De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

joris

Nee zoals ik ook al eerder heb gezegd is de AMMO een deel van de opleiding

wepz

Bij mij als AOer noemde ze het ook EMMV zoals bij de rest van de initiële opleidingen van de KM. AMMO was bij mij een vak, Algemene Militaire Maritieme Operaties. Misschien dat die 5 jaar (als je geluk hebt en extern mag studeren) in zijn totaliteit AMMO heet zoals de link vermeld en zoals je al aangaf de EMMV er dus een onderdeel van is.

joris

Ik weet het ook maar toevallig omdat ik informatie aan het zoeken was voor de advies commisie:P

KapiteinRob

Citaat van: joris op 09/03/2006 | 13:32 uur
Kijk op deze link:
http://www.werkenbijdemarine.nl/werkenbij.php?m=020101&f=30


CitaatJe studie duurt in totaal vijf jaar en bestaat uit een combinatie van de driejarige bacheloropleiding aangevuld met de algemene militair-maritieme officiersopleiding en de vaktechnische opleiding.

Ik had daar dus nog nooit van gehoord. Ben natuurlijk ook maar een simpele onderofficier die op het KIM niets te zoeken heeft. Weer wat geleerd....

joris

Kijk op deze link:
http://www.werkenbijdemarine.nl/werkenbij.php?m=020101&f=30


CitaatJe studie duurt in totaal vijf jaar en bestaat uit een combinatie van de driejarige bacheloropleiding aangevuld met de algemene militair-maritieme officiersopleiding en de vaktechnische opleiding.

caruso

Citaat van: Cobra4 op 08/03/2006 | 23:07 uur
Citaat van: caruso op 08/03/2006 | 23:04 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 08/03/2006 | 19:29 uur
Citaat van: joris op 08/03/2006 | 16:39 uur
ammo staat voor algemeen militair-maritieme officiersopleiding. Dit is een onderdeel van de opleiding als officier en de emmv is hier een onderdeel van (als ik het goed heb).

Ik loop inmiddels 23 jaar bij de KM rond en heb nog nooit van de algemeen militair-maritieme officiersopleiding gehoord. En de EMMV is, zoals al eerder door mij aangegeven, de algemene marine-opleiding voor matrozen.
En nou gaan ze ook nog een film van je maken. ;)

Idd: http://www.defensieforum.nl/Frontpage/index.php?option=com_smf&Itemid=7&topic=6171.0
Daar is er al een gesprek over bezig.

Groeten, Cobra4
Had ik die toch ff gemist!

Cobra4

Citaat van: caruso op 08/03/2006 | 23:04 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 08/03/2006 | 19:29 uur
Citaat van: joris op 08/03/2006 | 16:39 uur
ammo staat voor algemeen militair-maritieme officiersopleiding. Dit is een onderdeel van de opleiding als officier en de emmv is hier een onderdeel van (als ik het goed heb).

Ik loop inmiddels 23 jaar bij de KM rond en heb nog nooit van de algemeen militair-maritieme officiersopleiding gehoord. En de EMMV is, zoals al eerder door mij aangegeven, de algemene marine-opleiding voor matrozen.
En nou gaan ze ook nog een film van je maken. ;)

Idd: http://www.defensieforum.nl/Frontpage/index.php?option=com_smf&Itemid=7&topic=6171.0
Daar is er al een gesprek over bezig.

Groeten, Cobra4
Peloton 3 602 Sqn

caruso

Citaat van: Kapitein Rob op 08/03/2006 | 19:29 uur
Citaat van: joris op 08/03/2006 | 16:39 uur
ammo staat voor algemeen militair-maritieme officiersopleiding. Dit is een onderdeel van de opleiding als officier en de emmv is hier een onderdeel van (als ik het goed heb).

Ik loop inmiddels 23 jaar bij de KM rond en heb nog nooit van de algemeen militair-maritieme officiersopleiding gehoord. En de EMMV is, zoals al eerder door mij aangegeven, de algemene marine-opleiding voor matrozen.
En nou gaan ze ook nog een film van je maken. ;)

KapiteinRob

Citaat van: joris op 08/03/2006 | 16:39 uur
ammo staat voor algemeen militair-maritieme officiersopleiding. Dit is een onderdeel van de opleiding als officier en de emmv is hier een onderdeel van (als ik het goed heb).

