De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

Sanka

Hoi,

Ik heb een vraagje.
Als je de keuring hebt gedaan voor de marine zou je dan kunnen overstappen naar de mareschausse.
Zoja hoe moet je dat aanpakken dan. Gewoon bellen en vragen of ze je dossier willen doorgeven aan de marechausse?

Sanka.

rocco2000

gino, maak je niet zo druk over die test voor nederlands. Als ik je postings zo lees mankeert daar niets aan!
vrijwillig, niet vrijblijvend

stefanie.k88

hallo Gino
Ik meen dat je bij de keuring van de KMar een kleine intest krijgt voor Nederlands.
Ik zit nu in opleiding op het LOKKMar in Apeldoorn, je krijgt in het begin van je AMBV een intest Nederlands.
Als je deze voldoende maakt is er verder niets aan de hand, als je deze onvoldoende maakt moet je bijles nederlands volgen en vervolgens er nog eens examen in afleggen. Haal je dit examen niet mag je nog een her examen doen, haal je deze ook niet is het einde opleiding.
Als je verder nog vragen heb hoor ik het wel ;)

Groetjes Stefanie

Gino

Daar zit inderdaad wel wat in..., Ik zal het wel gewoon op me af moeten laten komen.
Hoe dan nog, andere instellingen geven wel concretere informatie. Om een voorbeeld te geven, de politie laat op haar website een of twee korte voorbeelden zien van wat er te wachten valt. Zowel de taal als rekentest. Het is bijvoorbeeld wel even handig wat cijferreeksen door te nemen en in de praktijk te gooien, voor de sollicitatie test, die nogal pittig is in dat opzicht. De voorbeelden geven trouwens alleen een vaag en makkelijk idee van hoe of wat. De test op zich is hier wel op gericht, maar toch anders en pittiger.

Hiernaast gaf ik al aan dat ik momenteel al meerdere jaren buiten NL woon, en dus enige moeite met de taal heb, een klein idee van wat er bij de KMar gevraagd word, zou mij enorm kunnen helpen. De tittel van deze topic heet tenslotte  ''De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden''

Om eerlijk te zijn heb ik mijn antwoord nog niet gezien, behalve dat; laat het op je af komen.
Iemand anders hier nog commentaar op, Nick, 1 van de anderen die al door de sollicitatie heen zijn (eventueel via pb) Of moet ik hier maar mee doen...?

KapiteinRob

Gino,

Mikemans heeft wel degelijk een punt. Een selectietest is mede om te bepalen wat je in je mars hebt. Als je dus voorkennis hebt van wat je te wachten staat en je daar specifiek op voor kan bereiden, geeft het keuringsresultaat geen daadwerkelijke weergave van je kunnen.

Gino

Dat deze gedetaileerde informatie niet zou helpen is jou conclusie mikemans. Zelf zou ik het graag willen weten om me specifiek op die selectie onderdelen te
versterken. Ook ben ik bezig met andere sollicitaties waarbij andere eisen gesteld zijn tijdens de fysieke testen. Ik zou met deze info. mijn traingsschema aan kunnen passen en/ of mijn Nederlands ook op bepaald gebied bij kunnen spijkeren, aangezien ik momenteel niet in NL verblijf.

Hoe dan nog, bedankt voor je sarcasme  ;D ??? :P 

Mikemans

Weet iemand mischien hoeveel omwentelingen het wiel precies moet maken en wat voor kleur de neusharen van degene die de test afneemt hebben?

M.A.W. relax. Zulke gedetaileerde informatie gaat je echt niet helpen. Relax en laat het op je afkomen.

Gino

Kan iemand een voorbeeld geven of kort uitleggen wat voor soort vragen je tijdens je taaltest krijgt. (zinnetjes afmaken, woorden invullen? of toch iets complexere vragen)

Hetzelde van de rekentest, wat wordt hier van je verwacht? sommetjes, cijferreeksen,... misschien een voorbeeld om een idee te krijgen...

