De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

ARvL

Citaat van: Lex op 14/11/2011 | 14:46 uur
Citaat van: ARvL op 14/11/2011 | 14:27 uur
Welke rang geldt dan voor marinier bij het Korps Mariniers?

Matroos 3/2/1/ = Marinier 3/2/1;
Korporaal         = Korporaal de mariniers, etc. 

Ok. Dus dat is precies hetzelfde dus? Wanneer ben je dan 3e/2e/1e? Heeft dat met je opleiding te maken of is dat na een bepaald aantal dienstjaren oid? En het salarisnummer, heeft dat met leeftijd te maken?
Mijn vriend is bv. 25 en denkt er over na om te gaan solliciteren. Maar hoewel het iets is wat hij heel graag wil, is het (start)salaris wel belangrijk i.v.m. hypotheeklasten etc.

Dus eigenlijk is de vraag: als je 25 bent en de opleiding begint, hoeveel verdien je dan ongeveer? En hoe loopt dat de eerste tijd op?

Ik kan wel een beetje hulp gebruiken met het lezen van de tabel blijkt...;)

Lex

Citaat van: ARvL op 14/11/2011 | 14:27 uur
Welke rang geldt dan voor marinier bij het Korps Mariniers?

Matroos 3/2/1/ = Marinier 3/2/1;
Korporaal         = Korporaal de mariniers, etc. 

ARvL

Citaat van: Lex op 22/09/2011 | 10:28 uur
Citaat van: Iris op 21/09/2011 | 16:26 uur
Oh ja, hoeverre valt er te onderhandelen over het startsalaris? Ik verdien nu aardig meer dan het minimumloon, (geen idee trouwens wat een 21-jarige matroos verident) en ik weet bijna zeker dat ik er op achteruit ga. Niet dat ik hoge vaste lasten heb (standaard dingen + een auto), maar wil er natuurlijk niet te veel op achteruit gaan.
Voor de salaristabellen KM, klik hier.

Welke rang geldt dan voor marinier bij het Korps Mariniers?


Lex

Citaat van: guest1400 op 15/10/2011 | 17:26 uur
ik heb dus van een marinier te horen gekregen dat de maximumleeftijd 26 jaar was i.v.m. doorstroming naar hogere rangen, omdat ze geen mariniers 1 van 30 meer wilden hebben ofzo. Is die regel dan nog niet doorgevoerd of gaan die plannen niet door?
Als je de link nader bekijkt, dan staat daar de leeftijd 28.  ;)

guest1400

@lex,

ik heb dus van een marinier te horen gekregen dat de maximumleeftijd 26 jaar was i.v.m. doorstroming naar hogere rangen, omdat ze geen mariniers 1 van 30 meer wilden hebben ofzo. Is die regel dan nog niet doorgevoerd of gaan die plannen niet door?

Lex


guest1400

weet iemand hier de maximale leeftijd om bij het korps mariniers te solliciteren? want ik hoorde dat er ook uitzonderingen op leeftijd worden gemaakt als je al bij andere krijgsmachtdelen hebt gezeten.

wederom is mijn dank groot

guest1400

Lex

Citaat van: Iris op 21/09/2011 | 16:26 uur
Oh ja, hoeverre valt er te onderhandelen over het startsalaris? Ik verdien nu aardig meer dan het minimumloon, (geen idee trouwens wat een 21-jarige matroos verident) en ik weet bijna zeker dat ik er op achteruit ga. Niet dat ik hoge vaste lasten heb (standaard dingen + een auto), maar wil er natuurlijk niet te veel op achteruit gaan.
Voor de salaristabellen KM, klik hier.

onderofficier

Citaat van: Iris op 21/09/2011 | 16:26 uur
Oh ja, hoeverre valt er te onderhandelen over het startsalaris? Ik verdien nu aardig meer dan het minimumloon, (geen idee trouwens wat een 21-jarige matroos verident) en ik weet bijna zeker dat ik er op achteruit ga. Niet dat ik hoge vaste lasten heb (standaard dingen + een auto), maar wil er natuurlijk niet te veel op achteruit gaan.

Niet, het is gewoon vast gesteld   door middel van je rang en leeftijd. (en dienst jaren wat voor jou dus niet geldt)


Wat een matroos verdient  zal vast wel ergens op het internet staan.

Je moet er wel rekening mee houden dat er (als je bij je ouders woont) nog eventueel huisvesting van afgaat.
En dat je zelf je eten op de kazerne moet betalen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Iris

Al gedaan, ik kon kiezen of in januari op de commandocentrale, of april op de brug (zoals mij dat is uitgelegd) of anders weer augustus op de commandocentrale. (Zal wel zijn nautische dienst / operaties).

Tenminste, zo heb ik het begrepen. Ik ben wel blij dat er weer vacatures zijn.

Oh ja, hoeverre valt er te onderhandelen over het startsalaris? Ik verdien nu aardig meer dan het minimumloon, (geen idee trouwens wat een 21-jarige matroos verident) en ik weet bijna zeker dat ik er op achteruit ga. Niet dat ik hoge vaste lasten heb (standaard dingen + een auto), maar wil er natuurlijk niet te veel op achteruit gaan.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Lex

Je geeft aan dat je gaat voor Matroos Operationele Dienst. Na de basisopleiding moet er een keuze gemaakt worden in hetzij nautische dienst of operaties.

Iris

Afko zegt me niks, maar dat zal wel kloppen.

Diploma heb ik btw nog niet op zak, ik zit in mijn eindstage en hier ben ik in februari mee klaar. Ik verwacht geen gekke dingen (al genoeg gebeurt).
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Lex

Citaat van: Iris op 21/09/2011 | 15:30 uur
Ik ga voor matroos operationele dienst op de brug, als alles mee zit met de keuringen (hoop het natuurlijk van wel  :big-smile:) dan mag ik april opkomen.
Je gaat dus voor Matroos ODOPS?

Iris

Citaat van: krul1987 op 22/08/2011 | 23:15 uur
Hey, Ik heb wel interesse in werken bij de Marine. Nou was ik benieuwd of je ook voor Matroos of onder officier kan gaan met een HAVO diploma? Overgekwalificeerd dus, mag je dan nog wel solliciteren op die functie?
Ja. Ik heb zelf van de week gesolliciteerd voor matroos, terwijl ik MBO 4 op zak heb.
Gisteren ben ik gebeld door W&S, motivatie enzo om te vertellen waarom ik niet voor OO ga.
Ik ga voor matroos operationele dienst op de brug, als alles mee zit met de keuringen (hoop het natuurlijk van wel  :big-smile:) dan mag ik april opkomen.

Vragenlijst zit al in mijn inbox, deze ga ik van het weekend doorlopen en daarna begint het pas echt!
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul