Wissel hier info omtrent de AMO met elkaar uit

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:24 uur

max0421

hoelang duurt het eigenlijk (gemiddeld) voordat je soldaat 2/1 word? zon epiletloos uniform is ook niks natuurlijk :P
Begonnen met AMO: 12-03-07

bouke

Citaat van: S.A.C op 27/06/2006 | 21:56 uur
ff een vraag:
is er voor de AMO ook een kennismakingsdag en zoja wat word er dan allemaal gedaan??

volgens mij is die er niet(op de KMS iig niet) je ontmoet en leert elkaar wel kennen op de 1e dag dat je op moet komen :P

Barents

#53
Ik Ben 7 Augustus ook van de partij in Ermelo..

Jullie moeten dan toch ook 6 Juli vooropkomst ?


Voor opkomstinformatie is een apart topic.

Rob
Forumbeheerder

S.A.C

ff een vraag:
is er voor de AMO ook een kennismakingsdag en zoja wat word er dan allemaal gedaan??

januszz

#51
Inhoud posting verwijderd omdat off-topic doorgepost werd.

Rob
Forumbeheerder

KapiteinRob

Citaat van: januszz op 08/05/2006 | 18:38 uur
ja maar dit is dus geen gewoonte voor normal militairen.. dit gaat toch echt over LMB mariniers en KCT!!

Nou, dan weten we ook weer dat de echte bikkels nog steeds bij de mariniers en de KCT zitten; weer wat opgestoken als we dat nog niet wisten. Kunnen we ons nu weer verder concentreren op de AMO-informatie-uitwisseling...... ;)

Rob
Forumbeheerder

januszz

ja maar dit is dus geen gewoonte voor normal militairen.. dit gaat toch echt over LMB mariniers en KCT!!

calimero

Citaat van: Jefferson op 07/05/2006 | 20:00 uur
Citaat van: calimero op 07/05/2006 | 19:56 uur
heb inderdaad wel een een verhaal gehoord van een maat van mij die bij het KMarns zit. Was op oefening in de jungle, kregen ze inene een 'crachmove' dus alles op pakken en verplaatsen. Hij liep toen ook met bijna 80 kilo, maar dat was inclusief alle munitie, water, voer e.d. van de hele eenheid. Al het groepsmatrieel werd verdeeld over de eenheid. En aangezien hij nogal groot en sterk is, liep hij ook met wat meer dan de gene die wat kleiner en lichter waren.

ASterke verhalen van die visstik, of heeft hij achteraf op een weegschaal gestaan om het exacte gewicht te bepalen?

Nee, hij zal geen weegschaal bij zich gehad hebben, maar een jerycan met 20 liter water weegt toch 20 kg, en een kist munitie heeft ook een vast gewicht. Op die manier is het denk ik aardig in te schatten welk gewicht je boven op je eigen uitrusting er bij krijgt.
Impossible only takes some minutes longer.

januszz

Misschien een idee om alvast voor de opleiding op kisten te gaan lopen. Ik doe dat ook.. geen idee of het helpt maar heb ze wel aangeschaft. en k ga er ook mee hardlopen 3x id week 5km.. Ik geloof niet dat dat nodig is maar ik doe het ook voor mezelf... Zodat ik het niet te zwaar heb en makkelijker mee kan komen

Defensieforum

Al zou het de helft zijn, dan nog moet je gewoon goed trainen voor een mars/speed mars. Doe je dat niet dan heb je geen voeten meer over, en kunnen ze je naar het PIO-peloton plaatsen. Zitten ze niet op te wachten.

januszz

nou ik hoor wel vaker dat bij zulke gelegenheden de gewichten idd zo ver op kunnen lopen ivm de verdeling van alleen spullen over iedereen... Natuurlijk wordt er hier en daar wel wat overdreven, dat mag duidelijk zijn

Balic

Citaat van: calimero op 07/05/2006 | 19:56 uur
heb inderdaad wel een een verhaal gehoord van een maat van mij die bij het KMarns zit. Was op oefening in de jungle, kregen ze inene een 'crachmove' dus alles op pakken en verplaatsen. Hij liep toen ook met bijna 80 kilo, maar dat was inclusief alle munitie, water, voer e.d. van de hele eenheid. Al het groepsmatrieel werd verdeeld over de eenheid. En aangezien hij nogal groot en sterk is, liep hij ook met wat meer dan de gene die wat kleiner en lichter waren.

ASterke verhalen van die visstik, of heeft hij achteraf op een weegschaal gestaan om het exacte gewicht te bepalen?

calimero

heb inderdaad wel een een verhaal gehoord van een maat van mij die bij het KMarns zit. Was op oefening in de jungle, kregen ze inene een 'crachmove' dus alles op pakken en verplaatsen. Hij liep toen ook met bijna 80 kilo, maar dat was inclusief alle munitie, water, voer e.d. van de hele eenheid. Al het groepsmatrieel werd verdeeld over de eenheid. En aangezien hij nogal groot en sterk is, liep hij ook met wat meer dan de gene die wat kleiner en lichter waren.
Impossible only takes some minutes longer.

Balic

Ook een luchtmobieler komt niet aan de 80kg  ;D

januszz

die 80kg werd beweerd door iemand van de luchtmobiel... Das heel iets anders he