Vrijgeven van militaire info

Gestart door Kpl1JV, 04/06/2006 | 17:27 uur

sgt Rob

Nou? dan waren we het toch gewoon met mekaar eens???

Oja, wanneer een woord een SAMENSTELLING is moet in voorkomend geval, indien nodig een koppelteken gebruikt worden.

een samenstelling is een combinatie van twee of meer woorden (woorden die niet splitsbaar zijn in delen met een betekenis): een samenstelling bestaat dus uit verschillende delen die eveneens afzonderlijk kunnen bestaan

In dat opzicht moet er idd een koppelteken tussen, het spijt me.

Defensieforum

Citaat van: sgt Rob op 05/06/2006 | 20:56 uur
Rustig, jongens rustig...

Nick, ik bedoelde ermee te zeggen dat je behoorlijk hoog instapt met je waarschuwing, temeer omdat ik op het hele forum nog geen dienstgeheimen tegen ben gekomen, plus het feit dat kapitein Rob al een waarschuwing uit had gegeven. Verder ben ik het gewoon met jullie eens dat een dienstgeheim niet openlijk gepubliceerd mag en kan worden. Ik blijf echter van mening dat de Publieke Geheimen wel openlijk bespreekbaar moeten kunnen zijn.

p.s. waar zaten mijn taalfouten???

Wij steken veel tijd in dit forum omdat we het leuk vinden en omdat het erg loek is om te doen. We zitten er niet op te wacht dat dit forum gesloten gaat worden omdat er hier vertrouwelijk info op te vinden is en verspreid wordt. Ik kan het uiteraard ook niet, gezien mijn functie, oogluikend toe staan. Dat is dan helaas een nadeel voor jullie maar goed dat is niet anders. Publieke geheimen... zijn dat uberhaupt geheimen? Deze moeten inderdaad bespreekbaar zijn maar het is raadzaam als je het van internet plukt er een bron bij te vermelden. Ook om je zelf evt. in te dekken.

Mvgr

Nick

Ps: het is proces-verbaal ;)

sgt Rob

Rustig, jongens rustig...

Nick, ik bedoelde ermee te zeggen dat je behoorlijk hoog instapt met je waarschuwing, temeer omdat ik op het hele forum nog geen dienstgeheimen tegen ben gekomen, plus het feit dat kapitein Rob al een waarschuwing uit had gegeven. Verder ben ik het gewoon met jullie eens dat een dienstgeheim niet openlijk gepubliceerd mag en kan worden. Ik blijf echter van mening dat de Publieke Geheimen wel openlijk bespreekbaar moeten kunnen zijn.

p.s. waar zaten mijn taalfouten???

Defensieforum

Citaat van: sgt Rob op 05/06/2006 | 19:41 uur
Citaat van: Nick op 05/06/2006 | 18:04 uur
Proces verbaal  :o

Mvgr

Nick
Moderator



Zohee... op de plaats, rust!

Nick, we komen hier op dit forum hoofdzakelijk Ter leringh ende Vermaek ende voor de Lol hoor!

Beste Sgt Rob,

Ik weet niet waar je deze quote vandaan haalt, maar die is niet van mij! Als je dan toch de iemand een hak wil zetten, zorg dan dat je het tenminste goed schrijft.

Sterkte

Mvgr

Nick

sgt Rob

Citaat van: rocco2000 op 05/06/2006 | 20:36 uur
sgt rob; je begint zelf over het feit dat je het er niet mee eens bent dat er allerlei gegevens op het forum komen.
Citaattoch blijf ik het er niet mee eens dat er zo open gesproken kan worden over militaire voertuigen, wapens enz.
Krijg je een antwoord van nick en dan reageer je op die manier.
CitaatNick, we komen hier op dit forum hoofdzakelijk Ter leringh ende Vermaek ende voor de Lol hoor!
wat wil je nou?


oei oei oei...



ga je nou nóg eens goed lezen!!!

rocco2000

sgt rob; je begint zelf over het feit dat je het er niet mee eens bent dat er allerlei gegevens op het forum komen.
Citaattoch blijf ik het er niet mee eens dat er zo open gesproken kan worden over militaire voertuigen, wapens enz.
Krijg je een antwoord van nick en dan reageer je op die manier.
CitaatNick, we komen hier op dit forum hoofdzakelijk Ter leringh ende Vermaek ende voor de Lol hoor!
wat wil je nou?
vrijwillig, niet vrijblijvend

sgt Rob

#11
Citaat van: Nick op 05/06/2006 | 18:04 uur
Proces verbaal  :o

Mvgr

Nick
Moderator



Zohee... op de plaats, rust!

Nick, we komen hier op dit forum hoofdzakelijk Ter leringh ende Vermaek ende voor de Lol hoor!

Defensieforum

Een ieder die denkt dat er vertrouwelijke info hier op het forum wordt geplaatst welke gekwalificeerd moet worden als staatsgeheim oid kan dit kenbaar maken middels PM of Meld bericht aan moderator van het desbetreffende topic.

