De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

bloodhunter112

Citaat van: Laurens op 05/11/2011 | 09:50 uur
Dat duurt meestal wel even, er zijn duizenden sollicitaties bij defensie elk jaar. Wanneer heb je ze verstuurt?

donderdag

Laurens

Dat duurt meestal wel even, er zijn duizenden sollicitaties bij defensie elk jaar. Wanneer heb je ze verstuurt?

bloodhunter112

Ik heb me aangemeld voor Marechaussee beveiliger en kreeg papieren gestuurd. ik heb ze ingevuld en opgestuurd. Hoelang duurt het voordat ze me gaan uitnodigen?

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 05/04/2011 | 13:22 uur
Citaat van: dudge op 05/04/2011 | 10:21 uur
Al weet ik niet of Marokkaans specifiek voor de Kmar zoveel waard is. Misschien op schiphol wel.

Dat is overal handig, maar idd zeker op de landsgrenzen en op dus ook op schiphol

Het is vandaag de dag ook handig als je Pools of fatsoenlijk Duits en Frans spreekt bij de landsgrenzen. En wedden dat er nog wel wat talen zijn die handig zijn te kennen. Misschien de Kmar maar omvormen tot een vreemdelingenlegioen?  :P

Laurens

Citaat van: dudge op 05/04/2011 | 10:21 uur
Al weet ik niet of Marokkaans specifiek voor de Kmar zoveel waard is. Misschien op schiphol wel.

Dat is overal handig, maar idd zeker op de landsgrenzen en op dus ook op schiphol

Hans87

Citaat van: onderofficier op 05/04/2011 | 06:28 uur
Citaat van: KMAR1995 op 04/04/2011 | 22:38 uur
Als je een andere taal spreekt die weinig mensen binnen de marechaussee ook spreken heb je toch al een voorsprong of niet soms?

Voorsprong in welk op zicht?


Ik kan me voorstellen dat het in politiewerk, wat de marechaussee ook doet, het best handig kan zijn als je een woordje Marokkaans spreekt...

onderofficier

Citaat van: KMAR1995 op 04/04/2011 | 22:38 uur
Als je een andere taal spreekt die weinig mensen binnen de marechaussee ook spreken heb je toch al een voorsprong of niet soms?

Voorsprong in welk op zicht?

Dat je niet medisch én psygologisch gekeurd hoeft te worden?   :crazy:
Citaat van: Laurens op 04/04/2011 | 23:32 uurMaar eerst maar eens je school afmaken, mag je hier op terugkomen ;)

School afmaken?  Dat hoeft die toch niet: hij spreekt immers Marokkaans..........   :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: KMAR1995 op 04/04/2011 | 22:38 uur
Als je een andere taal spreekt die weinig mensen binnen de marechaussee ook spreken heb je toch al een voorsprong of niet soms?

Je hebt helemaal gelijk. Dus rap Marokkaans, Papiaments, Roemeens en Bulgaars invoeren als standaard op de politieschool......  :devil:

Laurens

Neen een nieuwe keuring door IBT-instructeurs van Schiphol (voor je slaan, schieten, schoppen, aanhoudingstechnieken, casus afhandelingen, (de)escalatie optreden etc.

Maar eerst maar eens je school afmaken, mag je hier op terugkomen ;)

KMAR1995

Citaat van: Laurens op 04/04/2011 | 22:52 uur
Citaat van: onderofficier op 03/04/2011 | 09:03 uur
Citaat van: KMAR1995 op 03/04/2011 | 00:21 uur
Wat voor cluster is Kmar beveiliger?

Als je denkt dat je via Kmar beveiliger makkerlijker naar de HRB te komen dan heb je het mis

Als een marechaussee 'beveiliger' kun je op de High Risk terecht komen, in principe moet je 2 jaar op functie zitten maar dat is een rekbare termijn. Daarbij is een nieuwe keuring een onderdeel van de selectie.


Bedoel je een nieuwe keuring in amsterdam?
Weer met clusters en dingen?

Laurens

Citaat van: onderofficier op 03/04/2011 | 09:03 uur
Citaat van: KMAR1995 op 03/04/2011 | 00:21 uur
Wat voor cluster is Kmar beveiliger?

