'Defensie wil radicale moslims ontslaan'

Gestart door Ice^, 02/05/2006 | 12:07 uur

Grunt

Citaat van: januszz op 02/05/2006 | 20:06 uur
Citaat van: renault op 02/05/2006 | 19:59 uur
De radicale moslims passen niet in de krijgsmacht dat is voor mij een uitgemaakte zaak.
In naam van Allah vallen geloofsgenoten onze maten aan op allerlei plaatsen, dan is het ondenkbaar en onaanvaardbaar dat radicale moslims in het leger dienen.


Compleet mee eens!

Juist, iedereen met extreme (haat) denkbeelden moet door defensie gemeden worden, trouwens moet je wel eerst in de fout gaan? Als je op geen enkele wijze in teamverband functioneerd, bijvoorbeeld door je denkbeelden. Of die nou rechts, links of anderzijds radicaal zijn, is het toch ook tijd om op te stappen?
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

januszz

En toch radicale moslims in het bijzonder. Vooral mbt de missie in afghanistan waar we te maken hebben met een moslim cultuur waar problemen zijn met radicale moslims. en waar ook gewapende confrontaties plaatsvinden. Ook al hebben deze "radicale" moslim collega's nooit aanleiding gegeven tot wantrouwen zal menigeen misschien gaan twijfelen aan zijn betrouwbaarheid in zo'n situatie.

Anubis

Je hoeft niet te schreeuwen Renault...
Alle radikalen zijn een gevaar voor de samenleving en de democratie in het bijzonder. Zodra ze een bedreiging vormen kunnen ze er zonder meer uitgeknikkerd worden.

januszz

Citaat van: renault op 02/05/2006 | 19:59 uur
De radicale moslims passen niet in de krijgsmacht dat is voor mij een uitgemaakte zaak.
In naam van Allah vallen geloofsgenoten onze maten aan op allerlei plaatsen, dan is het ondenkbaar en onaanvaardbaar dat radicale moslims in het leger dienen.


Compleet mee eens!

renault

De radicale moslims passen niet in de krijgsmacht dat is voor mij een uitgemaakte zaak.
In naam van Allah vallen geloofsgenoten onze maten aan op allerlei plaatsen, dan is het ondenkbaar en onaanvaardbaar dat radicale moslims in het leger dienen.

Mikemans

Zo dan is gelijk weer duidelijk waarom de direkteur heeft gewacht toen ie schijdend was met het naar buiten brengen van deze info. Het is duidelijk dat Defensie dit onder de pet wilde houden maar dat de direkteur van de MIVD daar anders over dacht. Langs deze weg probeerd hij schijnbaar iets te forceren.

Het is natuurlijk nooit verstandig om 'de vijand' gezellig in je eigen gelederen te ontvangen en ze overal toegang tot te geven. Dat noemt men een mol.

Voor wat betreft de rechtspositionele aspecten kan defensie ten aller tijde de verklaring van geen bezwaar intrekken en je langs die weg ontslaan. Ook kunnen ze er voor kiezen om je tijdelijke contract niet te verlengen en je tot die tijd op een wat minder gevoelig liggende plek te plaatsen, bijvoorbeeld siberie. Het is maar wat je prefereerd.

Ice^

CitaatDefensie betreurt het dat de onjuiste informatie naar buiten is gebracht. Niet bekend is of er nog een onderzoek loopt naar radicale moslims in het leger

ach dat zijn we inmiddels gewend!
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Dennis123

Citaat van: calimero op 02/05/2006 | 13:48 uur
Radicale medewerkers niet langer welkom bij Defensie

Een tiental extremistische moslims zijn niet langer welkom als medewerkers bij Defensie wanneer het aan de directeur Dedden, die vanaf 1 mei zijn werk neerlegt bij de militaire inlichtingendienst MIVD, ligt. Één medewerker is zo verdacht dat hij volgens de MIVD beter meteen de dienst kan verlaten. Dedden heeft dan ook het advies aan Defensie gegeven de Verklaring van Geen Bezwaar voor deze medewerker in te trekken. Tegen één militair is aangifte gedaan, en tegen een ander loopt al een ontslagprocedure. Volgens Dedden zouden de verdachten aanhangers zijn van de fundamentalistische stromingen Wahabisme en Salafisme. In sommige gevallen dragen zij deze leer ook actief uit.

Sinds kort heeft de MIVD een observatieteam die mensen met radicale ideeën, zowel moslimfundamentalisten als wel rechts- en links-radicale personen, probeert te volgen. Soldaten met radicale denkbeelden kunnen anderen ervan overtuigen niet meer loyaal te zijn aan het leger. Dit kan gevaarlijk zijn bij het uitzenden naar islamitische landen als Afghanistan. "We proberen te voorkomen dat gevoelige informatie, wapens en andere spullen verdwijnen", aldus de generaal-majoor.

Bron: Fok!

Edit door Fok op dat bericht:
Citaat
Update 13:52
Defensie ontkent dat er radicale moslims in het leger zitten die per direct zouden moeten vertrekken. Scheidend directeur Dedden van de MIVD zou verkeerde info naar buiten hebben gebracht. Dat stelt Defensie in een vanmiddag vrijgegeven verklaring.