Gino

Wie kan mij vertellen hoe de conditie test precies in elkaar zit, op de disco.nl site word aangegeven dat de weestand elke minuut wordt verhoogd, en het aantal omwentelingen tussen de 70-80 moet blijven, maar verder ook niks...

1)conditie word alleen op de hometrainer (fiets) afgenomen? geen circuit, shutelrun, cooper- of andere ren testen dus?
2) Wat is de minimale tijd dat je moet blijven fietsen? Ik heb gehoord dat het 12 minuten zijn, klopt dit, en zo ja, als je langer doorfiets betekend dat een betere score?

Misschien dat ik mij met deze extra informatie qua conditie beter kan voorbereiden.

trubbel19

Dankjewel.. het staat maandag boven aan mijn lijstje met dingen te doen ;)
One shot One kill

Defensieforum

Van overstappen is nog geen sprake omdat je nog geen dienstverband bent aangegaan. Dat gebeurd op de eerste dag van opkomst. Als ik jou was zou ik even bellen met Keuringen in Amsterdam waar je (denk ik) ook gekeurd bent. Die weten vast hoe je dit meot oplossen. Suuc6.

Mvgr

Nick

trubbel19

Ik heb een vraag: ik ben pas aangenomen bij de KMAR maar ik kan pas in april beginnen maar nu heb ik goed na zitten denken... en ik zou toch liever bij de cavalerie verkenners willen.. ik had bij het geneeskundig onderzoek een cluster score 3 gehaald.. is het dan nu nog mogelijk om over te stappen, zo ja weet iemand waar ik dan naar toe moet bellen  :D ....
One shot One kill

Volkan_K

Citaat van: Kapitein Rob op 14/11/2006 | 06:18 uur
Citaat van: Volkan_K op 14/11/2006 | 00:37 uur
alleen ik word gek van de zenuwen  :o, terecht? Of niet?

Terecht.....

Citaat van: Volkan_K op 14/11/2006 | 00:37 uur
En ik heb gehoord dat je ook je diploma EN cijferlijst moet meenemen? Klopt dat?

Ik zit me te bedenken waarom je deze vraag stelt, want maakt dat nou in vredesnaam uit? Cijferlijst kwijt? Een 4 voor wiskunde?

Citaat van: Volkan_K op 14/11/2006 | 00:37 uur
Kan iemand niet een lijstje maken waar ik zeker aan moet voldoen, en waar ik op moet letten tijdens de selectieprocedure.

Loop de topics over de selectieprocedures bij de diverse krijgsmachtdelen eens door. Kom je een heel eind.... ;)

Bedankt, zo kom ik een heel end  :)
The Beatles: "I think we're bigger than Jesus."

KapiteinRob

Citaat van: Volkan_K op 14/11/2006 | 00:37 uur
alleen ik word gek van de zenuwen  :o, terecht? Of niet?

Terecht.....

Citaat van: Volkan_K op 14/11/2006 | 00:37 uur
En ik heb gehoord dat je ook je diploma EN cijferlijst moet meenemen? Klopt dat?

Ik zit me te bedenken waarom je deze vraag stelt, want maakt dat nou in vredesnaam uit? Cijferlijst kwijt? Een 4 voor wiskunde?

Citaat van: Volkan_K op 14/11/2006 | 00:37 uur
Kan iemand niet een lijstje maken waar ik zeker aan moet voldoen, en waar ik op moet letten tijdens de selectieprocedure.

Loop de topics over de selectieprocedures bij de diverse krijgsmachtdelen eens door. Kom je een heel eind.... ;)

Volkan_K

Kan iemand mij misschien vertellen wat clusters precies inhouden?
Ik heb 't op mijn school nog nagevraagd, maar die wisten niet eens waar ik 't over had :S.
Ik ga namelijk binnenkort wachtmeester keuring doen en ik wil natuurlijk wel weten wat clusters zijn.

Alvast bedankt  :D
The Beatles: "I think we're bigger than Jesus."