zelfde doorgroeimogelijkheden, dus gewoon met je mavo na een paar jaartjes gediend te hebben naar het kim en officier kunnen worden.
- zelfde accomodatie dus ook als matroos gewoon hooguit met twee man op de kamer en niet t/m korporaal met 4 tot 12 man.
- zelfde oefentoelage, vlootpersoneel krijgt een lagere vergoeding dan de rest van de krijgsmacht.

zomaar een paar dingetjes die ook in aanmerking komen voor gelijktreking als we daaraan beginnen.

Ik ben het voor een groot deel met je eens, maar wil wel de volgende kanttekeningen maken:

- Bij de KL/KLu kan je niet met je MAVO naar de KMA. Wel met HAVO, dus als je dat bedoelt heeft de marine inderdaad nog wat in te halen.
- De oefentoelage is hetzelfde; als jij als marineman met de mariniers mee op oefening gaat, krijg je dezelfde oefentoelage als de KL-collega's. Je bedoelt naar ik aanneem het verschil tussen de oefen- en vaartoelage? Ik vind er toch ook wel enig verschil zitten tussen "met je gat in het veld zitten" of "redelijk comfortabel op zee". Ik vind trouwens beide toelages te laag, maar dit terzijde.
- Het op eenzelfde functie een gelijke rang plaatsen is momenteel door de ontstane paarse organisaties een item dat (eindelijk / weer) de nodige aandacht heeft. De marine is hierin zo arrogant de marinerangen te hoog te waarderen en dus lagere rangen in te zetten vergeleken met de KL/KLu waardoor je scheve verhoudingen krijgt......

Diemaco

Idd, daar zit het hem ook in. Een korporaal is bij de landmacht bijvoorbeeld gewoon een soldaten-rang, en bij de marine een onderofficieren-rang.

Mikemans

wat hij bedoeld is dat waar de landmacht een adjudant of een smjr voor stuurt, de marine doodleuk een korporaal of een sgt neer zet.
Het verschil in loon heeft ook te maken met uitzenddruk.

Vlootpersoneel van de Marine is in een operationele funktie gemiddeld 6 to 9 maanden per jaar van huis tot in sommige gevallen meer dan een jaar. Dit in normale operationele funkties, niet de buitenland plaatsingen.  Bij de rest van de krijgsmacht komt dat alleen sporadisch voor.

Op het moment dat de discussie weer oplaaid dat we het volgende voordeel weer moeten afschaffen weten we allemaal dat de marinelonen bij aanpassing naar beneden worden bijgesteld ipv dat de andere lonen naar boven zullen worden aangepast.

Op zo'n moment zullen andere dingen dus ook gelijkgesteld moeten worden.

- Op zelfde funktie zelfde rangswaarde neerzetten.
- Zelfde uitzenddruk, waar de marineman na zijn uitzendtermijn in irak netjes terug aan boord geplaatst wordt en twee maanden later weer vertrekt voor 4 maanden kan de collega van een ander commando nog een jaartje of twee lekker uitpuffen.
- zelfde doorgroeimogelijkheden, dus gewoon met je mavo na een paar jaartjes gediend te hebben naar het kim en officier kunnen worden.
- zelfde accomodatie dus ook als matroos gewoon hooguit met twee man op de kamer en niet t/m korporaal met 4 tot 12 man.
- zelfde oefentoelage, vlootpersoneel krijgt een lagere vergoeding dan de rest van de krijgsmacht.

zomaar een paar dingetjes die ook in aanmerking komen voor gelijktreking als we daaraan beginnen.

KapiteinRob

Citaat van: Diemaco op 19/12/2005 | 22:08 uur
ja maar je schaal gaat ook omhoog aan de hand van je functie. Ik heb namelijk van verscheidene personen bij de landmacht gehoord dat je bij bijvoorbeeld een zware of hoge functie een extra schaal kan krijgen.

Dat is niet correct. Je krijgt elk jaar een periodiek erbij (tot je op je maximum zit). Die extra periodiek(en) waar je waarschijnlijk op doelt zijn het gevolg van bovenmatig goed functioneren. Zie het maar als een soort beloning; het is dus niet gekoppeld aan een functie en het is dus niet vaststaand dat je bij bovenmatig functioneren standaard een extra periodiek krijgt.

Diemaco

ja maar je schaal gaat ook omhoog aan de hand van je functie. Ik heb namelijk van verscheidene personen bij de landmacht gehoord dat je bij bijvoorbeeld een zware of hoge functie een extra schaal kan krijgen.

KapiteinRob

Nee, want alleen de marine springt eruit en hoezo gelijkgetrokken? Dit is al jaaaaren zo.

Ik vind dat verschil vandaag de dag onzin. Vroeger was de marine inderdaad het meest op pad, maar als dat de reden was, kun je dat tegenwoordig niet meer droog houden. Wat mij betreft is een rang een rang, ongeacht bij welk krijgsmachtdeel!

Diemaco

Misschien omdat de schalen anders berekend worden per krijgsmachtdeel? ;) En het uiteindelijk toch nog wel aardig gelijkgetrokken wordt.

KapiteinRob

Kan iemand mij de reden geven waarom een marinemilitair meer salaris ontvangt dan zijn/haar ranggenoot bij de andere krijgsmachtdelen?

Willekeurig (jaja....) voorbeeld: een KM-SMJR in periodiek 22 heeft maandelijks €2557,39 terwijl de KL/KLu/Kmar-collega in dezelfde rang en periodiek €2473,39 ontvangt.

Bruto..... ;D