De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

peroxidetim

#538
Citaat van: N. Kerkhof op 10/02/2016 | 14:51 uur
Tis idd een hoop.Ik zou bellen naar het keuringscentrum. Daar zitten een paar mensen van de Natres die alles zouden moeten weten.
Hij zou in principe elk moment binnen moeten komen die spannende brief...

net gebeld naar keuringscentrum: definitief goedgekeurd!!!!!  :big-smile: :big-smile: :big-smile:
en nu gaat het zoals de adjudant tijdens arbeidsvoorwaardengesprek aangaf:

bij het DCHR wordt een stapeltje beschikkingen verzameld en dan vervolgens gezamenlijk verwerkt en opgestuurd. deze of volgende week rolt hij in de bus :-)
Nil volentibus arduum

N. Kerkhof

Citaat van: Dantji op 10/02/2016 | 11:12 uur
Bij de een gaat het snel, bij de ander langzaamer :)

Ik had sept 14 voorlichting en april 15 AMO.
Ervoor gezorgd dat alles (papierwerk) steeds op orde was zodat de stappen snel doorlopen konden worden.
Andere kandidaten moeten veel langer wachten.

3 feb LO ( VO liep toen nog )
12 maart brief kleden
26 maart kleden
13 april amo

Dit is idd lekker vlot. Kun je meer vertellen over hoe de AMO was en hoe het ging toen je je eigen peloton binnenkwam. Hoe ging dat?
Word je bevorderd bij de certificaatuitreiking of bij je peloton? Hoe gaat dat instromen in zn werk en duurde dat lang, heb je je AMO+al gedaan?

Citaat van: peroxidetim op 10/02/2016 | 09:27 uur
hahaha,

tja... dat wordt no wat... ik heb niet direct veel kastruimte over. Schijnt nogal veel te zijn he?
waar ga je heen bellen?  ik zit eigenlijk oom te wachten op een definitief bericht.
ergens in een ander topic las ik idd dat bericht KPU via een brief net als  de oproep voor AMO (met telefoonnummer van Algemene zaken van je compagnie..)

Tis idd een hoop.Ik zou bellen naar het keuringscentrum. Daar zitten een paar mensen van de Natres die alles zouden moeten weten.
Hij zou in principe elk moment binnen moeten komen die spannende brief...

Dantji

Bij de een gaat het snel, bij de ander langzaamer :)

Ik had sept 14 voorlichting en april 15 AMO.
Ervoor gezorgd dat alles (papierwerk) steeds op orde was zodat de stappen snel doorlopen konden worden.
Andere kandidaten moeten veel langer wachten.

3 feb LO ( VO liep toen nog )
12 maart brief kleden
26 maart kleden
13 april amo

peroxidetim

hahaha,

tja... dat wordt no wat... ik heb niet direct veel kastruimte over. Schijnt nogal veel te zijn he?
waar ga je heen bellen?  ik zit eigenlijk oom te wachten op een definitief bericht.
ergens in een ander topic las ik idd dat bericht KPU via een brief net als  de oproep voor AMO (met telefoonnummer van Algemene zaken van je compagnie..)

Citaat van: N. Kerkhof op 09/02/2016 | 19:27 uur
Dat heb ik niet gezien op FB. Sorry.
Ik heb zelf mn hoop op de AMO van Maart. Wie weet. Ik heb zin in het halen van de spullen. Als je die hebt duurt het niet meer lang. Waarschijnlijk krijg je de oproep voor KPU bedrijf en AMO samen... Ik zal morgen nog eens bellen...

Je hebt het hele rijtje lekker vlot gedaan. Dat is een goed teken.
Mn kast staat al leeg klaar thuis dus wanner ik mn PGU heb kan het gelijk ne tjes de kast in :-)
Nil volentibus arduum

N. Kerkhof

Dat heb ik niet gezien op FB. Sorry.
Ik heb zelf mn hoop op de AMO van Maart. Wie weet. Ik heb zin in het halen van de spullen. Als je die hebt duurt het niet meer lang. Waarschijnlijk krijg je de oproep voor KPU bedrijf en AMO samen... Ik zal morgen nog eens bellen...

