Waarom zou je het leger in gaan

Gestart door Dave72, 09/10/2006 | 15:41 uur

waarom het leger wat heeft dat meer te bieden

Actie
107 (64.1%)
geld
6 (3.6%)
cariere
26 (15.6%)
opleiding
28 (16.8%)

Totaal aantal stemmen: 28

KapiteinRob

Citaat van: pewe64 op 26/09/2008 | 23:45 uur
Noem mij eens een instelling waarvan hetpersoneel zo betrokken is bij het werk dat ze, ongeacht het tijdstip, zich voor een ander of voor hun werk inzetten.

Brandweer? Ambulance? Dierenasiel? Artsen zonder grenzen? Ik denk dat je in je enthousiasme defensiepersoneel wat te veel credits geeft in deze en die van een aantal andere instellingen te weinig.... ;)

pewe64

CitaatHoe zit dat dan met de non-profit sector of werken bij een ideële instelling? Dit zijn ook burgers.

Noem mij eens een instelling waarvan hetpersoneel zo betrokken is bij het werk dat ze, ongeacht het tijdstip, zich voor een ander of voor hun werk inzetten.
Als dit het geval is, betreft het meestal vrijwilligerswerk.
Citaat van: Spijker op 26/09/2008 | 18:37 uur
Maar je hoort wel over die non profit dingen die keihard failliet gaan laatst nog in de krant voor uit huis geplaatste jongeren. Misschien is het goed als ze ff aan profit werken want dan kunnen ze die mensen blijven helpen, ff die normen en waarden opkrikken!
Mijn ervaring met die instellingen is dat het vaak niet eraan ligt waar men werkt maar de instelling waarmee men met zijn werk omgaat.
En die instelling die schort er meestal aan in de burgermaatschappij.

Spijker

Maar je hoort wel over die non profit dingen die keihard failliet gaan laatst nog in de krant voor uit huis geplaatste jongeren. Misschien is het goed als ze ff aan profit werken want dan kunnen ze die mensen blijven helpen, ff die normen en waarden opkrikken!

BadMuts

Citaat van: pewe64 op 26/09/2008 | 00:15 uur
Mijn ervaring is dat in het burgerleven met een baan niet zozeer gaat over wat je doet en hoe goed je je voor het bedrijf inzet,maar hoe je zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld kunt verdienen.
Als het je niet om het geld gaat maar om de functie, ben je een vreemde eend in de bijt.
Bepaalde beroepen zijn meer een roeping dan een plaats om veel geld te verdienen.

klopt, bij mn huidige baan is het ook zaak zoveel mogelijk te verdienen. Dat doet elk commercieel bedrijf.
't is overigens voor mij ook een soort "jongensdroom". Heb gewoon sterk het gevoel dat ik dit moet doen, want anders krijg ik er later wellicht spijt van. Of misschien niet, maar daar kom je pas achter als je het gedaan hebt ;)

Gozo

Citaat van: pewe64 op 26/09/2008 | 00:15 uur
Mijn ervaring is dat in het burgerleven met een baan niet zozeer gaat over wat je doet en hoe goed je je voor het bedrijf inzet,maar hoe je zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld kunt verdienen.
Als het je niet om het geld gaat maar om de functie, ben je een vreemde eend in de bijt.

Hoe zit dat dan met de non-profit sector of werken bij een ideële instelling? Dit zijn ook burgers.

Voor de rest begrijp ik je drive wel. Kun je het een roeping noemen?

pewe64

Het gras lijkt ergens anders altijd groener. Maar op het moment dat je in dat groene gras ligt of rondloopt, krijgt het opeens een andere kleur, het wordt in ieder geval iets minder groen.
Mijn ervaring is dat in het burgerleven met een baan niet zozeer gaat over wat je doet en hoe goed je je voor het bedrijf inzet,maar hoe je zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld kunt verdienen.
Als het je niet om het geld gaat maar om de functie, ben je een vreemde eend in de bijt.
Bepaalde beroepen zijn meer een roeping dan een plaats om veel geld te verdienen.
Zeker als je een persoon bent die het meer zoekt op het fysieke vlak en die vasthoud aan zijn eigen waarden en normen.

BadMuts

Citaat van: Spijker op 25/09/2008 | 10:08 uur
De mogelijkheid om zo'n hechte band te verkrijgen met je teamleden vind je volgens mij nergens in de burgermaatschappij behalve naar mijn ervaring aan boord van visserijschepen.(Er zullen vastwel nog een paar uitzonderingen zijn, correct me if i'm wrong.)

dat is ook een reden voor mij.

Geld is geen reden, want ik verdien meer bij mn burgerbaan. Wat voor mij verder de redenen zijn? Afwisseling, weg van de dagelijkse sleur van een burgerbaan, jezelf tot het uiterste testen, sportief en mentaal :)

Spijker

Mijn  persoonlijke mening is: Voor de opleiding, de actie en het geld. Er zijn ook veel mogelijkheden die er voor je openstaan na dienst heb ik mij laten vertellen.

De mogelijkheid om zo'n hechte band te verkrijgen met je teamleden vind je volgens mij nergens in de burgermaatschappij behalve naar mijn ervaring aan boord van visserijschepen.(Er zullen vastwel nog een paar uitzonderingen zijn, correct me if i'm wrong.)

