Militaire lijfspreuken...

Gestart door kleine ellen, 06/10/2003 | 16:52 uur

Sproit

Regrets are for the air force,
I am a ranger.

Hoorde ik vandaag op tv.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Cobra4

Citaat van: douwe at-pel op 26/11/2008 | 22:19 uur
- Never judge a field operation from an arm chair.

Wie heeft dat gezegd?
Peloton 3 602 Sqn

douwe at-pel

Zal ik dan maar ontopic gaan ?


- Gear left adrift, must be a gift.

- Never judge a field operation from an arm chair.

Roy B

Het is en blijft toch jammer dat de Kmar bij veel collega's bij andere krijgsmachtdelen onderschikt blijft. Ook jammer dat dit niet alleen geldt voor de Kmar maar ook bij andere krijgsmachtdelen onderling.

En daarbij ook jammer dat de ellenlange discussie hierover constant doorgaat met steeds weer dezelfde argumenten. Persoonlijk vind ik dit typisch 'oogkleppengedrag'.
Maar ook andersom is dit nog te vaak het geval. Wat 'Kmar-personen' over hun collega's denken.

Maar goed, ik heb ook een en ander rondgevraagd, maar ook ik kan geen spreuken van de Kmar vinden. Maar ik ben er wel in geïnteresseerd.  Niet dat je er wat aan hebt, maar het is leuk om te weten.
...

:) painf

Citaat van: OWMRemco op 10/11/2008 | 19:49 uur
Citaat van: Sgt Rob op 10/11/2008 | 19:39 uur

Ik probeer me nu een painf voor te stellen in een paspoort controle hokje.....  ;D

ik zou denk ik helemaal gek worden in zo'n hokje  :D

OWMRemco

Citaat van: Sgt Rob op 10/11/2008 | 19:39 uur
Ik zal je de andere kant ook effe uitleggen: Ik ben blij dat de Kmar d'r is omdat al die taken waar ze voor gekozen hebben om uit te voeren anders misschien wel bij ons terecht zouden komen.



Ik probeer me nu een painf voor te stellen in een paspoort controle hokje.....  ;D

sgt Rob

Ik zal je de andere kant ook effe uitleggen: Ik ben blij dat de Kmar d'r is omdat al die taken waar ze voor gekozen hebben om uit te voeren anders misschien wel bij ons terecht zouden komen.


OWMRemco

Citaat van: Sgt Rob op 10/11/2008 | 19:02 uur
Citaat van: OWMRemco op 10/11/2008 | 18:20 uur
Ik heb zelf redelijk wat gevechtshandelingen uitgevoert tijdens uitzendingen, en dat was toch echt in hetzelde uniform als mijn collega's bij de KL, en tevens met hetzelfde wapen en in hetzelfde land. Ik weet niet hoe ik een mindere militair ben dan bijvoorbeeld iemand die op een knopje mag drukken op een marine fregat, of iemand die adminstratief werk doet bij de KL, alleen omdat ik bij de KMar zit en die personen bij de Marine/KL.


Om het maar weer terug on-topic te brengen, ik hoorde een mooie spreuk van een van onze canadese collega's:

I'm solving the worlds problems, 5.56mm at a time.

Niet generaliseren, Opper... Je weet hoe ik er over denk >:(

Ik wil juist niet dat er wordt gegeneraliseerd. Ik duide op de opmerkingen dat KMar geen miltairen en/of geen collega's zijn, ik vind juist dat je naar elk persoon moet kijken om te beslissen of je iemand een "echte militair' of "collega" vindt, en niet alleen zo spreken over een heel krijgsmacht onderdeel, in dit geval de KMar. Ik heb collega's bij alle krijgsmacht onderdelen, maar zo heb ik ook bij elk onderdeel mensen die ik niet zie als collega's.

nog verder off-topic: leuk te zien je hier nog  actief bent rob :P het is alweer een tijdje geleden dat ik van mezelf iets liet horen hier.

sgt Rob

Citaat van: OWMRemco op 10/11/2008 | 18:20 uur
Ik heb zelf redelijk wat gevechtshandelingen uitgevoert tijdens uitzendingen, en dat was toch echt in hetzelde uniform als mijn collega's bij de KL, en tevens met hetzelfde wapen en in hetzelfde land. Ik weet niet hoe ik een mindere militair ben dan bijvoorbeeld iemand die op een knopje mag drukken op een marine fregat, of iemand die adminstratief werk doet bij de KL, alleen omdat ik bij de KMar zit en die personen bij de Marine/KL.


Om het maar weer terug on-topic te brengen, ik hoorde een mooie spreuk van een van onze canadese collega's:

I'm solving the worlds problems, 5.56mm at a time.

Niet generaliseren, Opper... Je weet hoe ik er over denk >:(


Wie zei er ook al weer: "Ze hebben gelijk, ze gaan allemaal naar de hemel..... Alleen wij bepalen wanneer" ?

OWMRemco

Ik heb zelf redelijk wat gevechtshandelingen uitgevoert tijdens uitzendingen, en dat was toch echt in hetzelde uniform als mijn collega's bij de KL, en tevens met hetzelfde wapen en in hetzelfde land. Ik weet niet hoe ik een mindere militair ben dan bijvoorbeeld iemand die op een knopje mag drukken op een marine fregat, of iemand die adminstratief werk doet bij de KL, alleen omdat ik bij de KMar zit en die personen bij de Marine/KL.