Je hebt het hele rijtje lekker vlot gedaan. Dat is een goed teken.
Mn kast staat al leeg klaar thuis dus wanner ik mn PGU heb kan het gelijk ne tjes de kast in :-)

peroxidetim

#533
Ik had nog gereageerd op je post op facebook:  je hebt dus niets gehoord N Kerkhof?
ik vroeg mij hetzelfde af, met een iets anders schema en traject:

- 2 september voorlichting
- 4 september gesolliciteerd
- november psygisch goed gekeurd
- 14 december fysiek voorwaardelijk goed gekeurd en aanstellingsgesprek onder voorwaarde van 'geen bezwaar' vanuit Centraal Militair hospitaal
- 18 januari check in hospitaal , geen bezwaar om aangesteld te worden.
- ......  radiostilte...

het wachten valt me tegen aangezien vooral het eerste deel tm CMH  erg snel ging . het is namelijk wel bekend dat het totale trajet even op zich kan laten wachten.  :sleep:

Voor ik mee kan doen aan een ARB moeten we eerst nog een PGU ophalen :-)

April zal wel onhaalbaar zijn..?
Wie wet augustus of anders pas september... :(



Citaat van: N. Kerkhof op 09/02/2016 | 12:03 uur
Dat zou super zijn als dat lukt. Voor een beeld. November ben ik goedgekeurd, aanstellingsgesprek gehad en het is nu 9 februari en heb nog niks gehoord....


Nil volentibus arduum

N. Kerkhof

Dat zou super zijn als dat lukt. Voor een beeld. November ben ik goedgekeurd, aanstellingsgesprek gehad en het is nu 9 februari en heb nog niks gehoord....

ivantjeuh

Citaat van: N. Kerkhof op 05/02/2016 | 14:49 uur
Mooi! Gefeliciteerd!
Op de FB pagina van KMS/School Noord stonden deze data voor de ARB (AMO reservisten Basis) van dit jaar:
4-4 t/m 15-4
22-8 t/m 2-9
10-10 t/m 21-10
28-11 t/m 9-12.

Ze konden niet zeggen wat de data voor School Zuid zijn.


Kijk aan, bedankt! Hopen dat ik de medische keuring doorkom en de AMO in augustus kan doen! Zou precies passen i.c.m. de vakantie van mijn werk.

N. Kerkhof

Mooi! Gefeliciteerd!
Op de FB pagina van KMS/School Noord stonden deze data voor de ARB (AMO reservisten Basis) van dit jaar:
4-4 t/m 15-4
22-8 t/m 2-9
10-10 t/m 21-10
28-11 t/m 9-12.

Ze konden niet zeggen wat de data voor School Zuid zijn.

ivantjeuh

Citaat van: peroxidetim op 04/01/2016 | 14:42 uur
ff goerd doorlezen nog. waarschijnlijk staat ergens wel dat je gewoon voor reservistenfunctie gaat. Maar je test (en je functie eigenlijk ook)  lijkt veel op die van een 'gewone' landmachtsoldaat.  Een aspirant marinier doet hele andere testen.
Mocht je het niet vertrouwen, kun je altijd bellen. staat vast een nummer bij!

