Zonnebril toegevoegd aan ISAF-tenue

Gestart door KapiteinRob, 04/05/2006 | 10:57 uur

Kosjnikov

Citaat van: oud_zijde op 04/05/2006 | 10:59 uur
ik dacht dat reflecterende zonnebrillen uit den boze waren ... dat was zo'n verschil tussen onze troepen en de grote boze Amerikanen in Irak die geen respect toonden oid  8)

Dat dacht ik ook.. De zogenaamde 'Dutch Approach'. Die zou heel goed werken. Militairen komen minder vijandelijk over op de burgers.

Maar als ze de bril maar gewoon af doen als ze met burgers communiceren is het geen probleem denk ik. De zon daar lijkt me aardig fel..

Defensieforum

Citaat van: Kapitein Rob op 04/05/2006 | 11:20 uur
Citaat van: Nick op 04/05/2006 | 11:17 uur
Nou inderdaad, als ik op mountainbike surveillance ben heb ik ook een zonnebril nodig,

Daar heb je geen plek meer voor over, want je hebt genoeg bagage aan fietsje hangen met je lasergun, bonnenboekje en natuurlijk de wetboeken!  :D

We hebben een helemooie tas achterop daar past het allemaal in ;) Zelfs me eten :D hahah

Defensieforum

Citaat van: oud_zijde op 04/05/2006 | 11:20 uur
nou met zo'n strak wielrennersbroekje aan dan zijn je ogen niet het grootste probleem denk ik ... of ben ik nu in de war met die politiefietsers  :police:

Zijn hetzelfde Oud_zijde. Zelfde uniform ;) hahahaha

oud_zijde

nou met zo'n strak wielrennersbroekje aan dan zijn je ogen niet het grootste probleem denk ik ... of ben ik nu in de war met die politiefietsers  :police:
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Citaat van: Nick op 04/05/2006 | 11:17 uur
Nou inderdaad, als ik op mountainbike surveillance ben heb ik ook een zonnebril nodig,

Daar heb je geen plek meer voor over, want je hebt genoeg bagage aan fietsje hangen met je lasergun, bonnenboekje en natuurlijk de wetboeken!  :D

Iris

Niet echt de meest trendy zonnebril..

En ze moeten hem dan dragen.. In 't gelid MET zonnebril  :P

Hij is wel ''goed'' voor je ogen, maar kunnen ze niet een RayBan zonnebril maken met zulke glazen?

90 Eurie voor een brilletje..  Die sporen niet  :o

Naja, je beschermt je ogen wel.. En beter dan goggles ;)

gr, Iris
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Defensieforum

Citaat van: Kapitein Rob op 04/05/2006 | 11:15 uur
Lekker selectief allemaal wat defensie doet. Waarom alleen voor Afghanistan? Publiciteit! In Bosnië zitten ook nog een paar honderd militairen en zo links en rechts over de wereld lopen er zat Nederlandse militairen in de zon. Maar niets zonnebril; in de west kun je ook afjeuten voor een zonnebril als je niet bij de operationele compagniën zit.....

Nou inderdaad, als ik op mountainbike surveillance ben heb ik ook een zonnebril nodig, is erg vervelend als ik steeds in de zon moet kijken. Is nog slecht voor mij ogen ook :D hahahahahha ;)  :police:

KapiteinRob

Lekker selectief allemaal wat defensie doet. Waarom alleen voor Afghanistan? Publiciteit! In Bosnië zitten ook nog een paar honderd militairen en zo links en rechts over de wereld lopen er zat Nederlandse militairen in de zon. Maar niets zonnebril; in de west kun je ook afjeuten voor een zonnebril als je niet bij de operationele compagniën zit.....

oud_zijde

ja goedkoop, tot er klachten binnenkomen en ze weer allemaal moeten worden vervangen want klachten nemen wij heel serieus in Nederland
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Citaat van: oud_zijde op 04/05/2006 | 10:59 uur
ik dacht dat reflecterende zonnebrillen uit den boze waren ... dat was zo'n verschil tussen onze troepen en de grote boze Amerikanen in Irak die geen respect toonden oid  8)

Het was een "goedkope" partij, dus niet piepen dat ze in de praktijk niet op prijs gesteld worden.....

oud_zijde

ik dacht dat reflecterende zonnebrillen uit den boze waren ... dat was zo'n verschil tussen onze troepen en de grote boze Amerikanen in Irak die geen respect toonden oid  8)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Alle Nederlandse militairen die naar Afghanistan vertrekken, krijgen van Defensie een modieuze zonnebril.
       
Het ministerie heeft inmiddels vierduizend monturen besteld van het Canadese merk Revision. De zonwerende en hippe versie van de vroegere 'dienstfiets' is aangewezen als een officieel uniformstuk voor de ISAF-manschappen en moet daarom verplicht worden gedragen. Dit betekent dat andere binnen de krijgsmacht populaire merken, zoals RayBan en Oakley, straks taboe zijn in Oeroezgan.

De ISAF-brillen van het type Sawfly, die Defensie dankzij een bulkkorting voor ongeveer negentig euro per stuk inkoopt, zijn bestand tegen scherven. ,,Doordat ze onder geen enkele omstandigheid versplinteren, beschermen ze veel beter dan gewone zonnebrillen. Er kan namelijk oogletsel ontstaan als de glazen breken bij een explosie", aldus zegsman M. Friebel.




Bron: De Telegraaf dd. 04-05-2006