Iran’s president says Bush pushing for war

Gestart door Lex, 20/09/2006 | 03:47 uur

Mourning

#23
Citaat van: Elzenga op 23/09/2006 | 13:03 uur
Citaat van: Mourning op 23/09/2006 | 07:08 uur
Mijn post was in reaktie op die van Demian. En of je het systeem in de VS je nu bevalt of niet, Elzenga, ik heb er zelf ook niet zoveel mee, het blijft nog steeds oneindig veel democratischer dan het systeem wat in Iran geld.

Bovendien bedreigen die andere landen in de regio andere volkeren en staten niet met uitroeiing, klein detail ::).

... maar blijf vooral volhouden dat je niet anti-Amerikaans bent  ;D ;D ;D.


Regards,

Mourning  8)
Tja zolang jij het verschil niet ziet tussen anti-Amerikaans en (ook!!) kritisch zijn op Amerika (en met name de regering Bush) zoals ik ben, blijft dit een zinloos welles-nietes verhaal. En het zal aan mij liggen, maar zover ik weet wordt alleen Israel alleen woordelijk bedreigd met uitschakeling door de Iraanse president... Terwijl bij mijn weten het alleen de VS is die illegaal en op basis van leugens in Irak en Afghanistan daadwerkelijk is overgegaan tot het elimineren van regimes. Dat Iran geen democratisch regime heeft kan dus geen rechtvaardiging zijn voor de misstanden begaan door de regering Bush. Wie zich voor dat laatste blind maakt of dat bagataliseert door slechts te wijzen op de Iraneze misstanden begrijpt niks van ons democratische en rechtssysteem.

De arrogantie die van deze post afdruipt is gewoonweg geen serieuze respons waardig.

Het enige dat ik nog wel even wil zeggen is dat het echt DIEP TRIEST is dat je met al je kennis en selfconfessed wisdom blijkbaar niet het verschil ziet tussen het uitroeien van een staat en haar bevolking (Israel + bevolking) en het verwijderen van een regime dat weigert om de meest gezochte terrorist ter wereld uit te leveren net nadat zijn organisatie 3.000 burgers heeft vermoord. Nee, dan moet je vooral maanden op tijdrekkerij gaan wachten tot het volop winter is in Afghanistan en de Taliban zich heeft kunnen voorbereiden op iets wat ze wisten dat zou gaan komen.

Als grootmacht kun je niet zonder het maken van vuile handen. Ook die Europese supermacht die jij nastreeft zal dat niet kunnen. Maar als je het verschil tussen de hierboven genoemde gevallen niet kunt onderschijden, dan valt er weinig te praten.

Maar ach ja, ik zie het natuurlijk weer zwart-wit. Whatever. Beter dan maar een klein beetje bepaalde zaken zwart-wit zien dan die appeasement waar jij blijkbaar zou van houdt, je weet wel Chamberlain en Munchen en zo, want dat was altijd zo enoooooorm succesvol.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

demian

#22
Wat is nonsens iedereen heeft zijn menig en het recht om deze te uiten ook hier!
Er is geen standaard denkwijze!
Ik ben het best met Elzinga eens.

Demian.

MasterChief1971

Citaat9/11 is een ernstige misdaad, maar de Amerikanen werden niet plotseling en volkomen out of the blue getroffen. Het Amerikaanse opportunistische en weinig principiele buitenlandse beleid heeft wel degelijk een 9/11 mogelijk gemaakt ja.

Het is geen misdaad. Het is een oorlogsmisdaad, zoals alle terrorisme.
BTW: Als je je posts eens naleest zul je zien dat elke persoonlijke aanval op jou en je mening ook over jezelf afgeroepen is.
Zeker met dat hoogdravende
CitaatMaar goed, het zal wel je gebrek aan kennis en inzicht zijn wat je hiertoe doet overgaan. Je bent niet de eerste....ik zie het wel vaker...
.

Het gaat mij te ver om de Amerikanen nog steeds te bedanken voor WW2 en de Koude Oorlog maar zij zijn nog steeds de enigen die een streep durven trekken "tot hier en niet verder". Iets wat Europese landen, uitgezonderd de UK en Frankrijk, never durven doen.
Ik vraag me werkelijk af wat de EU nu waard is. En de VN, wat dat betreft.

Laat mij maar een trans-atlanticus zijn. En neo-koloniaal... Pfff....
Dus als je graag zaken in het buitenland doet (globalisering) ben je neo-koloniaal.
Overigens snap ik nog steeds niet hoe je de oorlog in Afghanistan neo-koloniaal en onterecht kunt noemen, maar als je zo denkt als in de eerste quote van deze reactie vraag ik me werkelijk af waarom de belastingbetaler jouw studiefinanciering heeft betaald....

