'Iran wil joden- en christenbadge'

Gestart door calimero, 20/05/2006 | 08:48 uur

EaGletje

Citaat van: Ros op 20/05/2006 | 21:14 uur
Citaat van: EaGletje op 20/05/2006 | 20:54 uur
@ ros iemand die op jou troepen zit te schieten, en ze vervolgens overgeeft/ of opgepakt wordt hoeft geen badge te dragen om zeker te weten dat hij een terrorist is.

Kijk eerst hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorist voor de definitie van terrorisme en dan elders verder met de discussie. Wij geraken off-topic.  :-[

Van Dale XIV definieert terrorisme als: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
(terroristen proberen door op militaire te schieten ze uit het land te krijgen (politiek doel bereiken met geweld, waarbij ook burgers geraakt worden)

maar bij on topic  ;)

Ros

Citaat van: EaGletje op 20/05/2006 | 20:54 uur
@ ros iemand die op jou troepen zit te schieten, en ze vervolgens overgeeft/ of opgepakt wordt hoeft geen badge te dragen om zeker te weten dat hij een terrorist is.

Kijk eerst hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorist voor de definitie van terrorisme en dan elders verder met de discussie. Wij geraken off-topic.  :-[

EaGletje

@ ros iemand die op jou troepen zit te schieten, en ze vervolgens overgeeft/ of opgepakt wordt hoeft geen badge te dragen om zeker te weten dat hij een terrorist is.

Diederik

Ik vind het van gezond verstand getuigen dat er er hier op dit forum eerst word gevraagd wat is er waar van dit verhaal. Vaak wordt wat er in de media gezegd wordt voor "waar" aangenomen. Mijn ervaring van wat er in de media staat en wat ik zelf bijv in Bosnie heb meegemaakt is dat er ongeveer 30% klopt van wat er staat :-( Zelfs een inerview dat ik heb gegeven wisten ze zodanig op te schrijven dat er nog maar 30% van klopte.

Diederik

Ros

Citaat van: EaGletje op 20/05/2006 | 20:04 uur
Citaat van: Ros op 20/05/2006 | 19:29 uur
Citaat van: EaGletje op 20/05/2006 | 17:25 uur
Citaat van: januszz op 20/05/2006 | 14:57 uur
zou er dan toch nog een keer een soort van 3e wereld oorlog komen tussen moslims en de rest?? ???
\

ik zie dit toch als een goed argument naast de ontwikkeling van kernwapens, om het regime in Iran te gaan om gooien als ze er niet mee stoppen. dit is in de westerse wereld bekend als discriminatie, en volgens de mensen rechten is iedereen gelijk. dit zijn ze dus nu aan het schenden

Mensenrechten schenden ?. Dan moeten wij ook bijvoorbeeld de VS aanpakken, en China, Turkije enz.enz.

china & turkijke inderdaad. maar de VS, ik zie geen reden waarom. oke ze hebben een tijdje mensen zonder proces vastgehouden, maar van die mensen is het 100% zker dan 99% een terrorist is. wie zegt dat die geclaimde martelingen waar zijn. kan goed een verzinsel zijn.

Vastgehouden ?. Nog steeds, en als 99% zeker terroristen zijn vraag ik nij af waarom zij nog steeds niet berecht zijn ?. Mensen een "badge" opspelden met "I am a terrorist" terwijl het niet bewezen is of kan worden is m.i. even erg als de inmiddels als onzin bewezen actie in Iran.

EaGletje

Citaat van: Ros op 20/05/2006 | 19:29 uur
Citaat van: EaGletje op 20/05/2006 | 17:25 uur
Citaat van: januszz op 20/05/2006 | 14:57 uur
zou er dan toch nog een keer een soort van 3e wereld oorlog komen tussen moslims en de rest?? ???
\

ik zie dit toch als een goed argument naast de ontwikkeling van kernwapens, om het regime in Iran te gaan om gooien als ze er niet mee stoppen. dit is in de westerse wereld bekend als discriminatie, en volgens de mensen rechten is iedereen gelijk. dit zijn ze dus nu aan het schenden

Mensenrechten schenden ?. Dan moeten wij ook bijvoorbeeld de VS aanpakken, en China, Turkije enz.enz.

china & turkijke inderdaad. maar de VS, ik zie geen reden waarom. oke ze hebben een tijdje mensen zonder proces vastgehouden, maar van die mensen is het 100% zker dan 99% een terrorist is. wie zegt dat die geclaimde martelingen waar zijn. kan goed een verzinsel zijn.

Ros

Citaat van: EaGletje op 20/05/2006 | 17:25 uur
Citaat van: januszz op 20/05/2006 | 14:57 uur
zou er dan toch nog een keer een soort van 3e wereld oorlog komen tussen moslims en de rest?? ???
\

ik zie dit toch als een goed argument naast de ontwikkeling van kernwapens, om het regime in Iran te gaan om gooien als ze er niet mee stoppen. dit is in de westerse wereld bekend als discriminatie, en volgens de mensen rechten is iedereen gelijk. dit zijn ze dus nu aan het schenden

Mensenrechten schenden ?. Dan moeten wij ook bijvoorbeeld de VS aanpakken, en China, Turkije enz.enz.

Winston

klinkt als een psy-op. Het is trouwens niet waar dus...
http://www.sundaytimes.news.com.au/common/story_page/0,7034,19196947%255E1702,00.html

Jewish MP denies Iran badge plan

IRAN'S only Jewish MP strongly denied reports in a Canadian newspaper overnight that Iran may force non-Muslims to wear coloured badges in public so they can be identified.

