De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 07/01/2011 | 03:06 uur
Ik stel de vraag dan ook maar hier, omdat het KMar gedeelte niet heel actief is:

Ik heb je posting verplaatst naar het Kmar-topic betreffende de selectieprocedure, want het hoort nu eenmaal niet bij de KL thuis waar je het had geplaatst. De Kmar-kenners die je eventueel advies kunnen geven, zouden logischerwijze juist wel in het Kmar-board actief moeten zijn.  ;)

Rob
Forumbeheerder

Laurens

Nooit gedacht dat ik ooit in dit topic een vraag zou stellen  :angel:

Binnenkort mag ik opkomen als interne kandidaat voor het OAC (KMar versie van de AAC) praktisch hetzelfde. Ik stel de vraag dan ook maar hier, omdat het KMar gedeelte niet heel actief is:

Na het doorspitten van het forum ( 150+ pagina's, wat een bezigheid tijdens een nachtdienst....) gesprekken met collega's kom ik tot de volgende punten qua voorbereiding:

-Takenveld KMar
-Takenveld Defensie
-Waarom een functie als KMar-officier
-Kennis van democratische werkwijze, samenstelling regering, trias politica
-actualiteiten (missie Afghanistan/Kanduz) mogelijke conflicten in Afrika etc.
-Eigenschappen van een 'leider' ZACVE
-Sterke/zwakke punten
-Vragen over je CV
-enkele casussen

Nog enkele 'tips en tricks' die ik kan gebruiken?

TwanM

Gister het PO met succes doorgekomen,

over 2 weken heb ik het korpsgesprek, is dit zwaarder als je het vergelijkt met het interview?

MichaelCabo

Citaat van: lies1987 op 19/07/2010 | 16:24 uur
Citaat van: MichaelCabo op 19/07/2010 | 14:26 uur
Citaat van: lies1987 op 19/07/2010 | 12:26 uur
Hallo allemaal!

Ik heb aanstaande vrijdag de medische keuring en sporttest voor wm.
Nou neem ik aan dat er medisch gezien niks mis met me is alleen over de sporttest hoor ik veel verhalen dat hij erg zwaar is!
Ik sport wel regelmatig dus hopelijk kom ik er goed doorheen!
Is er iemand die recent deze test nog heeft gedaan en zo ja...was het erg zwaar?
En moet je bij de medische keuring ook oefeningen doen, zoals opdrukken of iets dergelijks?

Alvast bedankt!!  ;D

Bij de medische keuring word je van top tot teen bekeken. Om de sport test zou ik mij niet druk maken als ik jou was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er de afgelopen jaren iemand is afgekeurd vanwege de sport test (Uitzonderingen daar gelaten).
Gewoon goed je best doen tijdens het sporten en je komt er zo doorheen.



Dank je wel voor je reactie!
Ik doe regelmatig aan spinne en verder doe ik vaak aan fitness!
Dus hoop dat dat genoeg is!  ;D
Gewoon knallen dus vrijdag!

Als je beetje redelijk kan spinnen, dan zal het fietsen voor je ook geen probleem zijn op de sporttest.
Ik denk als je beetje gemiddelde sporter bent, je geen enkel probleem zult hebben :)

lies1987

Citaat van: MichaelCabo op 19/07/2010 | 14:26 uur
Citaat van: lies1987 op 19/07/2010 | 12:26 uur
Hallo allemaal!

Ik heb aanstaande vrijdag de medische keuring en sporttest voor wm.
Nou neem ik aan dat er medisch gezien niks mis met me is alleen over de sporttest hoor ik veel verhalen dat hij erg zwaar is!
Ik sport wel regelmatig dus hopelijk kom ik er goed doorheen!
Is er iemand die recent deze test nog heeft gedaan en zo ja...was het erg zwaar?
En moet je bij de medische keuring ook oefeningen doen, zoals opdrukken of iets dergelijks?

Alvast bedankt!!  ;D

Bij de medische keuring word je van top tot teen bekeken. Om de sport test zou ik mij niet druk maken als ik jou was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er de afgelopen jaren iemand is afgekeurd vanwege de sport test (Uitzonderingen daar gelaten).
Gewoon goed je best doen tijdens het sporten en je komt er zo doorheen.



Dank je wel voor je reactie!
Ik doe regelmatig aan spinne en verder doe ik vaak aan fitness!
Dus hoop dat dat genoeg is!  ;D
Gewoon knallen dus vrijdag!

