Defensie op TV

Gestart door sgt Rob, 19/08/2006 | 10:44 uur

Reinier

Citaat van: Huzaar1 op 06/07/2020 | 22:23 uur
Mooie docu, Karremans blijft een zak aardappelen.
Ik deel je mening over Karremans niet. Die man had een niet te benijden positie.
Maar als je Karremans classificeert tot een zak aardappelen, welk etiket plak je dan op Kok, Pronk en Voorhoeve?

Pronk die 2 dagen na de val van de enclave de Nederlanders beticht van genocide  :dead: Die man zou je toch ter plekke mijnen laten opsporen met een gevonden tak.

MasterChief1971

Vind niemand het vreemd dat een overste gevraagd wordt?
Normaliter word je gewoon aangewezen.
Wat ik begreep was Karremans voor vertrek al omstreden vanwege huwelijksperikelen.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Citaat van: Lex op 07/07/2020 | 21:11 uur
Bij mijn weten, toen geplaatst aldaar waren dat er twee.

Ik heb eea destijds via het KID vernomen dus daar kunnen maar zo wat overstes bijgeplust zijn in dat circuit.  ;D

Maar maakt verder ook niet zoveel uit, als Karremans nee had gezegd had nummer zoveel nu op de schopstoel gezeten.

Lex

Citaat van: A.J. op 07/07/2020 | 20:58 uur
De zoveelste in de lijn. Uit mijn hoofd waren er voor Karremans al iets van vijf overstes gepolst om C-Dutchbat te spelen. Ze hebben allen bedankt voor de eer. Maar ja, het is defensie dus we gaan net zolang door tot iemand ja zegt en dat was net Karremans. Als jij nee gezegd had hadden we iemand anders gehad om tegenaan te schelden.
Bij mijn weten, toen geplaatst aldaar waren dat er twee.

A.J.

In het verlengde van Srebrenica:

Citaat
Oud-generaal Arie van der Vlis (79) overleden

Srebrenica

Van der Vlis was als generaal tegen de uitzending naar Srebrenica. In 1994 stapte hij op uit protest tegen bezuinigingen van het kabinet-Kok I.

Oud-generaal Arie van der Vlis is zaterdag op 79-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Rijnsburg. Dat meldt het ministerie van Defensie maandag. Waaraan Van der Vlis is overleden, is niet bekendgemaakt.

Van der Vlis was van 1992 tot 1994 Commandant der Strijdkrachten, een functie die toen nog Chef Defensiestaf werd genoemd. Als generaal was hij tegen het regeringsbesluit in 1993 om Nederlandse militairen naar Srebrenica te sturen. Hij vond dat de militairen te licht waren bewapend en niet goed voorbereid om de enclave te beschermen. De val van Srebrenica in 1995 leidde tot de dood van meer dan achtduizend moslimmannen, wat gebeurde onder het oog van de Nederlandse blauwhelmen.

Van der Vlis stapte in 1994 op als Chef Defensiestaf. Hij kon zich niet vinden in het besluit van het kabinet-Kok I om 1 miljard gulden te bezuinigen op Defensie. Van der Vlis begon zijn militaire carrière in 1958 als cadet op de Koninklijke Militaire Academie in Breda. Na zijn vertrek bij Defensie bleef hij actief in verschillende adviesfuncties met een militaire inslag. Zo was hij voorzitter van de Raad van Toezicht van het Legermuseum in Delft en onder andere lid van het Nederlands instituut voor Internationale betrekkingen.

NRC

RIP "De lachende generaal"...

Ook al was het een verbindelaar het was iig iemand met ruggegraat, maar ja Fries he. Dat kunnen we van al dat opvolgend volk niet echt zeggen.


A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 06/07/2020 | 22:23 uur
Mooie docu, Karremans blijft een zak aardappelen.

De zoveelste in de lijn. Uit mijn hoofd waren er voor Karremans al iets van vijf overstes gepolst om C-Dutchbat te spelen. Ze hebben allen bedankt voor de eer. Maar ja, het is defensie dus we gaan net zolang door tot iemand ja zegt en dat was net Karremans. Als jij nee gezegd had hadden we iemand anders gehad om tegenaan te schelden.

Huzaar1

#1049
Citaat van: DvdW op 06/07/2020 | 23:43 uur
Tja, zo heel veel keuze had ie ook niet...

Gaat me om zijn personaliteit en houding en zijn antwoorden nu getuigen er ook niet van.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DvdW

Tja, zo heel veel keuze had ie ook niet...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Huzaar1

Mooie docu, Karremans blijft een zak aardappelen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Vanavond op de buis: 'Srebrenica: De machteloze missie van Dutchbat'

Nieuwsbericht | 06-07-2020 | 16:05

'Ze hebben hopeloos gefaald en zijn laf geweest'. Net als veel andere Nederlanders zag Coen Verbraak de val van Srebrenica als een groot fiasco. Dat fiasco is het volgens hem nog steeds. Toch was hij verrast dat zijn opvatting over de Nederlandse militairen correctie behoefde toen hij sprak met 8 Dutchbatters. Met hen blikt hij terug in zijn 3-delige documentaire 'Srebrenica: De machteloze missie van Dutchbat'. De uitzendingen zijn vandaag, morgen en woensdag vanaf 20.30 uur te zien bij BNNVARA op NPO2. 

Zie: https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2020/07/06/vanavond-op-de-buis-srebrenica-de-machteloze-missie-van-dutchbat

Lex

Nederland strijdt tegen corona

Deel 2&3.

Discovery, 10-05-2020, 19:40-21:30 uur.

Lex

Missie F16: Onze strijd tegen terrorisme

Deel 1 & 2.

National Geographic, 09-05-2020, 22:00-23:00 uur.

Lex

Nieuw: Nederland strijdt tegen corona

In de vierdelige documentaireserie Nederland strijdt tegen Corona volgt Discovery personeel van verschillende defensieonderdelen die betrokken zijn in de strijd tegen het coronavirus. De afleveringen zijn de komende zondagen om 20:30 uur te zien.

Unieke kijk
De medewerkers van Defensie nemen de kijker mee bij de hectische werkzaamheden waar zij dezer dagen mee worden geconfronteerd.

Defensie
We krijgen een unieke inkijk bij het territoriaal operatiecentrum in Amersfoort, van waaruit Defensie de eenheden aanstuurt die worden ingezet in deze crisistijd.

Discovery, zondag 26-04-2020, 20:30 uur

Lex

WNL Op Zondag
@WNLOpZondag
Zondagmorgen: commandant der strijdkrachten Rob Bauer bij Rick Nieman. Over de hulp van defensie tijdens de coronacrisis. Kijken! WNL Op Zondag, 10 uur, NPO1

Lex

Het Kamerdebat over de verplaatsing van de 'Marinierskazerne' vangt morgen aan omstreeks 11:00 uur.