Bij deze reageer ik niet meer op Elzenga's nonsens.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

demian

#20
Citaat van: Kapitein Rob op 23/09/2006 | 08:34 uur
Citaat van: Demian 45 Painfbat op 22/09/2006 | 16:10 uur
terwijl de helft van de US bondgenoten niet een verkiezingen kent.

Zou je deze stelling even willen ondersteunen met een lijstje? En dan niet mer een stuk of 5, maar minstens 20! Ik hou in deze mijn inschatting van welke landen zich bondgenoten noemen van de VS maar aan de wat lagere kant, om je de kans te geven er dan maar even 20 op te noemen....

Volgens mij alles in het midden oosten op Israel na.
En tal ik vraag me af heveel landen zijn daatwerkelijk democratisch?
Waarom pakt de US bepaalde landen eruit om democratische redenen terwijl de halve planeet niet een kan stemmen.
Het is gewoon een machtspelletje.
Alles was Olie heeft en het niet op de VS heeft is een TARGET.
Als je anderen loopt op te ...... en oorlogen aanwakkerd en de conveties van geneve niet onderkent krijg je mij part de ..........

Demian.

ronjhe

#19
Citaat van: Mourning op 23/09/2006 | 16:54 uur
Ik ben ook academisch opgeleid, dank je wel, ik ben dus ook op de hoogte van wat we "kritisch" kunnen noemen.

Als je alleen maar "kritisch" bent op de Amerikanen en de Europeanen voor het over grote deel een "Free pass" geeft en bij zo'n beetje alles waar de VS bij betrokken zijn hen de schuld geeft of andere kant kiest/prefereert, eigenlijk geen bondgenootschap wil met de VS omdat we dan zelf een wereldmacht kunnen worden (keep on dreaming), ja, dan noem ik dat inderdaad anti-Amerikaans, ja.
Tja, je academische achtergrond weerhoudt je er blijkbaar niet van zaken nogal zwart/wit te presenteren. Zeker omdat het meeste wat ik zeg over Amerika gewoon keiharde feiten zijn en nogal eens door de Amerikanen zelf zijn erkend of uit uitgelekte Amerikaanse rapporten blijken. De Amerikanen doen.. HELAAS!!!... veel dingen die niet volgens de regels zijn van het eigen systeem waarvan zij zeggen de leider en promotor te zijn.. Verder geef ik Europa helemaal geen "free pass" maar heb ik een broertje dood aan eenzijdige vooroordelen of pro-Amerikaanse propaganda die hier regelmatig worden uitgesproken en feitelijk niet kloppen. Daar plaats in dan nuances bij. Wat iets anders is dan Europa vrijpleiten. Want ook daar gaat het nodige mis. Dat mensen in die vooroordelen of propaganda geloven is niet mijn probleem....Het zou verder erg gezond zijn ja als Europa een echte wereldmacht zou worden. Waarin een bondgenootschap met de Amerikanen erg goed mogelijk blijft alleen wel in een andere meer eigentijdse vorm.. Maar blijkbaar vind jij het gezonder dat de Amerikanen nog steeds direct en veel invloed hebben (via NAVO) op ons veiligheids- en defensie-beleid...
CitaatNee, nog niet rabiaat anti-Amerikaans, maar zeker wel anti-Amerikaans. Ik ben ook zeker niet altijd blij met wat de Amerikaanse regering "presteert" in de wereld en daar ben ik ook genoeg "kritisch" over. Als je denkt dat ik bijv. achter die geheime CIA-gevangenissen sta heb je het mis, maar ik probeer me wel ook een beetje in hun kant te verplaatsen en ze niet overal de schuld van te geven.
Wat denk je dat ik doe? en waarom denk je dat ik juist zo kritisch ben? Omdat ik dondersgoed (vaak) weet wat zij doen en waarom. Daarom weet ik vooraf al zo vaak dat zaken niet kloppen. En ik weet vrij aardig hoe internationale politiek werkt. En ik weet dat dit er soms nu eenmaal bijhoort. Maar waar ik ook een broertje dood aan heb is als men dit gedrag of deze belangen gaat camoufleren door te stellen dat dit uit naam van democratie of vrijheid of het internationaal recht gebeurd. Terwijl dat dus helemaal niet het geval is en het wel gewoon om bijv. die oliebelangen gaat.. Dan is het mijns inziens gewoon het verkrachten van deze welhaast heilige termen. En ik weet als geen ander, als politicoloog/polemoloog, waar dit toe kan leiden (en dat zie je ook... of wil jij zeggen dat het gezond is dat nog geen derde van de burgers vertrouwen heeft in de politiek). Als de Amerikanen zouden zeggen dat bepaalde zaken wel gewoon om bijv. de olie gingen, dan kan je daar tegen zijn, maar ik zou ze dan wel waarderen om hun eerlijkheid. Want olie is nu eenmaal een groot strategisch belang, gezien de grote Amerikaanse afhankelijkheid ervan. En daarbij komt dan nog het aloude gezegde dat macht corrumpeert. En dat zie je bij de VS duidelijk gebeuren. En dat is verontrustend en daar moet voor worden gewaarschuwd.
CitaatNog even en de Amerikanen hebben 11 september 2001 over zichzelf afgeroepen/het verdiend. Het moet niet veel gekker worden.

