Website AEL toont antisemitische cartoons

Gestart door Offenbach, 05/02/2006 | 12:58 uur

Mokum Casual

CitaatOok Wilders met dood bedreigd om cartoons
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 6 februari 2006 @ 00:01
Geert Wilders heeft, nadat hij op zijn website de Deense cartoons van de profeet Mohammed plaatste, in enkele dagen duizenden reacties gekregen. De meerderheid daarvan was volgens de politicus positief, maar bij de mails zaten ook enkele tientallen doodsbedreigingen. Hoewel het Kamerlid al vaker te maken had met bedreigingen, is hij geschrokken van het hoge aantal in relatief korte tijd.

"Dit heb ik nog nooit meegemaakt", verklaarde Wilders zondagavond. Hij zal, zoals inmiddels al gebruikelijk, van alle bedreigingen aangifte doen bij justitie. De voormalige VVD'er had, zoals hij zelf verklaarde, de omstreden spotprenten op z'n site gezet om de makers ervan een hart onder de riem te steken en op te komen voor de vrijheid van meningsuiting. Ook de Volkskrant en bijvoorbeeld FOK! hebben de cartoons inmiddels online staan.

Behalve dat de politicus online bedreigd werd, kreeg hij te maken met de radicaal-islamitische organisatie Hizb ut-Tahrir, die in Beverwijk, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam pamfletten uitdeelde met een waarschuwing tegen Wilders. "Het loopt uit de hand. Ik schrik er wel van. Maar ik heb er geen spijt van dat ik dit heb gedaan", reageerde het Kamerlid op de actie. Wilders is niet van plan de spotprenten van zijn website te halen. "Dan zou ik precies doen wat ze willen en dan zou ik geen knip voor de neus waard zijn."

Mokum Casual

Citaat van: Kapitein Rob op 06/02/2006 | 16:36 uur
Citaat van: Mokum Casual op 06/02/2006 | 16:25 uur
Maar voor de Islam mag Mohammed niet afgebeeld worden, dus dat is het verschil :P

Volgens mij ging de discussie niet over het feit dat Mohammed werd afgebeeld, maar de wijze waarop, toch? Los daarvan blijft staan dat het hypocriet blijft dat onze moslimvrienden wel allerhande beledigingen mogen plaatsen en uiten maar andersom meteen over de riedel gaan. En dat een moslim Mohammed niet mag afbeelden, betekent toch niet dat zij voor mij kunnen bepalen dat ik dat ook niet mag? Ik bepaal toch ook niet dat onze moslimvrienden in het midden-oosten niet meerdere vrouwen mogen hebben; iets wat in onze samenleving verboden is.....

Ik ben het geheel met je eens meneer.
Maar ik gebruikte mijn post om het verschil aan te duiden, want u kwam met "Die schenden toch ook geen namen, mag ik hopen?". Het was enkel om de zaak wat te verduidelijken.
Maar wat is BuZa toch aan het doen. Ik vind het werkelijk een schande dat ze een gebouw op ons "grondgebied" (ambassade/consulaten (tenminste, volgens mij is dat toch Nederlands grondgebied)) zomaar kunnen vernielen en vervolgens GEEN veiligheidsmaatregelen treffen...

CitaatRellen rond Deense consulaat: 1 dode
Gepost door Tom (Snarf) - Bron: NOS
Gepubliceerd: zondag 5 februari 2006 @ 13:35 - Laatst bijgewerkt: 05 februari @ 22:11
De protesten tegen de (her)gepubliceerde Deense cartoons worden steeds grimmiger. Woedende moslims staken vandaag de Deense ambassade in de Libanese hoofdstad Beiroet in brand.

Duizenden moslims gingen vandaag in Beiroet de straat op. Ze uitten hun woede over de publicatie van spotprenten van de islamitische profeet. Tijdens de demonstratie werden traangasgranaten ingezet door veiligheidstroepen omdat de situatie uit de hand dreigde te lopen. Ordetroepen probeerden de demonstranten te verjagen toen ze door een omheining wilden breken. Hulpverleners meldden dat tijdens de demonstratie tientallen gewonden zijn gevallen.

De menigte trok hierop naar de christelijke wijk Ashrafieh, waar ramen van winkels en woningen in werden gegooid en auto's werden vernield. Ook een kerk werd met stenen bekogeld. Later slaagden de demonstranten er toch in om de Deense ambassade te bereiken en staken deze vervolgens in brand. De Nederlandse ambassade bevindt zich niet ver van de Deense ambassade. Het is nog niet duidelijk of er extra maatregelen zijn genomen tegen het groeiende gevaar.

Gisteren werden al de Deense en Noorse ambassades van de Syrische hoofdstad Damascus in brand gestoken. In Nederland zijn de spotprenten ook gepubliceerd, en wel op de site van Tweede Kamerlid Wilders.