Als je denkt dat je via Kmar beveiliger makkerlijker naar de HRB te komen dan heb je het mis

Als een marechaussee 'beveiliger' kun je op de High Risk terecht komen, in principe moet je 2 jaar op functie zitten maar dat is een rekbare termijn. Daarbij is een nieuwe keuring een onderdeel van de selectie.

KMAR1995

Citaat van: onderofficier op 04/04/2011 | 21:57 uur
Citaat van: KMAR1995 op 04/04/2011 | 21:52 uur
Ik vraag dit omdat ik hoor dat organisaties als defensie en het KLPD graag mensen met een ander komaf willen.

Nou graag.................................. :devil:
Het is politiek bepaald

Het zou nog beter zijn als je Marokkaans én vrouw bent met een handicap.


Sorry, maar ik hoop dat defensie mij heeft aangenomen omdat ik voldoe aan de eisen ed niet omdat ik vrouw ben en daarmee de cijfertjes omhoog hebt gehaald.

Ik word woest omdit soort redeneringen. 

En nog woester op mensen die hier van willen profiteren  (en dat lijk jij mij te willen doen)

Daarnaast moet je realiseren dat je ook bevelen van vrouwen op moet gaan volgen..............
Ik zeg niet dat jij dat niet zou willen.....................








Wow,

Take it easy ,Take a sisi  ;)

Ten eerste:Ik profiteer van niks het is alleen dat ik het heb gehoord.(Trouwens het is toch juist een positief beeld dat iemand met een andere komaf bij zo'n organisatie komt.)
Ten tweede:Als je een andere taal spreekt die weinig mensen binnen de marechaussee ook spreken heb je toch al een voorsprong of niet soms?



onderofficier

#644
Citaat van: KMAR1995 op 04/04/2011 | 21:52 uur
Ik vraag dit omdat ik hoor dat organisaties als defensie en het KLPD graag mensen met een ander komaf willen.

Nou graag.................................. :devil:
Het is politiek bepaald

Het zou nog beter zijn als je Marokkaans én vrouw bent met een handicap.


Sorry, maar ik hoop dat defensie mij heeft aangenomen omdat ik voldoe aan de eisen ed niet omdat ik vrouw ben en daarmee de cijfertjes omhoog hebt gehaald.

Ik word woest omdit soort redeneringen.  

En nog woester op mensen die hier van willen profiteren  (en dat lijk jij mij te willen doen)

Daarnaast moet je realiseren dat je ook bevelen van vrouwen op moet gaan volgen..............
Ik zeg niet dat jij dat niet zou willen.....................





Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KMAR1995

Heb je voordeel bij de selectieprocedure als je Marokkaans spreekt?
Heb je voordeel als je bijvoorbeeld deel buitenlands deel Nederlands bent?
Ik vraag dit omdat ik hoor dat organisaties als defensie en het KLPD graag mensen met een ander komaf willen.

(En dat heb ik het over als we bijvoorbeeld niet moesten bezuinigen)


KMAR1995

Citaat van: onderofficier op 03/04/2011 | 09:03 uur
Citaat van: KMAR1995 op 03/04/2011 | 00:21 uur
Wat voor cluster is Kmar beveiliger?

Als je denkt dat je via Kmar beveiliger makkerlijker naar de HRB te komen dan heb je het mis.

Want
Je moet eerst wachtmeester worden waarbij je gewoon de fysieke en psygologische keuringen moet doen die bij wachtmeester horen. dan die opleiding doen en een aantal jaren (goed) functioneren daarna kan je solliciteren bij de HRB.
Waarbij je de fysieke en psygologische keuringen moet doen die gelden voor de HRB.

Daarnaast wordt er gekeken hoe je gefunctioneerd hebt als Kmar beveiliger en moet je CC een advies geven om als wachtmeester te mogen solliciteren.
Als je wachtmeester bent en je gaat solliciteren voor de HRB dan moet je CC advies geven.

Ok en zijn de keuringen voor wachtmeester streng? En wachtmeester is toch gewoon cluster 1?