F-16 Solo Display Team

Gestart door Airpower, 20/03/2003 | 18:44 uur

viperdriver

Dit kwam ik toevallig tegen:
On the Friday evening an event took place that, to me, would have been a huge attraction for both main days of the show. Captain Richard 'Tomba' Bujis is well known for flying his black and silver F-16AM around the world, his jet now a 'classical beauty' in my eyes, and many others no doubt. Many do not know that he is a huge Ferrari enthusiast too, and had made many friends in the Ferrari Club of Malta during his last trip here in 2001. Early in the evening his F-16 started up for the second time that day and he taxied out to the main runway - suddenly a beautiful bright yellow Ferrari appeared on the parallel taxiway - they were going to race! Naturally the F-16 won and impressed the small crowd of Ferrari enthusiasts that were there, but for me it was highly amusing to see the shortest F-16 flight I have ever witnessed. Full-burner take-off then downwind to land - I wondered what this 'stunt' had cost as a comparison - fuel for the Ferrari versus fuel for the F-16! It was nice to see the posters advertising it all around the island - just a pity that the enthusiastic Ferrari supporters in Malta attending the airshow on Saturday had not been able to see it, as only those attending on Sunday were able to do so.
Bron: http://www.f4aviation.co.uk/airshow02/malta/malta.htm

vincentb

hij is dus echt ontslagen vanwege dat geintje met die motor of wat?

StrikeFalcon

Ja, als je dan toch weg wildt bij de Klu dan maar op zo'n manier. Als je toch al oneervol ontslagen word hoef je voor je opleiding toch niet bijbetalen?  ??? En om zo ontslagen te worden dan maak je toch geen goede indruk op een vliegmaatschappij.   :-\

vincentb

ja die monteur zei tegen mij dat hij zelf uit de klu wilde.

en is nu naar transavia gegaan

Maverick

Citaat van: vincentb op 04/10/2003 | 20:54 uur
is tomba er uit gegooid of is ie zelf gegaan.

ik had namelijk van een avt monteur ( van 312sq, hier kwam hij vandaan toen ) gehoord dat hij zelf weg wilde.

Bedoel je dat hij uit het solo display team wilde, of uit de klu wilde???
Normaal ben je maar een jaar solo display piloot. Elk jaar een nieuwe piloot.

btw, piloot van die solo kist zijn, is echt niet altijd even leuk. Tenminste dit heb ik van een regulieren F-16 piloot gehoord. Je moet weinig verplichtingen hebben (vrouw/vriendin etc.) anders moet (en) ze en jij veel opofferen.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

BasvdK

Ik zal bij mij (AOCS NM) eens gaan "vissen" om te kijken of ik er achter kan komen.

vincentb

#15
is tomba er uit gegooid of is ie zelf gegaan.

ik had namelijk van een avt monteur ( van 312sq, hier kwam hij vandaan toen ) gehoord dat hij zelf weg wilde.






322sqnchris

Tomba vliegt momenteel bij Transavia
En het lag volgens mij aan de race
Chris
Liever veel vliegen in je leven dan dat je leven voorbij vliegt. "Niet praten maar doen!"

BasvdK

Tsja, maar als je het dan op een luchtmachtbasis doet....  :'( Gewoon even zo tussendoor, is natuurlijk een wat minder briljante actie....

Birdman

Nou, die race's zijn niet zo uitzonderlijk hoor op airshows. Is er niemand op Hopsten geweest? Daar hadden ze twee keer op de dag een race met een motor tegen een F-4F! De motor won 's ochtends, het spook in de middag met een fractie.
(maar Top-gun is een klote film, is in veel opzichten fout)

greets,
René "Birdman" Vink
Phantoms Phorever!

Kleintje Pils

Mzzls Remco

Airpower

Lijkt de film TOP-GUN wel  ::) ;)

Ik heb nog even verder gezocht in de foto database en ik ben verder geen andere militaire vliegtuigen tegen gekomen met reclame.

Hier nog een foto van de J-016 met als bijschrift: "And now you know who the main sponsors of the Malta Airshow were!!" http://www.airliners.net/open.file/280854/M/
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

BasvdK

Wat ik gehoord heb is dat betrokken vlieger idd met die stickers heeft gevlogen en of hij die er zelf op geplakt heeft weet ik niet (maar een vlieger is altijd zelf verantwoordelijk voor zijn kist). Ook schijnt hij een race te hebben gehouden op de landingsbaan met zijn motor en een andere F-16.... Nogmaals ik heb dit niet van hemzelf maar van collega's en het zijn dus geruchten....

Maar waar rook is is vuur  ;D

Airpower

Klopt dat kun je als luchtmacht niet maken. Maar weet je ook waarom hij nu een kantoorbaan heeft? Lijkt me niet dat hij ze er zelf heeft opgeplakt. Die foto is in september gemaakt en hij zou in december of januari (weet het niet precies meer) die presentatie doen. Als het om die stickers gaat nemen ze toch gelijk maatregelen neem ik aan. Wel een domme aktie van een vlieger omdat te doen als het echt zo is.
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

BasvdK

#7
Citaat van: Airpower op 21/03/2003 | 16:10 uurDan klopt het dus (helaas)  ::). Het 322 SQN heeft dit jaar de demo taak.

CitaatDetail: de vorige demo vlieger heeft nu een kantoorbaan....
Hij vloog op verschillende airshows met O2 en Vodafone stickers op de vleugels.   en uiteraard vond de luchtmacht dat niet leuk

De vlieger in kwestie heeft nu een kantoorbaan? Hij heeft een aantal maanden geleden nog boven Afghanistan gevlogen. Hij zou een presentatie geven maar dat is uitgesteld.

En met die Vodafone stikkers is erg jammer maar moest dat niet van de organisatie? Hier een foto ervan http://www.airliners.net/open.file/287786/M/


Ik weet niet of het moest van de organisatie, maar je kunt je voorstellen dat de luchtmacht het niet kan maken om met reclame te gaan vliegen.
Dat hij een kantoorbaan heeft is inderdaad het gerucht wat nu rondgaat....