Regards,

Mourning  8)
9/11 is een ernstige misdaad, maar de Amerikanen werden niet plotseling en volkomen out of the blue getroffen. Het Amerikaanse opportunistische en weinig principiele buitenlandse beleid heeft wel degelijk een 9/11 mogelijk gemaakt ja. Hoe hard de Amerikanen zelf, en begrijpelijk, ook suggereren dat dit niet zo is... De ontkenning hiervan staat ook aan de basis van de mislukking van de huidige zogenaamde "war on terrorism"...Zolang we dat niet onder ogen zien en dat beleid ook niet aanpassen en rechtvaardiger maken, zullen we die strijd ook niet winnen (het trieste is dat men dat vaak ook helemaal niet zo erg vindt...want oorlog is invloed, geld, omzet, macht).

Mourning

Ik ben ook academisch opgeleid, dank je wel, ik ben dus ook op de hoogte van wat we "kritisch" kunnen noemen.

Als je alleen maar "kritisch" bent op de Amerikanen en de Europeanen voor het over grote deel een "Free pass" geeft en bij zo'n beetje alles waar de VS bij betrokken zijn hen de schuld geeft of andere kant kiest/prefereert, eigenlijk geen bondgenootschap wil met de VS omdat we dan zelf een wereldmacht kunnen worden (keep on dreaming), ja, dan noem ik dat inderdaad anti-Amerikaans, ja.

Nee, nog niet rabiaat anti-Amerikaans, maar zeker wel anti-Amerikaans. Ik ben ook zeker niet altijd blij met wat de Amerikaanse regering "presteert" in de wereld en daar ben ik ook genoeg "kritisch" over. Als je denkt dat ik bijv. achter die geheime CIA-gevangenissen sta heb je het mis, maar ik probeer me wel ook een beetje in hun kant te verplaatsen en ze niet overal de schuld van te geven.

Nog even en de Amerikanen hebben 11 september 2001 over zichzelf afgeroepen/het verdiend. Het moet niet veel gekker worden.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

ronjhe

Citaat van: Mourning op 23/09/2006 | 07:08 uur
Mijn post was in reaktie op die van Demian. En of je het systeem in de VS je nu bevalt of niet, Elzenga, ik heb er zelf ook niet zoveel mee, het blijft nog steeds oneindig veel democratischer dan het systeem wat in Iran geld.

Bovendien bedreigen die andere landen in de regio andere volkeren en staten niet met uitroeiing, klein detail ::).

... maar blijf vooral volhouden dat je niet anti-Amerikaans bent  ;D ;D ;D.

Regards,

Mourning  8)
Tja zolang jij het verschil niet ziet tussen anti-Amerikaans en (ook!!) kritisch zijn op Amerika (en met name de regering Bush) zoals ik ben, blijft dit een zinloos welles-nietes verhaal. En het zal aan mij liggen, maar zover ik weet wordt alleen Israel alleen woordelijk bedreigd met uitschakeling door de Iraanse president... Terwijl bij mijn weten het alleen de VS is die illegaal en op basis van leugens in Irak en Afghanistan daadwerkelijk is overgegaan tot het elimineren van regimes. Dat Iran geen democratisch regime heeft kan dus geen rechtvaardiging zijn voor de misstanden begaan door de regering Bush. Wie zich voor dat laatste blind maakt of dat bagataliseert door slechts te wijzen op de Iraneze misstanden begrijpt niks van ons democratische en rechtssysteem.

ronjhe

Citaat van: lex op 23/09/2006 | 01:13 uur
Hoe men hier ook over denkt, voor de verkiezingen van 2008, wordt het mimimale budget geschat op $800 miljoen, wil men in de race blijven. Er gaan dus nu steeds meer stemmen op dat niet reël is, omdat zonder de steun van het kapitaal, men niet in aanmerking kan komen voor het hoogste ambt.
precies...ik vind dit een bedreiging voor de Amerikaanse democratie. Omdat niet de denkbeelden en de persoonlijkheid van de kandidaten een doorslaggevende rol spelen maar of je geld hebt of dit kan vergaren. De VS is (helaas!!) voor mij afgezakt naar een plutocratie. Ik hoop dat hier in de komende jaren weer verandering in zal komen...