Vriendelijke groet,

Thomas

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 02/07/2008 | 23:18 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 02/07/2008 | 23:13 uur
Het feit dat ik stel "helaas naief idealisme" geeft aan wat ik van idealisme in zijn oorsprong vind. Daarbij is naief niet meteen een negatieve eigenschap.

Mijn gebruik van "Oranjeblabla" geeft mijn perspectief van de (Nederlandse) monarchie weer. Ik roep nergens dat men mijn mening in deze moet onderschrijven. Dat ik daarmee discussie uit wil lokken is een tweede.

Oftewel: iets beter lezend en/of interpreterend mag ook wel..... ;)
Ik denk dat ik hier een nieuw topic over ga openen in "van alles en nog wat", dan is het ineens on topic

Vind je niet, Rob?

Goed idee naamgenoot; ik ben dol op discussies over ons koningshuis......... ;)

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 02/07/2008 | 23:13 uur
Het feit dat ik stel "helaas naief idealisme" geeft aan wat ik van idealisme in zijn oorsprong vind. Daarbij is naief niet meteen een negatieve eigenschap.

Mijn gebruik van "Oranjeblabla" geeft mijn perspectief van de (Nederlandse) monarchie weer. Ik roep nergens dat men mijn mening in deze moet onderschrijven. Dat ik daarmee discussie uit wil lokken is een tweede.

Oftewel: iets beter lezend en/of interpreterend mag ook wel..... ;)
Ik denk dat ik hier een nieuw topic over ga openen in "van alles en nog wat", dan is het ineens on topic

Vind je niet, Rob?

KapiteinRob

Het feit dat ik stel "helaas naief idealisme" geeft aan wat ik van idealisme in zijn oorsprong vind. Daarbij is naief niet meteen een negatieve eigenschap.

Mijn gebruik van "Oranjeblabla" geeft mijn perspectief van de (Nederlandse) monarchie weer. Ik roep nergens dat men mijn mening in deze moet onderschrijven. Dat ik daarmee discussie uit wil lokken is een tweede.

Oftewel: iets beter lezend en/of interpreterend mag ook wel..... ;)

Ravenwing

Citaat van: Kapitein Rob op 30/06/2008 | 23:19 uur
Citaat van: Sgt Rob op 30/06/2008 | 22:37 uur
Door het gewraakte weglaten van een tiental andere opties wek je de indruk dat dit the main reason is, terwijl er heel duidelijk voor staat INDIRECT  >:(

Indirect betekent m.i. nog steeds dat het ook meeweegt; die andere zaken kan ik inkomen, maar jouw (blijkbaar secundaire) indirecte motivatie om het leger in te gaan vind ik zoals aangegeven; nobel respectievelijk niet van deze tijd. Oftewel in mijn ogen helaas naief idealistisch respectievelijk oranjeblabla.

naief indealistisch respectievelijk oranjeblabla.. nu gaat u zelf nogal hard tekeer op iemands persoonlijk drive en visie

naief? dat ligt maar aan je eigen perspectief.

idealistisch? ja misschien, maar heeft niet iedereen zn idealen?

respectievelijk..ja... respect hebben voor deze dingen waar bijna niemand anders meer aan denkt, ja daar mag je respect voor hebben

oranjeblabla... gun iemand ook z'n vrijheid in geloof in z'n EIGEN monarchie..   en als we even goed kijken zou vooral leger vanuit logica al meer monarchistisch zijn, dus waarom is dit een slecht iets?

oftwel: iets minder afkeurend mag ook wel

Ravenwing

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 01/07/2008 | 22:52 uur
Omdat je een boterham moet voorzien van een plak kaas, je dak boven je hoofd er meestal ook niet voor niets zit en je een hele rits aan belastingen moet betalen. Dus het is van een soort roeping begin jaren 80 in ieder geval voor mij gewoon een baan geworden. Een baan met af en toe geweldige plaatsingen/functies (gelukkig zijn er nog positieve zaken te melden m.b.t. defensie) en verder een goed basissalaris. O ja, en een onbetrouwbare werkgever waarom je eigelijk niet meer bij defensie zou moeten gaan werken als je alleen je verstand gebruikt.

Dat dus.

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 01/07/2008 | 22:08 uur
Ja waarom eigenlijk nog.....

Omdat je een boterham moet voorzien van een plak kaas, je dak boven je hoofd er meestal ook niet voor niets zit en je een hele rits aan belastingen moet betalen. Dus het is van een soort roeping begin jaren 80 in ieder geval voor mij gewoon een baan geworden. Een baan met af en toe geweldige plaatsingen/functies (gelukkig zijn er nog positieve zaken te melden m.b.t. defensie) en verder een goed basissalaris. O ja, en een onbetrouwbare werkgever waarom je eigelijk niet meer bij defensie zou moeten gaan werken als je alleen je verstand gebruikt.

Tanker

In ieder geval niet voor het geld, ook niet voor de arbeidsvoorwaarden die steeds meer uitgehold worden etc.

Ook met frustratie moet je goed kunnen omgaan, als je tank-eskadron onder je hol vandaan verkocht wordt om de kansloze missie in Afghanistan te financieren.........bezuiniging op bezuiniging  :'(


Ja waarom eigenlijk nog.....