BBC documentaire The Power of Nightmares

Gestart door Winston, 15/05/2006 | 01:13 uur

Winston

Heeft niemand gekeken of wil niemand zeggen wat ze ervan vinden? Ik vond deze docu in ieder geval erg overtuigend.

Ik moet mezelf trouwens even corrigeren, de film is inmiddels vertoond op het filmfestival van Cannes in mei 2005.

The Power of Nightmares, een drie-uur-durende BBC-documentaire geregisseerd door Adam Curtis, onderzoekt de oorsprong in de jaren 1940 en 1950 van Islamitisch fundamentalisme in het Midden-Oosten en neo-conservatisme in Amerika, parallellen tussen deze twee bewegingen, en hun effect op de wereld vandaag. Deze film is misschien wel de belangrijkste film over 'de Oorlog op Terrorisme' sinds de gebeurtenissen van 11 september. De film is intellectueel uitdagender, historisch diepgaander, en provocatiever dan ieder van zijn rivalen, waaronder Farenheit 9/11. http://www.meervrijheid.nl/index.html?docu-power-nightmares.htm
"The rocket bombs which fell daily on London were probably fired by the Government of Oceania itself, 'just to keep people frightened'."
-George Orwell, 1984

Winston

De beste documentaire over het onderwerp 'internationaal terrorisme' die er is. Uitgezonden op de BBC, dus geen vage 'conspiracy crap'. De series zal in filmvorm getoond worden op het filmfestival van Cannes.

De documentaire is in 3 delen te bekijken op google video. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Part One: The Rise of the Politics of Fear

Part Two: The Phantom Victory

Part Three: Conclusion

Als je geen zin hebt om alle drie de delen te kijken raad ik je de laatste aan.
"The rocket bombs which fell daily on London were probably fired by the Government of Oceania itself, 'just to keep people frightened'."
-George Orwell, 1984