Om het maar weer terug on-topic te brengen, ik hoorde een mooie spreuk van een van onze canadese collega's:

I'm solving the worlds problems, 5.56mm at a time.

Leo2

Citaat van: Lt.Bozz op 09/11/2008 | 14:17 uur
Ach joh laat lekker er zijn hier een aantal mensen die er geen hol van snappen.
ja het klopt dat de kmar onvoldoende getraind was, dit is verandert en behoorlijk ook,

Als ik daar onder val, wat zou ik dan niet snappen?

Dat het eea aan het veranderen is, mag duidelijk zijn en heb ik ook gemeld.

CitaatMen is het wel aan het "inhalen"

Ton
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Lt.Bozz

Citaat van: Sproit op 09/11/2008 | 13:38 uur
Gedateerd: 14-3-2005

En het ging hier over militaire lijfspreuken. Niet over hoe slecht de KMar het wel niet zou doen.

Ach joh laat lekker er zijn hier een aantal mensen die er geen hol van snappen.
ja het klopt dat de kmar onvoldoende getraind was, dit is verandert en behoorlijk ook,
kijk alleen al naar de AMBV nou het spijt me zeer maar de 10 week dekzwabben bij de marine als amo kom je er zeer zeker niet. wij hadden ook een paar Marine mensen die de gehele AMBV over konden doen en niets aan vrijstelling kregen.
Dus onvoldoende getraind is verleden tijd. Kmar in de opleiding gaat langer op bivak dan een Kl,er in de AMBV.
voor een uitzending draaien ze volledig met de KL mee, vaak worden ze zelfs opgeleid door de bsb.
Zou zeggen tegen verschillende mensen, draai een keer mee bij de Marechaussee maar dan niet de blauwe kant, dit zijn over het algemeen WMR,s denk eens een keer aan de Marechaussees bij de KMOO bijvoorbeeld (of moet ik ook nog uitleggen wat dat inhoud.)

Geef mij eens een paar voorbeelden waarom de GEHELE kmar geen collega militairen van jullie zijn ?
Tuurlijk snap ik zelf als MILITAIR bij de KMAR dat sommige taken van de kmar inderdaad waardeloos zijn, geef ik toe!
Maar dit is een heel klein percentage van de organisatie.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Sproit

Gedateerd: 14-3-2005

En het ging hier over militaire lijfspreuken. Niet over hoe slecht de KMar het wel niet zou doen.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Leo2

Citaat14-3-2005

Uitzending van onvoldoende opgeleide Marechaussees





Schriftelijke vragen van het lid Van Baalen (VVD) aan de minister van Defensie over de uitlatingen van de Bevelhebber der Koninklijke Marechaussee, Generaal-Majoor M.A. Beuving, over uitzending van onvoldoende opgeleide Marechaussees

1. Heeft U kennis genomen van het interview met de Generaal-Majoor M.A. Beuving, Bevelhebber der Koninklijke Marechaussee, zoals gepubliceerd in het Algemeen Dagblad van heden, waarin deze aangeeft dat er jarenlang Marechaussees zijn uitgezonden met onvoldoende militaire opleiding?

2. Is het correct dat, zoals Generaal Beuving stelt, de militaire politiemensen niet wisten hoe zij konden overleven op het slagveld, dat zij vaak onzeker waren en bang voor hun eigen veiligheid vanwege het ontbreken van voldoende militaire vaardigheden?

3. Is het correct dat Generaal Beuving van de Chef Defensiestaf te horen kreeg dat hij het probleem zelf maar moest oplossen. Bent U hierover destijds geïnformeerd en welke stappen heeft U daarop gezet? Beoordeelt U deze uitlating, indien deze is gedaan, als een adequate reactie van de hoogste militair verantwoordelijke binnen de Krijgsmacht voor militaire missies in het buitenland? Heeft de CDS, na de opmerkingen van Generaal Beuving, erop toegezien dat de militaire vaardigheden van uit te zenden militairen, waaronder Marechaussees, werd verbeterd? Kunt U concreet aangeven op welke wijze dat is gebeurd? Bent U hierover geïnformeerd?

4. Heeft het ontbreken van voldoende militaire vaardigheden bij de uitgezonden Marechaussees geleid tot gevaarlijke situaties voor hen en/of andere uitgezonden militairen, tot problemen bij de desbetreffende militaire missies of tot het onjuist beoordelen van operationele omstandigheden, waaronder Nederlandse militairen zich genoodzaakt zagen geweld te gebruiken?

5. Op welke wijze wordt in de toekomst voorkomen dat Marechaussees en evt. andere militairen, zoals reserve-officieren, zonder adequate militaire opleiding worden uitgezonden?

6. Kunt U verzekeren dat alle thans uitgezonden en op termijn uit te zenden Marechaussees en andere militairen adequaat getraind zijn?

7. Bent U bereid deze vragen te beantwoorden voordat uitzending van Nederlandse militairen aan Operatie Enduring Freedom, waarmee de Kamer op 10 maart jl. instemde, een feit is?


Ton  :)
Bron:  http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=1602
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

MichaelCabo

Dat zijn ook weer van die dingen wat feitelijk niet eens te onderbouwen is.

KMar zal heus op het groene vlak niet beter zijn dan 'menig' ander deel, maar goed.
Hoe wou je zoiets gaan bewijzen, en dan nog waar slaat zoiets op?

Mensen proberen hier voor een paar duizend anderen te spreken of iets, slaat nergens op.