KapiteinRob

Citaat van: Demian 45 Painfbat op 22/09/2006 | 16:10 uur
terwijl de helft van de US bondgenoten niet een verkiezingen kent.

Zou je deze stelling even willen ondersteunen met een lijstje? En dan niet mer een stuk of 5, maar minstens 20! Ik hou in deze mijn inschatting van welke landen zich bondgenoten noemen van de VS maar aan de wat lagere kant, om je de kans te geven er dan maar even 20 op te noemen....

Mourning

#14
Mijn post was in reaktie op die van Demian. En of je het systeem in de VS je nu bevalt of niet, Elzenga, ik heb er zelf ook niet zoveel mee, het blijft nog steeds oneindig veel democratischer dan het systeem wat in Iran geld.

Bovendien bedreigen die andere landen in de regio andere volkeren en staten niet met uitroeiing, klein detail ::).

... maar blijf vooral volhouden dat je niet anti-Amerikaans bent  ;D ;D ;D.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lex

Citaat van: Elzenga op 23/09/2006 | 01:00 uur
Oh je bedoelt dat het erg democratisch is als er maar slechts 2 partijen zijn waaruit je kunt kiezen (die er toe doen) en je alleen enige kans maakt president te worden als je de rijken en machtigen van je land achter je kan krijgen en hun zover kan brengen heel veel geld in je verkiezingskas te storten om daarmee zoveel mogelijk zendtijd te kopen. Ja echt, dat noem ik pas democratie!! NOT!!
Hoe men hier ook over denkt, voor de verkiezingen van 2008, wordt het mimimale budget geschat op $800 miljoen, wil men in de race blijven. Er gaan dus nu steeds meer stemmen op dat niet reël is, omdat zonder de steun van het kapitaal, men niet in aanmerking kan komen voor het hoogste ambt.

ronjhe

Citaat van: Mourning op 22/09/2006 | 19:13 uur
Als je niet weet waar je het over hebt is het misschien verstandiger om of je mond even te houden of iets in de vragende zin op te stellen. Iran heeft verkiezingen, maar wie er mee mag doen wordt wel van tevoren geselecteerd door ik meen de raad van hoeders, de "clerics", het ECHTE machtsorgaan in Iran en tevens bijzonder on-democratisch samengesteld.

Regards,

Mourning  8)
Oh je bedoelt dat het erg democratisch is als er maar slechts 2 partijen zijn waaruit je kunt kiezen (die er toe doen) en je alleen enige kans maakt president te worden als je de rijken en machtigen van je land achter je kan krijgen en hun zover kan brengen heel veel geld in je verkiezingskas te storten om daarmee zoveel mogelijk zendtijd te kopen. Ja echt, dat noem ik pas democratie!! NOT!! We weten beiden over welk land ik het hier heb.... En ja, Iran is, zoals ik schrijf, maar zeer beperkt democratisch. Maar dat zijn veel van "onze" bondgenoten in de regio ook. Gek dat ik daar mensen nauwelijks over hoor...

ronjhe

Citaat van: Jos1311 op 21/09/2006 | 19:31 uur
Citaat van: Elzenga op 21/09/2006 | 14:36 uur
Tja, het is dat hij leider is van een maar deels democratisch regime, want anders zou ik de meeste van zijn woorden gewoon kunnen onderschrijven...

En weer Elzenga met een anti-Amerikaanse uitspraak! Sjonge jonge......zou echt moe van mezelf worden als ik zo was....... :'(
Grappig, ik word juist moe van mensen als jou met dit soort nietszeggende stigmatiserende opmerkingen, die gericht zijn op de persoon en niet het topic... Maar goed, het zal wel je gebrek aan kennis en inzicht zijn wat je hiertoe doet overgaan. Je bent niet de eerste....ik zie het wel vaker...

Ros

Citaat van: Jos1311 op 21/09/2006 | 19:31 uur
Citaat van: Elzenga op 21/09/2006 | 14:36 uur
Tja, het is dat hij leider is van een maar deels democratisch regime, want anders zou ik de meeste van zijn woorden gewoon kunnen onderschrijven...

En weer Elzenga met een anti-Amerikaanse uitspraak! Sjonge jonge......zou echt moe van mezelf worden als ik zo was....... :'(

Moe worden van de eigen mening ?. Leg eens uit................

Mourning

Als je niet weet waar je het over hebt is het misschien verstandiger om of je mond even te houden of iets in de vragende zin op te stellen. Iran heeft verkiezingen, maar wie er mee mag doen wordt wel van tevoren geselecteerd door ik meen de raad van hoeders, de "clerics", het ECHTE machtsorgaan in Iran en tevens bijzonder on-democratisch samengesteld.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).