Update 14.40 uur
Het is duidelijk geworden dat niet de Deense ambassade maar het Deense consulaat in brand is gestoken. Om het bluswerk te bemoeilijken hebben woedende demonstranten brandweerauto's onklaar gemaakt.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken vindt het nog niet nodig om de veiligheidsmaatregelen rond de Nederlandse ambassade aan te scherpen. "De ambassade is geen doelwit en bovendien gesloten omdat het zondag is", aldus een woordvoerder van het ministerie. "Het personeel zit veilig thuis. Maar we volgen de situatie en ontwikkelingen op de voet. Tot op heden zijn Nederlanders redelijk veilig in de regio. We hopen dat dat zo blijft."

Update 17.32 uur
Een hooggeplaatste bron van de Libanese veiligheidsdiensten heeft gemeld dat er bij de brand één dode is gevallen. Een betoger die door de vlammen was omsingeld kon niet meer ontsnappen en is van 3 hoog uit het gebouw gesprongen. Hij heeft de val niet overleefd.

Update 22.08 uur
De Nederlandse ambassade in Beiroet is ook niet onbeschadigd gebleven tijdens de rellen van vandaag, aldus een woordvoerder van het minsterie van Buitenlandse Zaken. Tijdens de onrusten zijn enkele ruiten van de ambassade ingegooid. Volgens het ministerie hadden de betogers het niet specifiek op het Nederlandse pand voorzien.

HM

Dit incidentje slaat aardig door. Het feit dat ambassades en consulaten met de koran in de ene hand en een molotovcocktail in de fik worden gestoken is al absurd. Maar nu heeft Iran alle handelsbetrekkingen met Denemarken verbroken. Kweet niet of het een substantieel deel van de export van Denemarken was, maar toch wel drastisch hoe dit loopt.
Alleen berusting kan ons verslaan

KapiteinRob

Citaat van: Mokum Casual op 06/02/2006 | 16:25 uur
Maar voor de Islam mag Mohammed niet afgebeeld worden, dus dat is het verschil :P

Volgens mij ging de discussie niet over het feit dat Mohammed werd afgebeeld, maar de wijze waarop, toch? Los daarvan blijft staan dat het hypocriet blijft dat onze moslimvrienden wel allerhande beledigingen mogen plaatsen en uiten maar andersom meteen over de riedel gaan. En dat een moslim Mohammed niet mag afbeelden, betekent toch niet dat zij voor mij kunnen bepalen dat ik dat ook niet mag? Ik bepaal toch ook niet dat onze moslimvrienden in het midden-oosten niet meerdere vrouwen mogen hebben; iets wat in onze samenleving verboden is.....

Mokum Casual

maar Jezus en Maria (George ???) mogen wel afgebeeld worden van de kerk. Ze doen het zelf immers ook. Maar voor de Islam mag Mohammed niet afgebeeld worden, dus dat is het verschil :P

KapiteinRob

Citaat van: Sine Pari op 05/02/2006 | 23:37 uur
Hoe zit dat eigenlijk, een groot percentage van de mannelijke islamisten heet Mohammed. Mischien moet men ze zeggen dat dat ook een schending van de profeet zijn naam is. Kijken wat er dan gebeurt. Of ongeveer de helft van de mannen in het Middel-Oosten dan onthoofd worden?   ;) ;D  ;D

Een groot aantal lieden op deze aardkloot heet Jezus, Maria of George. Die schenden toch ook geen namen, mag ik hopen?  ;)

Sine Pari

Hoe zit dat eigenlijk, een groot percentage van de mannelijke islamisten heet Mohammed. Mischien moet men ze zeggen dat dat ook een schending van de profeet zijn naam is. Kijken wat er dan gebeurt. Of ongeveer de helft van de mannen in het Middel-Oosten dan onthoofd worden?   ;) ;D  ;D

Offenbach

En dan te bedenken dat ongeveer de helf van de moslim in de wereld niet eens kan lezen.. ??? Maw de helft weet niet eens waar deze spotprenten over gaan!

Defensieforum

Citaat van: Kapitein Rob op 05/02/2006 | 21:21 uur
De islamfanaten die tekeer gaan tegen deze spotprenten zijn zo hypocriet als wat. Het zijn dezelfde lieden die uit zijn op vernietiging van de staat Israel, lachen om cartoons van Joden, zelf aan de drank zitten en ga zo maar door! En by the way; niet alleen de islam wordt in onze wereld belachelijk gemaakt! Het aantal keren dat katholieken en de paus het mikpunt zijn van spot in cartoons en bij cabaretiers is niet te tellen. Maar wie zijn er nu weer eens op de teentjes getrapt? Juist, de moslims......

