welke vakbod is het beste

Gestart door Kpl1JV, 27/03/2006 | 00:06 uur

Richardnl67

Je moet jezelf afvragen wat de reden is dat je lid wil worden van een vakbond. Gaat het je alleen om de individuele bijstand, of ook nog om andere zaken zoals het georganiseerd zijn e.d. Naar mijn mening is er maar heel weinig verschil tussen de verschillende bonden. Uiteraard zijn er mensen die met mij hierover va mening zullen verschillen. Vaak zit er bij een voorkeur voor een vakbond ook een (politiek) getinte voorkeur. Als ik jou echter was zou ik de goedkoopste nemen die er is met de meeste op jou toegesneden voordelen. Eventueel zou je het ook gewoon kunnen overwegen om een individuele rechtsbijstandverzekering af te sluiten, ik betwijfel echter of dit goedkoper is als een vakbond!
Succes met het maken van je keuze!

KapiteinRob

Citaat van: Kpl1JV op 27/03/2006 | 00:06 uur
Welke kan ik het beste nemen??

Moeilijk, maar gezien de recente uitlatingen van dhr. Van den Burg zou ik zeker geen lid worden van de AFMP.....

Lex

Citaat van: Kpl1JV op 27/03/2006 | 00:06 uur
hallo, in mijn eerste periode als militair ben ik lid geweest van de acom.
Nu ga ik weer de dienst ik en wil ik weer lid worden van een militaire vakbond.
Welke kan ik het beste nemen??

Ik denk dat gezien de diversiteit aan bonden (en sub-bonden) je voor jezelf moet uitmaken welke bond het beste bij je past. Vroeger werd er in een van de eerste weken na je opkomst ruimte vrijgemaakt voor de bonden, teneinde voorlichting te geven. Ik weet niet of dat nu nog zo is.
Zo niet, vraag info-paketten aan bij de bonden en maak dan je eigen keuze.
Veel sterkte en succes.

Kpl1JV

hallo, in mijn eerste periode als militair ben ik lid geweest van de acom.
Nu ga ik weer de dienst ik en wil ik weer lid worden van een militaire vakbond.
Welke kan ik het beste nemen??
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!