GNK

Gestart door tvdw1987, 05/11/2006 | 21:14 uur

472Mogos

Citaat van: tvdw1987 op 06/11/2006 | 14:34 uur
klopt,

ik kreeg ook geen ondersteunende functie omdat ze meer vrouwen binnen de KL wouden, dus in andere woorden ik moest maar iets anders gaan zoeken.
op de dag dat ik de sollicitatie formulieren van de Marine wou opsturen belde de KL mij op en kon kiezen uit 3 ondersteunende functies: administratief chauffeur, logistiek chauffeur of bij het GNK. aangezien ik toen al wist dat ik nooit bij lumbl kon komen heb ik maar gekozen voor hetgeen ik het meest profijt van heb na de landmacht.

ik heb voor 3,5 jaar getekend en na die 3,5 jaar ga ik in burger werken als ambulance chauffeur.

grt, T.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad wat betreft functies voor vrouwen, maar dat terzijde. Ik lees dat jij een contract hebt voor 3,5 jaar en daarna wil gaan werken als Ambulancechauffeur cq Verpleegkundige. Daar wil ik eigenlijk wel even op reageren. Als jij dit wilt gaan doen zul je als AMV'er moeten gaan solliciteren. Dit houd in dat je als eerste 8 maanden KMS moet gaan doen om dit te halen. Daarna krijg je een functieopleiding van 4 jaar. Je tekent een contract van 12 jaar omdat ze je in je parate functie niet direct weer weg willen laten gaan omdat de opleiding tot AMV'er in totaal een € 50.000,- kost. Ook is het zo dat je in de burgermaatschappij nog diverse opleiding moet gaan volgen zoals bv Sosa de speciale ambu opleiding. Ook zul je dan nog een jaar werkervaring moeten gaan opdoen in een meestal Academisch Ziekenhuis. Ik wil dit uiteindelijk ook zelf gaan doen. Ik ben tijdens mijn opleiding op de KMS gestopt in de INI-2 omdat ze mij een functie hadden toegewezen bij de Vbdd. Ik heb alles geprobeerd om te switchen, maar lukte niet. Nu zit ik bij 400GNKbat in Ermelo en mijn Commandant heeft al gezegd dat ik over een jaar weer op de KMS zit en dan wel voor mijn opleiding als AMV'er kan gaan, om daarna weer bij mijn eigen eenheid te gaan werken. Als het een beetje meezit ben jij ook nog jong en ze hebben bij de RAV's in Nederland liever iemand die wat ouder is en met meer levenservaring. Dus ook als je dan een keer met je 35e defensie verlaat willen ze je daar maar al te graag hebben. Ik zou dus zeggen denk er nog een keer goed over na. Defensie steekt dan zat geld in je en willen je daarom ook nog een aantal jaar houden.

Groeten Jasper
Een zuigende borstwond is een natuurlijke manier om je te zeggen dat je het kalmer aan moet doen.
================================================================
PTLS: Gehaald
ZV: Gehaald
OMMB: Gehaald
Rijopl 4-tonner: Gehaald
Paraat sinds: Maart 2007

Hospik

Nee, je wordt niet opgeleid volgens de civiele sosa eisen. Je krijgt een opleiding tot PTLS, Primary Trauma Life Support. Zie het maar als EHBO maar met aanvullingen zoals assisteren bij en het zelf doen van voorbehouden handelingen zoals bv infuusprikken, infusen klaarmaken, injecties toedienen en het assisteren van de AMV'er bij handelingen zoals intuberen en allerlei andere zaken. Deze zijn niet civiel goedgekeurd. Civiel hou je er alleen het EHBO en reanimatie diploma aan over. (en natuurlijk je C rijbewijs)
Sosa zou je kunne proberen te halen als je er een studie bij gaat doen, maar je commandant moet daar wel toestemming voor geven want hij zal je dan veel kwijt zijn aan stages.

tvdw1987

oke, maar dat bevestigd niet mijn vraag.

Defensieforum

Citaat van: Kapitein Rob op 06/11/2006 | 12:55 uur
Citaat van: Nick op 06/11/2006 | 12:32 uur
Als ik dit zo lees krijg ik het idee dat je de opleiding gaat volgen bij Defensie en vervolgens in de bugermaatschappij aan de slag gaat....

En? Dat is toch hetgeen Defensie naar buiten toe predikt t.b.v. wervingsdoeleinden?