Ik loop inmiddels 23 jaar bij de KM rond en heb nog nooit van de algemeen militair-maritieme officiersopleiding gehoord. En de EMMV is, zoals al eerder door mij aangegeven, de algemene marine-opleiding voor matrozen.

joris

#22
ammo staat voor algemeen militair-maritieme officiersopleiding. Dit is een onderdeel van de opleiding als officier en de emmv is hier een onderdeel van (als ik het goed heb).

Joris,

Zoals moderator Nick al elders heeft aangegeven, is enige aandacht voor leestekens (en zinsopbouw) op z'n plaats.....

Rob

Defensieforum

Citaat van: Kapitein Rob op 07/03/2006 | 20:39 uur
Citaat van: Nick op 07/03/2006 | 20:25 uur
Er gebeurd overal het zelfde. Je gaat het bos in, zit je slaapzakje amper, buiten dat hij met rennen continue op je buik bonst.
Je eet uit blik. Na een week gelopen te hebben met je colletje dicht tegen het meuren heb je ook nogeens pijn in je voeten.

Sorry, in de EMMV gaat het toch wat anders. We gaan het water op, zien ons bedje geregeld en de kok gaat gewoon mee op safari. Tja, verschil moet er wezen..... :D

Wij hebben ook water gezien, moesten echter toendertijd het ijs voor ons stukslaan met een stok en het koude water kwam net onder je "edele deel".

Tja een kok das handig. Ik was me eigen kok. Gelukkig kwam me koggetje  van pas ;)

KapiteinRob

Citaat van: Nick op 07/03/2006 | 20:25 uur
Er gebeurd overal het zelfde. Je gaat het bos in, zit je slaapzakje amper, buiten dat hij met rennen continue op je buik bonst.
Je eet uit blik. Na een week gelopen te hebben met je colletje dicht tegen het meuren heb je ook nogeens pijn in je voeten.

Sorry, in de EMMV gaat het toch wat anders. We gaan het water op, zien ons bedje geregeld en de kok gaat gewoon mee op safari. Tja, verschil moet er wezen..... :D

Defensieforum

Citaat van: Kapitein Rob op 07/03/2006 | 19:07 uur

Dus als Nick als Kmar-expert het in een eerdere posting over de AMO heeft in dit marinetopic, kun je er van uit dat hij de EMMV bedoelt.  ;)

Ok duidelijk marine-expert ;) Zoals ik eerder zei, waarom niet overals gewoon amo? Er gebeurd overal het zelfde. Je gaat het bos in, zit je slaapzakje amper, buiten dat hij met rennen continue op je buik bonst.
Je eet uit blik. Na een week gelopen te hebben met je colletje dicht tegen het meuren heb je ook nogeens pijn in je voeten.

Conclusie: Gewoom amo voor iedereen.  :P

KapiteinRob

Laat ik even wat duidelijkheid proberen te scheppen in de AMO, AMMO, AMMV of EMMV afkortingen. De eerste drie afkortingen kunnen v.w.b. de marine meteen de prullenbak in; die kennen wij niet. Wij hebben namelijk de EMMV (Eerste Maritiem Militaire Vorming) voor de matrozen en de EVO (Eerste Vakopleiding) voor de mariniers. Matrozen krijgen ook een EVO; die volgt op de EMMV. Bij de mariniers is de EVO een combinatie van algemene militaire zaken die de matrozen in hun EMMV krijgen en de specifieke mariniers gerelateerde vakken. Het klink wat wazig, maar ik hoop dat het zo toch duidelijk is.

Dus als Nick als Kmar-expert het in een eerdere posting over de AMO heeft in dit marinetopic, kun je er van uit dat hij de EMMV bedoelt.  ;)

joris

emmv is voor matrozen het was wel ammo dan staat de o voor opleiding ik lette niet echt op bij het typen denk ik :D