Mocht er inderdaad vertrouwelijke info op het forum besproken worden zal er uiteraard worden opgetreden door de reactie/topic te verwijderen en zal Defensie/KMar op de hoogte worden gebracht van hetgeen. Dit staat ook in de discalaimer welke door elk lid is gelezen en voor akkoord heeft gegeven. Quote: "Tevens is het verboden om gevoelige informatie betreffende defensie in berichten te plaatsen. Mocht dit wel gebeuren dan zal hierop direct actie worden ondernomen. En indien nodig
defensie zelf hiervan op de hoogte worden gebracht."

Ik wil dus een ieder erop attenderen om zoveel mogelijk bronnen te noteren als je het ergens over hebt wat wellicht onder bovegenoemde kan vallen. Op deze manier hoeven wij niet onnodig reacties/topics te verwijderen en maakt het het zoeken op internet wat makkelijker.

Ik hoop dat e.e.a. een beetje duidelijker is nu. Mochten er nog vragen zijn stel deze gerust.

Mvgr

Nick
Moderator

Kpl1JV

toch blijf ik het er niet mee eens dat er zo open gesproken kan worden over militaire voertuigen, wapens enz.
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!

Artillerist

Alles wat hier te vinden is is volgens mij ook via google te achterhalen en anders wel via een open dag KL....

KapiteinRob

#7
Citaat van: Kpl1JV op 04/06/2006 | 22:38 uur
oke duidelijk. slotje dan maar?

Hoewel in eerste instantie door mij aan dit verzoek is voldaan, hebben "nadere inzichten" ertoe geleid het topic voorlopig nog even open te laten......;)

Kpl1JV

oke duidelijk. slotje dan maar?
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!

KapiteinRob

Als forumbeheerders proberen we e.e.a. met gezond boerenverstand te monitoren. Het mag als logisch beschouwd worden dat zaken die geclassificeerd zijn niet geplaatst moeten/mogen worden. Ik ben zelf door mede-forumleden enkele keren geattendeerd op een door een forumlid geplaatste posting waarvan je van de inhoud inderdaad kunt afvragen of dat in een openbaar forum als dit te lezen moet zijn.

Als je twijfelt kun je altijd de plaatser via PM contacten of anders een forumbeheerder ernaar laten kijken. Maar aangezien forumbeheerders ook niet de wijsheid in pacht hebben (hoewel ik een eind kom.... :D ), moeten we dan ook e.e.a. uitzoeken/nakijken. Maar tot nu toe ben ik echter nog niets tegengekomen wat niet op het internet te vinden is en/of op andere wijze reeds gepubliceerd is. Wat niet wegneemt dat sommige zaken die door derden op het internet geplaatst zijn, in mijn ogen soms beter ook niet gepubliceerd hadden kunnen worden.....

Rob
Forumbeheerder

Mikemans

Er zijn diverse leden op dit forum actief waaronder ikzelf die uitermate scherp in de gaten houden of iets wel of niet door de geheimhoudingsbeugel kan. Je kunt er van uitgaan dat als iets niet kan of als er twijfel over bestaat, dit door moderators weg gehaald zal worden.

Voor wat betreft wapensystemen, zodra iets ook te vinden is in de desbetreffende "jane's" is het niet echt nodig om daar hier dan opeens erg geheimzinnig over te gaan doen. Zo ook met commercieel verkrijgbare apparatuur.

Zodra het echter taktische info betreft is er en zal er ingegerepen worden.

Kortom wees gerust.

Kpl1JV

als ik al lees in het landmacht gedeelte dat er info wordt gegeven over een art eenheid met het 1 en ander van de eenheden. Dan vindt ik dat niet kunnen.
Ik vindt dat er opgetreden moet worden er tegen.
En ja ik heb er op gereageerd uiteraard. ;)
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!

sgt Rob

Citaat van: Kpl1JV op 04/06/2006 | 17:27 uur
Hallo

ik wou even weten waarom het mogelijk is dat hier info wordt gegeven door verschillende leden van dit forum in de trent van eenheden en optreden.
Verschillende forum leden verstrekken informatie over eenheden en andere randzaken wat met defensie te maken heeft.
Kan hier wat aangedaan worden??
We hebben die geheimhouding niet voor niets getekend.
Ik ben misschien wel een zeikerd maar het is wel de veiligheid waarmee gespeelt wordt.

mvg.

Niet alles is even geheim.
Er zit een grote rode bladzij in het boek over de diemaco waarop met grote letters DIENSTGEHEIM staat, maar ik denk dat heel de wereld weet dat het ding een .223 is. En da's toch info uit het boek.

Niet te druk over maken, korporaal, en je stuurt de dader toch wel een mailtje?


Tenzij het echt serieus is.

Kpl1JV

Hallo

ik wou even weten waarom het mogelijk is dat hier info wordt gegeven door verschillende leden van dit forum in de trent van eenheden en optreden.
Verschillende forum leden verstrekken informatie over eenheden en andere randzaken wat met defensie te maken heeft.
Kan hier wat aangedaan worden??
We hebben die geheimhouding niet voor niets getekend.
Ik ben misschien wel een zeikerd maar het is wel de veiligheid waarmee gespeelt wordt.

mvg.
17 (NL) Mechbat GFPI SFOR5
44 (NL) Mechbat RIJWF SFOR9

Proud to be a veteran!!!!