Volgens Defensie zijn er alleen onderzoeken gedaan naar radicale moslims, maar zijn daaruit geen belastende zaken naar voren gekomen. Defensie betreurt het dat de onjuiste informatie naar buiten is gebracht. Niet bekend is of er nog een onderzoek loopt naar radicale moslims in het leger.

CPrime

als militait hoor je je (geloof ik), niet (geheel) openlijk uit te spreken over de politiek, en moet je je trouw zweren. Mischien dat ze zich daar op basseren?????

calimero

#5
vind dit een goeie zaak, zulke mensen vormen alleen maar een gevaar voor hun collega's, het werk dat ze doen en uit eindelijk ook Nederland.

Citaat van: Ice^ op 02/05/2006 | 12:08 uur
wat ik me afvraag mag dit wel, kun je wel iemand ontslaan omdat hij radicaal-moslim is?
je moet toch eerst de fout in gaan?

Lijkt me wel. Je moet aan bepaalde eisen voldoen om bij defensie te mogen werken. Vandaar ook het veiligheids onderzoek tijdens de keuring. Militairen bekleden tenslotte een vertrouwensfunctie bij de overheid. Als tijdens het veiligheids onderzoek blijkt dat je zo radicaal bent (hoef je nog niet eens moslim voor te zijn denk ik), wordt je ook afgekeurd lijkt mij (lees: hoop ik dan maar).
Impossible only takes some minutes longer.

calimero

Radicale medewerkers niet langer welkom bij Defensie

Een tiental extremistische moslims zijn niet langer welkom als medewerkers bij Defensie wanneer het aan de directeur Dedden, die vanaf 1 mei zijn werk neerlegt bij de militaire inlichtingendienst MIVD, ligt. Één medewerker is zo verdacht dat hij volgens de MIVD beter meteen de dienst kan verlaten. Dedden heeft dan ook het advies aan Defensie gegeven de Verklaring van Geen Bezwaar voor deze medewerker in te trekken. Tegen één militair is aangifte gedaan, en tegen een ander loopt al een ontslagprocedure. Volgens Dedden zouden de verdachten aanhangers zijn van de fundamentalistische stromingen Wahabisme en Salafisme. In sommige gevallen dragen zij deze leer ook actief uit.

Sinds kort heeft de MIVD een observatieteam die mensen met radicale ideeën, zowel moslimfundamentalisten als wel rechts- en links-radicale personen, probeert te volgen. Soldaten met radicale denkbeelden kunnen anderen ervan overtuigen niet meer loyaal te zijn aan het leger. Dit kan gevaarlijk zijn bij het uitzenden naar islamitische landen als Afghanistan. "We proberen te voorkomen dat gevoelige informatie, wapens en andere spullen verdwijnen", aldus de generaal-majoor.

Bron: Fok!
Impossible only takes some minutes longer.

Ros

Als iemand als radicaal of extremistisch kan worden aangemerkt ga ik er van uit deze mensen daar ook naar handelen, en dat dit schadelijk kan zijn voor Defensie.

Ice^

wat ik me afvraag mag dit wel, kun je wel iemand ontslaan omdat hij radicaal-moslim is?
je moet toch eerst de fout in gaan?
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Ice^

Defensie wil radicale moslims ontslaan'
Gepubliceerd op dinsdag 02 mei 2006
Defensie wil militairen die de radicale islam aanhangen en uitdragen, ontslaan. Een man vormt volgens de militaire inlichtingendienst (MIVD) zo'n groot gevaar, dat de dienst het ministerie daarom heeft geadviseerd de 'verklaring van geen bezwaar' voor hem in te trekken.

Een andere radicale moslim die bij de krijgsmacht werkt, heeft een strafbaar feit gepleegd. Tegen hem is aangifte gedaan bij de Koninklijke Marechaussee. Dat stelt scheidend directeur van de MIVD, generaal-majoor Bert Dedden, dinsdag in het Nederlands Dagblad. Hij wil niet zeggen op grond van welke beschuldiging aangifte is gedaan.

Volgens Dedden gaat het in totaal om een tiental extremisten. "We proberen te voorkomen dat van binnenuit gevoelige informatie, wapens of andere spullen verdwijnen."

Ook kunnen moslimextremisten een gevaar vormen voor het leger zelf, stelt Dedden. "Iemand kan door zijn radicale denkbeelden anderen proberen te overtuigen niet meer loyaal te zijn ten opzichte van Defensie." Dat kan riskante situaties opleveren, bijvoorbeeld in uitzendgebieden als Afghanistan.

Sinds kort heeft de MIVD een eigen observatieteam om militairen te volgen. "Dat kan bij het vermoeden als militairen een radicaal-linkse, -rechtse of fundamentalistische achtergrond hebben", aldus Dedden. De observatieploeg van de MIVD telt twintig man, die als het moet dag en nacht een verdachte militair kan volgen. Daarbij kan ook afluisterapparatuur worden ingezet. Volgens Dedden lopen er ook onderzoeken tegen militairen vanwege extreem-rechtse gedragingen.

bron: planet internet
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."