Behoeftestelling marinestudie 2005

Gestart door KapiteinRob, 18/05/2006 | 22:06 uur

Offenbach

Citaat van: Kapitein Rob op 19/05/2006 | 07:05 uur
Citaat van: Dennis123 op 19/05/2006 | 00:30 uur
De minister legt een beetje raar uit  :-X

Je zegt het nog vriendelijk. Als je in het artikel leest dat het niet nodig is dat de patrouilleboten een redelijke snelheid moeten hebben, heeft de minister zeker niet onthouden dat bij de Nederlandse deelname aan TF150 het gebrek aan snelheid aantoonde dat piraten (een eindelijk wat meer aandacht krijgend en groeiend probleem) niet ingehaald/aangepakt kunnen worden met een dergelijk langzaam schip.

Er staat te lezen dat dit opgevangen dient te worden dmv 2 kleine snelle vaartuigen en een NH-90 aan boord..  :(

KapiteinRob

Citaat van: Dennis123 op 19/05/2006 | 00:30 uur
De minister legt een beetje raar uit  :-X

Je zegt het nog vriendelijk. Als je in het artikel leest dat het niet nodig is dat de patrouilleboten een redelijke snelheid moeten hebben, heeft de minister zeker niet onthouden dat bij de Nederlandse deelname aan TF150 het gebrek aan snelheid aantoonde dat piraten (een eindelijk wat meer aandacht krijgend en groeiend probleem) niet ingehaald/aangepakt kunnen worden met een dergelijk langzaam schip.

Dennis123

Ik heb hem ook gelezen. Blijf het vreemd vinden die 2 M-fregatten weg. En zoals i8k het las hebben ze al een klant op het oog.

Sowiezo met de onderzeeboten, lijkt nu net van tja niet het ene nou vooruit maar dan doen we dit maar. Ineens moeten ze verbeterd worden omdat de M-fregatten wegmoeten. Ik vindt dat dit losstaand had moeten zijn. En de onderzeeboten sowiezo geschikt hadden moeten worden gemaakt voor betere kusttaken. De minister legt een beetje raar uit  :-X

KapiteinRob

http://www.defensie.nl/binaries/Behoeftestelling%20Marinestudie%202005_tcm15-62590.pdf

Het gaat hierin over 3 (van de 7) punten uit de marinestudie 2005:

1. de opvolger van Hr.Ms. Zuiderkruis
2. de 4 patrouilleboten
3. de veiligheidsaanpassingen sonar walrusklasse

Als je leest wat men allemaal verlangt van het joint logistiek ondersteuningsschip (durf het vanwege het inkooppraatje "paarse inzet" vooral geen marineschip te noemen), vraag ik me af de Nieuwe Haven niet moet worden uitgebaggerd, de steigers worden verlengd en de resterende twee M-fregatten voor de restfinanciering verkocht moeten worden. Wat een eisenpakket!  :-\