Klopt als een bus!

KapiteinRob

De islamfanaten die tekeer gaan tegen deze spotprenten zijn zo hypocriet als wat. Het zijn dezelfde lieden die uit zijn op vernietiging van de staat Israel, lachen om cartoons van Joden, zelf aan de drank zitten en ga zo maar door! En by the way; niet alleen de islam wordt in onze wereld belachelijk gemaakt! Het aantal keren dat katholieken en de paus het mikpunt zijn van spot in cartoons en bij cabaretiers is niet te tellen. Maar wie zijn er nu weer eens op de teentjes getrapt? Juist, de moslims......

Defensieforum

#15
Citaat van: Offenbach op 05/02/2006 | 20:42 uur
Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat het van één kant komt..

Terrorisme wordt ook voortbedreven door Islam aanhangers. Wij (lees de wereld) proberen toch terrorisme uit te bannen? Het enige wat ik die gasten hoor roepen, zij het een aanslag of het in brand steken van het Deense Consulaat, is Allah Akbar Allah Akbar of zoiets.

Offenbach

Citaat van: Nick op 05/02/2006 | 20:37 uur
Ik heb het idee dat er een semi derde wereld oorlog aan de gang is. Het is alsof de wereld aan het strijden is tegen aanhangers van de Islam en visa versa....

Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat het van één kant komt.. >:(

Oproep moslimleger: Denen in stukken snijden
Het Islamitische Leger in Irak heeft zondag opgeroepen 'Denen te vangen en in stukken te snijden'. De aan Al-Qa'ida gelieerde terreurbeweging bedreigt ook landen waar de spotprenten van de profeet Mohammed zijn herdrukt. Naast Denemarken worden Nederland, Frankrijk, Noorwegen en Spanje genoemd in de oproep.

In de via internet verspreide verklaring worden moslimstrijders opgeroepen de genoemde bevolkingsgroepen te vermoorden. Het Islamitische Leger heeft eerder al verscheidene buitenlanders in Irak ontvoerd en vermoord.

Istanbul
In Turkije hebben zondag ongeveer duizend woedende moslims geprobeerd het Deens consulaat in de hoofdstad Istanbul te bestormen. De Turkse politie slaagde erin de menigte tegen te houden en werd vervolgens bekogeld met eieren. Ook verbrandden de moslims een Deense vlag en werd een pop van de Deense premier Anders Rasmussen in brand gestoken.

In Beiroet, waar een woedende menigte er vandaag wel in slaagde de Deense ambassade in brand te steken, worden nog geen extra veiligheidsmaatregelen genomen rondom de Nederlandse ambassade, die in dezelfde straat staat als de Deense (lees Ook Deense ambassade in Beiroet in brand).

Volgens het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zit het personeel veilig thuis, omdat de ambassade op zondag is gesloten. Volgens het ministerie is de Nederlandse ambassade geen doelwit. 'Maar we volgen de situatie en ontwikkelingen op de voet. Tot op heden zijn Nederlanders redelijk veilig in de regio. We hopen dat dat zo blijft.'

Confrontatie
De Deense regering deed zondag een oproep aan Arabische leiders om de gemoederen in hun landen tot bedaren te brengen. Volgens de Deense minister van Buitenlandse Zaken moet alles worden gedaan om te voorkomen dat de rel uitloopt op een confrontatie tussen twee culturen

(www.elsevier.nl)

Defensieforum

Ik heb het idee dat er een semi derde wereld oorlog aan de gang is. Het is alsof de wereld aan het strijden is tegen aanhangers van de Islam en visa versa....

Regering

Citaat van: Jefferson op 05/02/2006 | 15:27 uur
Citaat van: Nick op 05/02/2006 | 13:16 uur
Citaat van: Offenbach op 05/02/2006 | 13:12 uur
Citaat van: Nick op 05/02/2006 | 13:09 uur
Discuseren hierover is prima, echter geen plaatjes zoals die in de krant hebben gestaan.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Mvgr

Nick
Moderator


Wat je bedoelt is, geen olie op het vuur gooien  ;)

idd, straks wordt onze site gehacked of komen er ongenodigde gasten.

Laten we gezellig ''bang'' worden voor die gelovige idioten, dat willen ze juist, dat is net zoiets als onderhandelen met terroristen omdat je bang bent voor nieuwe aanslagen...zwak Nick...

Nee hoor Nick, een hele goede beslissing. Ik sta er volledig achter. Als je zelf de plaatjes hebt gezien kun je haast niet tot een andere conclusie komen.

Sine Pari

Ik vind dat er veel meer anti islamitische prenten in de krant moeten. Dan begin ik namelijke een vlaggen, spandoeken en masker winkel in de Gaza. Ben ik in korte tijd lekker rijk.  ;D