'Defensie wil radicale moslims ontslaan'

Gestart door Ice^, 02/05/2006 | 12:07 uur

Ton de Zwart

Citaat van: Iris op 06/05/2006 | 23:36 uur
.. maar mariniers zijn geen mensen, geen dieren, maar geschapen!) en dan kunnen ze het veld weer in....

Als je citeert, citeer dan goed.

Het gedicht waar je hier op doelt luidt als volgt:

God schiep mens en dier,
maar nimmer een marinier.
Want deze creaturen,
schiep de duivel in zijn vrije uren.
En in de korte tussenpozen,
schiep hij ook nog,
een paar rotmatrozen.

Cobra4

Citaat van: Iris op 06/05/2006 | 23:36 uur
Mensen.. Raar volk!

gr, Iris

Ik kan alleen maar instemmen met deze conclusie.......
Peloton 3 602 Sqn

Iris

Tja das wel zo, maar het geloof zelve is het creeren van een ideale sfeer, en het is ongelijk. Nooit van mijn hele leven wil ik onderdoen voor mannen. .En een geloof ga ik toch niet aannemen.

Ieder voordeel heb z'n nadeel, net als bij ieder geloof is er wel zoiets. De Islam is raar, scientology is ook raar. Ieder op z'n eigen manier.

Naja, wat maakt het uit.

Als die mensen maar geen gevaar leveren voor de Staat, en geen vertrouwelijke informatie aan hun vriendjes bij de Taliban of Hofstadgroep doorgeven.

Wat ik zei in mijn bericht hiervoor spoorde niet echt, ik zou nooit in de schoenen van een moslima willen staan.

En hoe radicale islamitische mannen met vrouwen bij de landmacht omgaan? Wil ik dat weten? Ik had ooit (long, long time ago in a galaxy far, far away) aan een marinier gevraagd waarom er geen vrouwen bij HET KORPS mogen. Wat kwam eruit: ls een vrouw wordt uitgezonden naar een streng islamitisch land, dan kan er een kans (op een mogelijkheid  :o) zijn dat ze wordt ontvoerd door mannen (Taliban gasten, of Al Quada..) en dan wordt verkracht of erger. Een man zou dan alleen maar (zo zei die marinier dat!) een beetje worden gemarteld (die marinier spoort niet echt.. maar mariniers zijn geen mensen, geen dieren, maar geschapen!) en dan kunnen ze het veld weer in. Bij vrouwen zijn ze geestelijk dan ook beschadigd (mentaal toch?) en dat duurt dan een tijd voordat dat goed is, als het weer goed kan komen.

Ik respecteer de mannen bij HET KORPS zeer, en ik zie er niet zo gouw een vrouw rondlopen.

Mensen.. Raar volk!

gr, Iris
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

januszz

Citaat van: Kapitein Rob op 06/05/2006 | 19:29 uur

En dat zegt een vrouw? Heb je de positie van je sexegenoten in de islam al eens bekeken? Ben benieuwd hoe een, zeker radicale, moslim-militair in de kazerne en met name in het veld omgaat met een homo of met een vrouwelijke collega....... :-\

Idd hier ben ik het ook mee eens. + dat moslims die niet als radicaal te boek staan gewoon bij defensie werken.

Iets anders wat ook gezegd moet worden is dat de jongens die de vliegtuigen op 11 september kaapte, volgens bij een documantaire geinterviewde getuigen, als prima lui bekend stonden. "Nooit iets aan gemerkt". En zelf serieus vlieglessen gehad... (luchtmacht pas op  :-\ ??? :P)

KapiteinRob

Citaat van: Iris op 06/05/2006 | 19:23 uur
Het geloof is gewoon een goed geloof vind ik zelf

En dat zegt een vrouw? Heb je de positie van je sexegenoten in de islam al eens bekeken? Ben benieuwd hoe een, zeker radicale, moslim-militair in de kazerne en met name in het veld omgaat met een homo of met een vrouwelijke collega....... :-\

Iris

Hm.. Lastig.

Met moslims is niks mis. Het geloof is gewoon een goed geloof vind ik zelf, maar sommige dingen vind ik wel overdreven. (Terwijl ik zelf niet gelovig ben)

Als je bij Defensie werkt, en dan redicale ideeen hebt, en opkomt voor de Jihad, ben je een gevaar voor de Staat.

Je werkt met vertrouwelijke informatie, en een eventuele vijand (terrorist ofzo) zal dus je zwaktes zo kennen. Als een of andere radicale moslim bij Defensie werkt, en dan die informatie doorgeeft aan terroristische groepen (noem de Hofstadgroep, Al Quada) moet je niet hebben.