Ik zie dat toch anders. Ik solliciteer bij de KMar omdat ik het een leuke baan vind. Nu blijkt dat er te veel wmr's zijn en contracten niet verlengd worden. De baas biedt de mogelijkheid om te studeren, waar je dan (als je slim bent) gebruik van kan maken zodat je ook een leuke job kunt hebben na de Kmar. Dus niet solliciteren bij Defensie omdat je met die opleiding gelijk aan de gang kunt in de burger maatschappij.

tvdw1987

klopt,

mijn droom kan ik waarschijnlijk niet meer verwerkelijken.
ik had van kindsaf aan al dat ik bij luchtmobiel wilde, 13de regiment infanterie Stoottroepen prins bernard, omdat familieleden in het verzet hadden gezeten, ik wou bij het kms en daarna als instructeur AMO-ers opleiden.
bij de keuring van vorig jaar juli kwam ik erachter dat ik een bolle onderrug heb ipv een normale hole onderrug, ik kreeg toen geen aanstelling en moest OJKL gaan doen. OJKL gedaan geslaagd en herkeurd in de maand juni van dit jaar. toen uitgebreider onderzoek gekregen naar mijn onderrug moest ook naar het CMH te Utrecht voor rontgenfoto's. uitslag: ik heb een degeneratieve afwijking, mijn onderrug is kyfotisch en daarbij heb ik een osteochondrotische verandering.

dat betekend dat ik verminderde beweeglijkheid en een afwijkende stand heb van mijn onderrug. de verandering betekend dat mijn botdeksel van mijn gewricht niet plat is maar bobbeltjes heeft en bij zware inspanning kan dus mijn tussenwervelschijf gaan schuiven van mijn gewricht en dat kan erg pijn gaan doen.

daardoor was ik afgekeurd alle gevechtsfuncties binnen de landmacht, ik kreeg ook geen ondersteunende functie omdat ze meer vrouwen binnen de KL wouden, dus in andere woorden ik moest maar iets anders gaan zoeken.
op de dag dat ik de sollicitatie formulieren van de Marine wou opsturen belde de KL mij op en kon kiezen uit 3 ondersteunende functies: administratief chauffeur, logistiek chauffeur of bij het GNK. aangezien ik toen al wist dat ik nooit bij lumbl kon komen heb ik maar gekozen voor hetgeen ik het meest profijt van heb na de landmacht.

ik heb voor 3,5 jaar getekend en na die 3,5 jaar ga ik in burger werken als ambulance chauffeur.

grt, T.

KapiteinRob

Citaat van: Nick op 06/11/2006 | 12:32 uur
Als ik dit zo lees krijg ik het idee dat je de opleiding gaat volgen bij Defensie en vervolgens in de bugermaatschappij aan de slag gaat....

En? Dat is toch hetgeen Defensie naar buiten toe predikt t.b.v. wervingsdoeleinden?

Defensieforum

Citaat van: tvdw1987 op 05/11/2006 | 21:14 uur
goedenavond lui,

27-11 begin ik met mijn AMO in Ermelo, na mijn AMO zal ik een FO doen voor gnk verzorger/vervoerder en chauffeur in hilversum en oirschot.

ik word dan inprincipe militair ambulance chauffeur en ambulance verpleger, de opleiding die ik daarvoor krijg is dat gelijk aan de burgeropleiding SOSA?

ik heb vernomen via mijn moeder dat de burger ambulance dienst zit te springen voor militaire ambulance chauffeurs en helemaal als ze uitzendingservaring hebben. daaruit kan ik al concluderen dat ik een dergelijke SOSA opleiding krijg, maar bevestiging kan geen kwaad.

bij voorbaat dank,

T.

Als ik dit zo lees krijg ik het idee dat je de opleiding gaat volgen bij Defensie en vervolgens in de bugermaatschappij aan de slag gaat....

tvdw1987

goedenavond lui,

27-11 begin ik met mijn AMO in Ermelo, na mijn AMO zal ik een FO doen voor gnk verzorger/vervoerder en chauffeur in hilversum en oirschot.

ik word dan inprincipe militair ambulance chauffeur en ambulance verpleger, de opleiding die ik daarvoor krijg is dat gelijk aan de burgeropleiding SOSA?

ik heb vernomen via mijn moeder dat de burger ambulance dienst zit te springen voor militaire ambulance chauffeurs en helemaal als ze uitzendingservaring hebben. daaruit kan ik al concluderen dat ik een dergelijke SOSA opleiding krijg, maar bevestiging kan geen kwaad.

bij voorbaat dank,

T.