De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

Robin7

#568
Hoe weet je of je door het veiligheidsonderzoek bent gekomen? En hoe lang duurde dat bij jullie?

N. Kerkhof

#567
Citaat van: peroxidetim op 19/04/2016 | 15:55 uur
ga niet te veel verheugen op die AMo in augustus. er zijn nog een aaltal wachtenden.... :-(

Inderdaad. Belofte in november was misschien januari maar reken maar op maart... Tis nu april... En volgens mij is het eerstvolgende ARB moment in juli...

Edit... Net te horen gekregen... Het word augustus....
Het heeft dus Bijna een jaar geduurd..


peroxidetim

Citaat van: ivantjeuh op 19/04/2016 | 13:34 uur
Afgelopen donderdag in Utrecht bij de afdeling Cardiologie geweest en gelukkig was er niets aan de hand.
Nu afwachten of mijn longfunctietest ook is goedgekeurd en dan kan ik eindelijk de sport test doen, om vervolgens de AMO van augustus te volgen.

ga niet te veel verheugen op die AMo in augustus. er zijn nog een aaltal wachtenden.... :-(
Nil volentibus arduum

ivantjeuh

Citaat van: ZitStuk op 18/04/2016 | 21:25 uur
Waarschijnlijk ben je al bij een cardioloog geweest maar ik had hetzelfde. Bij mij was het toen niets ergs. Hart pompte dusdanig hard dat het ruiste blijkbaar. Nu al jaren luchtmobiel dus geen problemen mee gehad...

Afgelopen donderdag in Utrecht bij de afdeling Cardiologie geweest en gelukkig was er niets aan de hand.
Nu afwachten of mijn longfunctietest ook is goedgekeurd en dan kan ik eindelijk de sport test doen, om vervolgens de AMO van augustus te volgen.

ZitStuk

Citaat van: ivantjeuh op 16/03/2016 | 15:41 uur
Tijdens de keuring is er een ruisje bij mijn hart geconstateerd, en ik word nu doorgestuurd naar het Centraal militair Hospitaal in Utrecht om gecontroleerd te worden door een cardioloog.

Nooit last gehad van iets en sport 4x in de week. Ik hoop op een zogenaamd 'sportershart', maar wie weet..

Iemand hier hetzelfde ervaren?

Waarschijnlijk ben je al bij een cardioloog geweest maar ik had hetzelfde. Bij mij was het toen niets ergs. Hart pompte dusdanig hard dat het ruiste blijkbaar. Nu al jaren luchtmobiel dus geen problemen mee gehad...
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

peroxidetim

Citaat van: ivantjeuh op 16/03/2016 | 15:41 uur
Tijdens de keuring is er een ruisje bij mijn hart geconstateerd, en ik word nu doorgestuurd naar het Centraal militair Hospitaal in Utrecht om gecontroleerd te worden door een cardioloog.

Nooit last gehad van iets en sport 4x in de week. Ik hoop op een zogenaamd 'sportershart', maar wie weet..

Iemand hier hetzelfde ervaren?

Niet met 'Hartruis'. Wel met een andere verwijzing naar CMH (ogen en oren).
het is afhankelijk van het onderdeel waar je op gesolliciteerd hebt. Ik ben gegaan voor een reservistenfunctie. daarvan weet je zeker dat een aantal (!)  eisen zeker wat soepeler zij dan die voor het KCT zijn!

Uit het feit dat je eerst ter controle wordt doorgestuurd naar het hospitaal moet je in ieder geval als bemoedigend zien. ik kan me voorstellen dat ze bij een te grote ruis je direct al hadden afgekeurd.
ennuh:  het is sowieso goed om je voor dat ruisje ff te laten chekcen!

succes iig!

(ps: is heb gisteren de aanstellingsbrief in huis gekregen! ik ben dus formeel aangenomen!  ;D ;D ;D ;D
Nil volentibus arduum

ivantjeuh

Tijdens de keuring is er een ruisje bij mijn hart geconstateerd, en ik word nu doorgestuurd naar het Centraal militair Hospitaal in Utrecht om gecontroleerd te worden door een cardioloog.

Nooit last gehad van iets en sport 4x in de week. Ik hoop op een zogenaamd 'sportershart', maar wie weet..

Iemand hier hetzelfde ervaren?

peroxidetim

ik denk dat we allen moeten rekening houden met de herverdeling van taken en budgetten waarover recentelijk is gecommuniceerd vanuit defensietop.
dat houdt iig in dat beschikbare budgetten als eerste worden gebruikt om bestaande eenheden te updaten en materieel goed uit te rusten.  en bijvoorbeeld tekorten aan te vullen. om de budgetten niet direct op te maken zal de instroom van nieuw personeel trager gaan dan voorheen.

Zo hoorde ik drie weken geleden via een telefoontje 9die ikzelf had gepleegd0  dat mijn aanstellingsbrief op de stapel 'gaat deze week uit' lag. dat is drie weken geleden. Vrijdag belde ik nogmaals en toen was de mededeling dat ze een 'achterstand' hadden. en dat ik vanzelf bericht krijg.


Ik ben dus al door de gehele keuring en goedgekeurd, het wachten is alelen o de aanstellingsbrief en een afspraak voor de AMO. gaat vertraagd wel plaatsvinden maar hoe en zo?... geen idee!
ik kan me dus vorstellen dat ze even geen nieuwe mensen keuren. want goedgekeurd is immers een aanstelling met AMO.
Nil volentibus arduum

mtchel112

Citaat van: Robin7 op 24/02/2016 | 16:06 uur
Krijg ik ook nog post dan? Ik heb 1 mail gehad waarin ik een referentie nummer kreeg dat ik moest bewaren voor het psychologisch onderzoek, voor de rest nog niks, heb zondagavond gesolliciteerd.

Ik heb nu 3 weken geleden gesolliciteerd, heb ook alleen nog maar mijn referentienummer gekregen voor het PO

Robin7

Citaat van: N. Kerkhof op 24/02/2016 | 16:05 uur
Binnen 3 weken heb je je mails en post wel binnen.

Krijg ik ook nog post dan? Ik heb 1 mail gehad waarin ik een referentie nummer kreeg dat ik moest bewaren voor het psychologisch onderzoek, voor de rest nog niks, heb zondagavond gesolliciteerd.

N. Kerkhof

Binnen 3 weken heb je je mails en post wel binnen.

Robin7

Hoe lang duurt het ongeveer tot je de vragenlijsten krijgt, nadat je hebt gesolliciteerd?

peroxidetim

#556
Citaat van: mtchel112 op 20/02/2016 | 13:59 uur
De opkomstdatum die bij mij staat is volgens hen geen fout, is een nieuw systeem. Die datum is in principe mijn opkomstdatum als de keuringen/onderzoeken goed verlopen.

ik gok er op dat ook bij jou 11 juli staat?  of hetis gewoon een technische fout (dat is mij verteld) of er is op de 11 juli een megaopkomst :-)

Citaat van: Robin7 op 18/02/2016 | 15:02 uur
Enige wat nieuw voor mij was is dat de AMO voor de reservisten sinds 1 januari 2016 verlengd is van 10 naar 12 dagen! Het weekend dat voorheen de weken van elkaar scheidde is nu dus ook deel van de opleiding.



OK.. dat is wel nieuw... hoop dat dat voor mij oo sbel bevestigt wordt: ik denk dat mijn gezin niet zo heel blij wort wanneer ik daar op het laatst mee aan kom :-)

Citaat van: Oldenhave op 20/02/2016 | 20:57 uur
Houd vwb je verwachtingen van hoe snel je wat hoort en hoe snel je gekeurd kunt worden en wordt aangenomen ook rekening met de financiƫle situatie waar de Landmacht in het algemeen maar de Natres in het bijzonder momenteel in zit, er worden ongetwijfeld wat zaken op een langere baan geschoven...

quote van Luitenant generaal de Kruif betreffende de bezuinigingen op NATRES ivt de totale landmacht en hoe het dit jaar zal gaan.. (facebook, NATRES)

Met het huidige budget kunnen we alle Natres-bataljons gereedstellen tot en met het pelotonsniveau. Het gros van de geplande activiteiten voor reservisten met een specifieke deskundigheid van het CMI-commando en 400 Geneeskundig Bataljon kan ook doorgang vinden. Om deze kernactiviteiten volledig te kunnen uitvoeren hebben we de instroom van nieuw Natres-personeel vertraagd, maken we keuzes bij de inzet van het Fanfare Korps Nationale Reserve (FKNR), vindt er minder projectmatige inzet van reservisten plaats en zullen we 'frontfill' laten prevaleren boven 'backfill'

Ik gok dat de mensen die in 2015 zijn gestrt nog op 'normale' snelheid mogen instromen. Er is -zover ik begrepen heb-  nog echt wel nieuw personeel nodig. ook bij landmacht is vergrijzing.
Maar ik denk idd dat nieuwe sollicitanten vanaf dit jaar vertraagd inspromen. (en terwijl i dit typ, zie ik toch echt nog een hele rij vacatures op internet staan...
Nil volentibus arduum

Oldenhave

Houd vwb je verwachtingen van hoe snel je wat hoort en hoe snel je gekeurd kunt worden en wordt aangenomen ook rekening met de financiƫle situatie waar de Landmacht in het algemeen maar de Natres in het bijzonder momenteel in zit, er worden ongetwijfeld wat zaken op een langere baan geschoven...

mtchel112

De opkomstdatum die bij mij staat is volgens hen geen fout, is een nieuw systeem. Die datum is in principe mijn opkomstdatum als de keuringen/onderzoeken goed verlopen.