"This report is a complete fabrication and is totally false," Maurice Motammed said in Tehran. "It is a lie, and the people who invented it wanted to make political gain" by doing so.

The National Post newspaper quoted human rights groups as saying that Iran's parliament passed a law this week setting a public dress code and requiring non-Muslims to wear special insignia.

Jews, Christians and Zoroastrians would be forced to wear a yellow, red or blue strip of cloth, respectively, on the front of their clothes, it said.

Mr Motammed said he had been present in parliament when a bill to promote "an Iranian and Islamic style of dress for women" was voted. "In the law, there is no mention of religious minorities," he added.

MPs representing Iran's Jewish, Christian and Zoroastrian minorities sit on all parliamentary committees, particularly the cultural one, he said.

"This is an insult to the Iranian people and to religious minorities in Iran," he said.

Australian Prime Minister John Howard said overnight, during an official visit to Ottawa, that "anything of that kind would be totally repugnant to civilised countries, if it's the case, and something that would just further indicate to me the nature of this regime. It would be appalling."

Canadian Prime Minister Stephen Harper said he had only seen reports about the law but that he would not be surprised by them.

"Unfortunately, we have seen enough already from the Iranian regime to suggest that it is very capable of this kind of action," he said.

"It think it boggles the mind that any regime on the face of the earth would want to do anything that could remind people of Nazi Germany," he added.

"The fact that such a measure could even be contemplated, I think, is absolutely abhorrent."

Harper's parliamentary secretary, Jason Kenney, told the House of Commons that Canadian officials were trying to verify the claims.
"The rocket bombs which fell daily on London were probably fired by the Government of Oceania itself, 'just to keep people frightened'."
-George Orwell, 1984

renault

@diemaco:Met afwachten bedoel ik afwachten met verwijten maken. Met benaderen moet integendeel juist niet worden gewacht. Dat bedoel ik meer.

Is duidelijk Diemaco, dank voor je toelichting!

Diemaco

Citaat van: renault op 20/05/2006 | 12:41 uur
Citaat van: Diemaco op 20/05/2006 | 12:16 uur
Laten we eerst maar even afwachten in hoeverre het waar is.
Als dat geen puur nederlandse benadering is dan weet ik het niet meer.
Ik heb dezelfde woorden altijd gehoord van onze OR-voorzitter ("Laten we nog maar even afwachten...") en telkens bleek het weer dat het daarna te laat was voor een reactie.
Ik heb er persoonlijk ontzettend veel moeite mee als er geen andere reactie komt dan het gezapige: "Laten we eerst maar even afwachten".


Je snapt zelf toch zeker ook wel dat het belangrijk is eerst te weten of iets waar is. Zie je de ministers al staan als een stel hypocrieten bij iran voor de deur verwijten maken, terwijl het misschien helemaal niet waar is. Als je dan al uitspraken van een minister-president uit canada krijgt van: "Ja het zou me niets verbazen dat het waar is"... Lekker bevordelijk voor de samenwerking. Stel dat het niet waar zou zijn, dan weet je wel hoe er gereageerd wordt naar canada..

Met afwachten bedoel ik afwachten met verwijten maken. Met benaderen moet integendeel juist niet worden gewacht. Dat bedoel ik meer. Ik denk niet dat het slim is om als een stel op de pik getrapte hypocrieten moet gaan staan schreeuwen naar iran als je geen zekerheid hebt waar je over praat.

EaGletje

Citaat van: januszz op 20/05/2006 | 14:57 uur
zou er dan toch nog een keer een soort van 3e wereld oorlog komen tussen moslims en de rest?? ???
\

ik zie dit toch als een goed argument naast de ontwikkeling van kernwapens, om het regime in Iran te gaan om gooien als ze er niet mee stoppen. dit is in de westerse wereld bekend als discriminatie, en volgens de mensen rechten is iedereen gelijk. dit zijn ze dus nu aan het schenden

oud_zijde

ik ben natuurlijk geen Nostradamus maar nee, die oorlog komt er niet
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

januszz

zou er dan toch nog een keer een soort van 3e wereld oorlog komen tussen moslims en de rest?? ???

Mourning

Ik neem aan dat Iran toch ook de mensenrechten conventie heeft ondertekend. En ik neem aan dat Iran geen lid van de VN zou kunnen zijn geworden als ze het mensenrechten verdrag van de VN niet zouden hebben ondertekend bij toetreding.

Ben het in deze met Ros eens dat onze minister van BuZa een boze brief moet schrijven naar de Iraanse president of nog beter dat alle EU ministers van BuZa een gezamenlijke brief sturen met een maximaal aantal andere landen dat ook de handtekening daaronder zet. Het zal niets of niet veel uithalen, maar je moet wat.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mikemans

Iran is een souverein land en kan dus binnen haar grenzen gewoon doen wat het wil, net zoals Nederland. Het enige dat de internationale gemeenschap tegen dit soort dingen kan doen is economsiche sankties afroepen. Maar het nare is in deze situatie dat Iran heeft wat wij nodig hebben en niet andersom. Ook heeft het land al ruimschoots aangegeven dat het helemaal niet onder de indruk is van westerse resoluties ect ect.

Wat er hier aan de hand is, is dat iran ons tot een oorlog uit probeerd te lokken om de gehele Islamitische wereld als een groot front achter zich te krijgen en zo te horen lukt dat aardig.