Het was een standaardbrief.
Eergisteren de psychologische test doorstaan, 14 maart medische keuring. Ben benieuwd!

mtchel112

Gisteren mijn sollicitatie ingevuld op de site. Als het goed is zou ik nu mail krijgen met daarin een vragenlijst(en)?
Ik heb aangegeven dat ik per direct beschikbaar ben, dus hopelijk werkt alles een beetje mee (al verwacht ik dat niet)

peroxidetim

Citaat van: Dantji op 19/01/2016 | 12:25 uur
Top! - als je niks geks hebt gedaan mbt je veiligheidsonderzoek zal het wel loslopen ;)


vergeten:  die was al uitgevoerd en in orde bevonden! :-) :-)
Nil volentibus arduum

Dantji

Top! - als je niks geks hebt gedaan mbt je veiligheidsonderzoek zal het wel loslopen ;)

peroxidetim

Citaat van: peroxidetim op 21/12/2015 | 12:26 uur
Wanneer de twijfels worden weggenomen bij vervolgonderzoek in Militair hospitaal, dan wordt ik aangesteld bij 10 NATRES. :-)

Eigenlijk zonder uitzondering waren alle artsen, onderzoekend personeel erg aardig! De dame van de hartfil was eerst ff wat koel, maar daar heb ik ff mijn best op gedaan. het ijs was zo gebroken :-) Maar ik was ERG blij met de tandarts idd :-) :-)

en... nee ik heb in Adam geen duidelijk beeld gekregen van de trainingsdata. Maareh.. ik weet van een kennis (leidinggevende op een kazerne)  dat er keer keer per jaar een AMO voor NATRES wordt opgestrat. ik vraag mij af of het voorjaars AMo voor mij mogelik wordt1 Binnen ongeveer 2 a 3 weken ben ik aan de beurt in Militair hospitaal. dan nog de nodige stempels etc, vervolgens KPU (toch?)  ophalen. En dan pas AMO. alhoewel... ik wil ook gewoon aan de KPU beginnen met geleend spul hoor!
Wanneer jij ook in Noord de AMo krijgt, hoop ik je daar dan te zien!

PS:  wat mij opviel, was dat ik verreweg de oudste kandidaat was tijdens beide keuringsdagen in Amsterdam :-)

Zo Gisteren een soort 'herkeuring' gehad In het CMH Utrecht.
dfat was weer spanend aangezien nu dan echt de beslissing ging vallen of alle moeite het waard was geweest en ik reservist ga worden of niet.  :(
Bij de keuring in Adam was mijn gehoor net niet helemaal in orde:  gehoorschade. aan het medisch team in Utrecht om te beoordelen of dat te veel schade was voor een reservistenfunctie. Gelukkig viel het mee en scoorde ik nu zelfde binnen de 'marges'. :-)
de meest serieuze drempel betrof mijn ogen: er was in Adam een afwijkig geconstateerd. Die afwijking was op zich niet erg. De vraag was of die afwijking altijd anwezig was of niet. Wanneer niet, dan zou ik altijd georeeerd moeten worden om te kunen blijven zien (en wordt ik niet aangenomen bij defensie, maar dat was van ondergeschikt belang zeg maar). Ook hier viel het bij een nadere inspectie erg mee. die afwijking wijkt niet erg af van de gemiddelde mesch. ook hier een 'geen reden tot afkeuring'  stempel. :-)

En dan betekent volgens mij dat -met de positieve uitslagen voor fysieke en psychische keuring-  in dan nu aangesteld wordt als reservist bij het 10-natres bataljon? !  :lol:
Nil volentibus arduum

peroxidetim

Citaat van: ivantjeuh op 04/01/2016 | 09:46 uur
Dag collega's (in spe),

Ik heb afgelopen week de uitnodiging binnen gekregen m.b.t. de eerste keuring in Amsterdam.
Echter staat op de brief dat ik gesolliciteerd heb naar een functie als beroepsmilitair, dit is niet het geval.
Zijn deze brieven standaard, of moet ik mij hier druk om maken en even achteraan gaan?

ff goerd doorlezen nog. waarschijnlijk staat ergens wel dat je gewoon voor reservistenfunctie gaat. Maar je test (en je functie eigenlijk ook)  lijkt veel op die van een 'gewone' landmachtsoldaat.  Een aspirant marinier doet hele andere testen.
Mocht je het niet vertrouwen, kun je altijd bellen. staat vast een nummer bij!
Nil volentibus arduum