MichaelCabo

Citaat van: lies1987 op 19/07/2010 | 12:26 uur
Hallo allemaal!

Ik heb aanstaande vrijdag de medische keuring en sporttest voor wm.
Nou neem ik aan dat er medisch gezien niks mis met me is alleen over de sporttest hoor ik veel verhalen dat hij erg zwaar is!
Ik sport wel regelmatig dus hopelijk kom ik er goed doorheen!
Is er iemand die recent deze test nog heeft gedaan en zo ja...was het erg zwaar?
En moet je bij de medische keuring ook oefeningen doen, zoals opdrukken of iets dergelijks?

Alvast bedankt!!  ;D

Bij de medische keuring word je van top tot teen bekeken. Om de sport test zou ik mij niet druk maken als ik jou was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er de afgelopen jaren iemand is afgekeurd vanwege de sport test (Uitzonderingen daar gelaten).
Gewoon goed je best doen tijdens het sporten en je komt er zo doorheen.


lies1987

Hallo allemaal!

Ik heb aanstaande vrijdag de medische keuring en sporttest voor wm.
Nou neem ik aan dat er medisch gezien niks mis met me is alleen over de sporttest hoor ik veel verhalen dat hij erg zwaar is!
Ik sport wel regelmatig dus hopelijk kom ik er goed doorheen!
Is er iemand die recent deze test nog heeft gedaan en zo ja...was het erg zwaar?
En moet je bij de medische keuring ook oefeningen doen, zoals opdrukken of iets dergelijks?

Alvast bedankt!!  ;D

KapiteinRob

Citaat van: Lt.Bozz op 08/07/2010 | 07:46 uur
dan zou je ook snappen dat dit niet alleen bij de Kmar zo is.

Praktijkbevestiging nummer 2........  ;)

Lt.Bozz

Citaat van: Dekker op 01/07/2010 | 17:31 uur
Citaat van: Laurens op 28/06/2010 | 12:24 uur
Citaat van: Dekker op 27/06/2010 | 18:40 uur
Keuring en ambv van kmar stelt niks voor. waardoor je dus helaas collegas krijgt, waar je totaal niet op kan vertrouwen. :dead:

slechte lichting gehad  :lol:
slechte lichting gehad? En dat slaat op... kijk is om je heen op de werkvloer  :sleep:

Weleens amo gehad van de KL  ? dan zou je ook snappen dat dit niet alleen bij de Kmar zo is.
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Dekker

Citaat van: Laurens op 28/06/2010 | 12:24 uur
Citaat van: Dekker op 27/06/2010 | 18:40 uur
Keuring en ambv van kmar stelt niks voor. waardoor je dus helaas collegas krijgt, waar je totaal niet op kan vertrouwen. :dead:

slechte lichting gehad  :lol:
slechte lichting gehad? En dat slaat op... kijk is om je heen op de werkvloer  :sleep:

Marissa

Dat d8 ik al dat jullie buiten in het zonnetje zaten. Iniedergeval  dankjewel voor de antwoorden die ik heb gekregen..
Ik zal wel fietsen totdat ik er letterlijk bij neerval!! :cute-smile:
Fijne week nog! 8)

Laurens

Citaat van: Dekker op 27/06/2010 | 18:40 uur
Keuring en ambv van kmar stelt niks voor. waardoor je dus helaas collegas krijgt, waar je totaal niet op kan vertrouwen. :dead:

slechte lichting gehad  :lol:

Dekker

#599
Citaat van: Kapitein Rob op 27/06/2010 | 18:43 uur
Citaat van: Dekker op 27/06/2010 | 18:40 uur
Keuring en ambv van kmar stelt niks voor. waardoor je dus helaas collegas krijgt, waar je totaal niet op kan vertrouwen. :dead:

Horen we het (ook?) eens van een insider......  :devil:
Haha, tja het is gewoon de waarheid.

KapiteinRob

Citaat van: Dekker op 27/06/2010 | 18:40 uur
Keuring en ambv van kmar stelt niks voor. waardoor je dus helaas collegas krijgt, waar je totaal niet op kan vertrouwen. :dead:

Horen we het (ook?) eens van een insider......  :devil:

Dekker

Keuring en ambv van kmar stelt niks voor. waardoor je dus helaas collegas krijgt, waar je totaal niet op kan vertrouwen. :dead: