Defensie op TV

Gestart door sgt Rob, 19/08/2006 | 10:44 uur

KapiteinRob

Citaat van: MINDEF-site op 10/11/2009 | 18:23 uur
Aanvankelijk had de marechaussee geen reden om aan de juistheid van deze aanmelding te twijfelen. Later bleken de bewuste werkzaamheden echter niet aangemeld bij de relevante instanties.

Wat een amateurisme! Je laat niet zomaar iemand naar binnen. Of ze zijn aangemeld of je vraagt voor wie ze komen. Zeker in het laatste geval laat je dan het bezoek ophalen. Het komt op mij over als een slappe ALM van de Kmar.

Enforcer

Ze zijn er zeker pas achter gekomen na een tip van Alberto.. :sick:

Laurens

Citaat van: Mark H op 10/11/2009 | 18:27 uur
Om eerlijk te zijn zal het me een worst zijn.

Niet akkoord

CitaatIrritant menneke die Alberto

akkoord

Citaathttp://www.youtube.com/watch?v=SZukJR1xN5g

:crazy:

Mark H

Om eerlijk te zijn zal het me een worst zijn.
Irritant menneke die Alberto

http://www.youtube.com/watch?v=SZukJR1xN5g
Turf in je rantsel!!!!

Laurens

#121
Onderzoek naar verdachte personen in Paleistuin

De Koninklijke Marechaussee stelt een onderzoek in naar 2 verdachte personen die zich vermoedelijk op 22 oktober onbevoegd toegang hebben verschaft tot het terrein rond Paleis Noordeinde in Den Haag.

Op die dag meldden 2 mannen in een witte bestelbus zich bij de dienstdoende wacht. Het duo vertelde dat zij werkzaamheden kwamen verrichten. Kort tevoren waren zij ook telefonisch als zodanig bij de marechaussee aangemeld.

Aanvankelijk had de marechaussee geen reden om aan de juistheid van deze aanmelding te twijfelen. Later bleken de bewuste werkzaamheden echter niet aangemeld bij de relevante instanties.

Onderzoek naar de beide mannen en de door hen gebruikte bestelbus heeft tot op heden niet geleid tot identificatie en tot een aannemelijke verklaring voor hun aanwezigheid in de Paleistuin.


Tips
De marechaussee neemt de betreffende aanmeldingsprocedures onder de loep en verzoekt iedereen die over, voor het onderzoek belangrijke, informatie beschikt, zich te melden bij de Koninklijke Marechaussee op telefoonnummer (010) 44 66 333.

MINDEF, 10 november 2009, 16.27 uur


.....

Zucht, dat wordt kijken zondag

Lex

De JSF valt opnieuw duurder uit

De JSF valt opnieuw duurder uit. Volgens Britse kranten gaat de Britse regering nog maar 50 toestellen kopen in plaats van de oorspronkelijk geplande 134.

Met deze bezuiniging wordt de prijs per toestel opnieuw hoger. Het bericht komt net in de week dat staatssecretaris Jack de Vries een uitgebreid bezoek brengt aan Lockheed Martin, de bouwer van de straaljagers.

Een Vandaag, 27 oktober.
Uitzending: 17:59 uur Ned 1.

boekje_pienter


Lex

Terug van het front worstelt soldaat met zijn eigen geweten

Elke soldaat in oorlogstijd komt ooit voor de keus te staan; dood ik of dood ik niet? 't Is een beslissing gemaakt in een fractie van een seconde. Maar met onuitwisbare gevolgen. Wat als degene die voor de loop staat een kind is?

Duizenden soldaten komen komende jaren terug uit de oorlogen in Irak en Afghanistan. En elke soldaat die gedood heeft is op zoek naar rechtvaardiging van zijn daad.

Het is een diepe morele worsteling. Want eenmaal thuis blijkt de beslissing de trekker over te halen niet langer een gevecht tegen de vijand maar tegen het eigen geweten.

Drie militairen vertellen hun persoonlijke verhaal.

Netwerk TV, vrijdag 23 oktober 2009.
Nederland 2, 20:25 uur

sgt Rob


Remmus


boekje_pienter

Citaat van: reccetegekkie op 24/09/2009 | 20:38 uur
Als ik zo vrij mag zijn:
Stella`s oorlog vind ik een kansloze film. Vol met fouten vwb militaria en wel ERG vergezocht...

Je mag zo vrij zijn. Daarom is dit ook een forum...

Remmus

Als ik zo vrij mag zijn:
Stella`s oorlog vind ik een kansloze film. Vol met fouten vwb militaria en wel ERG vergezocht....

boekje_pienter

'Stella's Oorlog', vrijdag 25 september 2009 om 00.30 uur op Nederland 2.

De film, onder regie van Diederik van Rooijen, was eerder dit jaar met groot succes te zien in de Nederlandse bioscopen.

Stella staat vierkant achter haar man Jurre wanneer hij vertrekt naar Uruzgan, als militair op vredesmissie. Samen met hun dochtertje zwaait ze hem uit. Natuurlijk houdt ze haar hart vast, maar ze kan bellen en brieven schrijven en pakketjes sturen, zelfs fantaseren over een tweede kind.  En die paar maanden zijn immers zó voorbij?

Stella's broer Twan is ook in Uruzgan. Tijdens een patrouille komt hij om in een hinderlaag. Dat is nog maar het begin van Stella's nachtmerrie. Jurre komt eerder naar huis - maar hij doet vreemd, is onbenaderbaar en zondert zich af van zijn vrienden. Hulpverlening wijst hij af. Alles wat voor Stella belangrijk is, gaat schuiven. Wat begon als een vredesmissie verandert in een oorlog. Niet in Uruzgan, maar in de woestijn van Stella's doorzonwoning.

In Stella's Oorlog spelen onder ander Thijs Römer (Sander), Javier Guzman (Jur), Teun Kuilboer (Twan) en Maartje Remmers (Stella).

Gozo

Citaat van: pewe64 op 04/09/2009 | 17:50 uur
Ben benieuwd hoe ze zich daar nu uitredden met een rekentechnisch wonder of managment taal.

Met de opmerking dat het budget inmiddels is verhoogd. Zie ook mijn bijdrage bij het topic dat gaat over de vervanging van de F-16 (deel 3).

KapiteinRob

Citaat van: generaal M. de Kruijf op 04/09/2009 | 19:09 uur
"Ik ben er heilig van overtuigd dat we aan het winnen zijn"

Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.  :-X