Militaire lijfspreuken...

Gestart door kleine ellen, 06/10/2003 | 16:52 uur

:) painf

Citaat van: Arjen_d op 08/11/2008 | 20:20 uur

Millitairen bij de KMAR hebben vaak meer groene vingers dan menig ander onderdeel.

Ik heb helemaal niets tegen de KMAR, maar heeft dit met een neus te maken of meen je dit serieus?

groeten

Leo2

Citaat van: Arjen_d op 08/11/2008 | 20:20 uur
Millitairen bij de KMAR hebben vaak meer groene vingers dan menig ander onderdeel.

Het ging niet over tuinieren. ;D
Het "groen optreden" bij de KMar liet heel veel te wensen over.
Men is het wel aan het "inhalen"

Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

MichaelCabo

Citaat van: Tanker op 08/11/2008 | 19:39 uur
Nee wat de KMAR voor lijfspreuk heeft interesseert mij inderdaad geen reet, zijn ook geen collega's.

Dat de KMar jou niet ligt, moet je helemaal zelf weten, vriend.
Maar om nou op zo een manier te gaan praten? Als je bij defensie werkt neem ik aan dat je inmiddels volwassen bent en hebt geleerd je medemens te respecteren. En mischien doe je dat ook wel, maar op de manier waarop jij je uit, maak ik op dat je de mensen die bij de KMar werken niet mag (Om het netjes uit te drukken). Best triest, en als het je allemaal niet interesseert, waarom reageer je dan?

En om terug te komen over het ''collega'' zijnde of niet, dat jij het personeel van de KMar niet als collega's beschouwd, mag je vinden, maar druk het dan op zo een manier uit. Want laatste keer dat ik het heb gecontroleerd, ben je als militair nog steeds een ambtenaar en werkend voor defensie, net als de Marechaussee.

En om maar even mindef te quoten:

Citaat van: mindef | http://www.mindef.nl/personeel/werken_bij_defensie/index.aspx
Werken als militair
Werken bij een organisatie als defensie is wel iets anders dan werken in een normale 'van negen tot vijf baan'. Het leven als militair is afwisselend, avontuurlijk, vaak veeleisend en soms ook geestelijk en lichamelijk zwaar. Je kunt worden uitgezonden naar een crisisgebied, waar ook ter wereld. Ga naar de wervingssites van de landmacht, marine, luchtmacht en marechaussee voor uitgebreide informatie over uitdagende functies bij defensie.

Feiten spreken voorzich, of niet?


En laten we dan maar weer terug on topic gaan, maar helaas ken ik geen spreuken.


Sproit

Respect, dat hebben vind ik al meer dan genoeg. :)

Uiteindelijk hebben we toch het zelfde doel? ;)

en eigenlijk vind ik dat wel weer genoeg, BOT mag van mij wel weer. :)
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Arjen_d

wat een reacties zeg.


geen collega`s dacht het wel!

KMAR is meer dan alleen flitsen en bonnen schrijven en dat men dat de arrogantie heeft om te zeggen dat het geen collega`s zijn vind ik absurd.

Millitairen bij de KMAR hebben vaak meer groene vingers dan menig ander onderdeel.

De stip

Het is inmiddels adjudant b.d. (buiten dienst)

Maar om weer terug te keren naar de topic heb ik nog wel een variant:

Qua Patet Obelix

;)


Sproit

Het gaat niet zozeer om de rang, het gaat om het respect voor de onderdelen. ;)
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

cabez

#171
Citaat van: Sproit op 08/11/2008 | 18:58 uur
Citaat van: De stip op 08/11/2008 | 18:15 uur
Citaat van: Sproit op 08/11/2008 | 17:04 uur
Leuk topic. ;)

Ik heb alleen geen echte spreuk gehoord van de KMar, is die er niet of interesseert jullie dat weer niet? :P

Kon je vroeger op school niet mee kom dan bij de  :police:
;)



Hahahahaha.

Wil je best laten zien wat de  :police: is hoor. ;) Grapjas.

Het is adjudant voor jou,grapjas

Tanker

Nee wat de KMAR voor lijfspreuk heeft interesseert mij inderdaad geen reet, zijn ook geen collega's.

Sproit

Citaat van: De stip op 08/11/2008 | 18:15 uur
Citaat van: Sproit op 08/11/2008 | 17:04 uur
Leuk topic. ;)

Ik heb alleen geen echte spreuk gehoord van de KMar, is die er niet of interesseert jullie dat weer niet? :P

Kon je vroeger op school niet mee kom dan bij de  :police:
;)



Hahahahaha.

Wil je best laten zien wat de  :police: is hoor. ;) Grapjas.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

De stip

Citaat van: Sproit op 08/11/2008 | 17:04 uur
Leuk topic. ;)

Ik heb alleen geen echte spreuk gehoord van de KMar, is die er niet of interesseert jullie dat weer niet? :P

Kon je vroeger op school niet mee kom dan bij de  :police:
;)


KapiteinRob

Citaat van: Sproit op 08/11/2008 | 17:04 uur
is die er niet of interesseert jullie dat weer niet? :P

Ik betwijfel of die er is en inderdaad, dat interesseert mij zeer zeker niet.

Daarbij gaat dit topic over militaire lijfspreuken en ik zie mijn defensie-collega's van de Kmar als politie-agenten en niet als collega-militairen.

Sproit

Leuk topic. ;)

Ik heb alleen geen echte spreuk gehoord van de KMar, is die er niet of interesseert jullie dat weer niet? :P
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Ros

Vigilans et betekent Waakzaam en. Paratus is te vertalen als paraat, klaar om...., gereed.

Waakzaam en Paraat lijkt mij dus de juiste verklaring.

smoellienr1

ik had een vraagje. Weet iemand wat de spreuk van 13Mechbrig betekent.De spreuk is: "Vigilans et Paratus".Kben al aantal dagen internet af aant speuren,maar kan et gwoon niet vinden,das best irritant...Hoop dat iemand mij ermee kan helpen