Voorkomen is in dit geval niet beter dan genezen, ik ken zat moslims die absoluut niet terroristisch zijn, en terroristen haten. Helaas komen alleen maar de slechte moslims op tv. :(

gr, Iris
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

calimero

Citaat van: Mikemans op 04/05/2006 | 10:50 uur
Dat is een mooi etisch verhaal januzz. En wellicht als de belangen niet zo zwaar wogen zouden we de tijd kunnen nemen om daar eens fijn over te filosoferen voor een jaar of 10. Aangezien het gevaar van infiltratie erg groot is stel ik voor dat als iemand kenmerken vertoont van wat we nu met z'n allen gemiddeld extremisme noemen, dat we dan aktie ondernemen. Het is tenslotte behoorlijk knullig als wij druk bezig zijn met ons zorgen maken over een definitie en ondertussen een leger aan mohameds ons wapentuig en onze geheimen van binnenuit verschepen naar iran.

Nou, volgens de AIVD gebeurt dat al.
http://www.defensieforum.nl/Frontpage/index.php?option=com_smf&Itemid=7&topic=7959.0
Impossible only takes some minutes longer.

Kosjnikov

Volgens mij bedoelen ze hier met radicale moslims: dat deze 'militair' niet de bevelen van zijn/haar commandant opvolgt omdat hij/zij andere (politieke) ideeën heeft.
En idd zoals MIKEMANS zegt
CitaatAangezien het gevaar van infiltratie erg groot is stel ik voor dat als iemand kenmerken vertoont van wat we nu met z'n allen gemiddeld extremisme noemen, dat we dan aktie ondernemen. Het is tenslotte behoorlijk knullig als wij druk bezig zijn met ons zorgen maken over een definitie en ondertussen een leger aan mohameds ons wapentuig en onze geheimen van binnenuit verschepen naar iran.

Ook denk ik dat dít probleem BINNEN defensie moet worden opgelost, en niet te veel in de media. Ik denk hier dan bijvoorbeeld aan zogenaamde discriminatie die hier door de pers aan kan worden gekoppeld. En gezien de commotie rond defensie de laatste tijd lijkt me dat niet wenselijk.  :-\

Mikemans

Dat is een mooi etisch verhaal januzz. En wellicht als de belangen niet zo zwaar wogen zouden we de tijd kunnen nemen om daar eens fijn over te filosoferen voor een jaar of 10. Aangezien het gevaar van infiltratie erg groot is stel ik voor dat als iemand kenmerken vertoont van wat we nu met z'n allen gemiddeld extremisme noemen, dat we dan aktie ondernemen. Het is tenslotte behoorlijk knullig als wij druk bezig zijn met ons zorgen maken over een definitie en ondertussen een leger aan mohameds ons wapentuig en onze geheimen van binnenuit verschepen naar iran.

januszz

Ik snap wel wat radicaal inhoudt  :) maar... wanneer is nu iemand radicaal?? Moet je daarvoor werkelijk een daad hebben gepleegd? Of moet je alleen een bepaalde mening hebben?? En als iemand radicaal is moet hij dat dan eerst zelf die mening kenbaar hebben gemaakt? Of is het voldoende als hij contacten heeft met zogenaamde radicale moslims (als deze al bekent staan als zodanig)? :-\ 
Ik bedoel alleen te zeggen dat het nogal lastig is om een definitie te geven van wanneer iemand radicaal (genoeg) is (om hem bij voorbeeld te ontslaan)
En wie bepaald dat dan...

Kosjnikov

Citaat van: januszz op 03/05/2006 | 17:21 uur
maar... Wanneer is nu iemand precies radicaal moslim?? En wie bepaald dat dan?


Een radicaal is een persoon met een radicale zienswijze of iemand die een radicale wijziging in de politiek voorstaat.

Radicaal komt etymologisch van radix, wortel in het Latijn.
[nl.wikepedia.org]

januszz

maar... Wanneer is nu iemand precies radicaal moslim?? En wie bepaald dat dan?

Leo2

Citaat van: renault op 02/05/2006 | 19:59 uur
De radicale moslims passen niet in de krijgsmacht dat is voor mij een uitgemaakte zaak.
In naam van Allah vallen geloofsgenoten onze maten aan op allerlei plaatsen, dan is het ondenkbaar en onaanvaardbaar dat radicale moslims in het leger dienen.


Met de "uitgemaakte zaak" ben ik wel met je eens, alleen met het argument niet.

Dan had de krijgsmacht er vaak anders uit moeten zien, uit naam van "het geloof" zijn heel wat conflicten uitgevochten. Neem bijvoorbeeld de kwestie Noord-Ierland en zo zijn er nog wel een paar te noemen.

Radicalen, van welke groepering dan ook, zijn zeer onbetrouwbaar in organisaties als de onze, dus alleen daarom al is geen plaats voor zulke elementen.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Kosjnikov

Kunnen dezen mensen er niet dmv een veiligheidsrapport uit geknikkerd worden?

Mikemans

'Als' deze mensen op geen enkele wijze zouden funktioneren zouden zij net zoals dat gebeurd bij 'normale' werknemers van defensie het traject van beoordeling-funtioneringsgesprek-slechtebeoordeling enz enz ingaan. Dit mits de leidinggevenden van mening zijn dat betrokkene slecht funktioneert.