Wissel hier info omtrent de AMO met elkaar uit

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:24 uur

SisSyBoY

Citaat van: DizZ op 06/05/2006 | 21:05 uur
Citaat van: Ros op 06/05/2006 | 20:59 uur
10 km marsen met 80 kg.

80 kilo?!.. het word steeds meer. Zijn er mensen die dit kunnen verieferen?

80 Kg  :police:

Aangehouden wegens te zwaar beladen.  8)

Ikzelf weeg bijv. 71Kg en dan zou ik 10km moeten gaan doen met 80Kg dan zou de rugzak mij moeten tillen :D:D
Diemaco C7: 3,4Kg
Rugzak(AMO bepakt): 8á9Kg
Slaapzak: 4Kg
Harnas: 5Kg

Reken uit je winst, paraat krijg je wel meer dingen mee maar dan kom je nog niet bij de 80Kg hoor :)
Volo Et Valeo

Balic

Citaat van: januszz op 06/05/2006 | 20:54 uur
Citaat van: SisSyBoY op 06/05/2006 | 18:55 uur

Daarnaast leer je marsen(5km, 7km, 10km dus je bouwt wel op!!)

Ik loop 3x id week hard met kisten

Al platvoeten?  :)

Dat leren marsen heeft vooral te maken met het harden van de voetjes, als ze in één keer 10km gingen marsen zijn de voeten van die gasten één en al blaar.

DizZ

Citaat van: Ros op 06/05/2006 | 20:59 uur
10 km marsen met 80 kg.

80 kilo?!.. het word steeds meer. Zijn er mensen die dit kunnen verieferen?

Ros

10 km marsen met 80 kg. op je bult is niet voor de poes. (Werd elders op het forum beweerd)

januszz

Citaat van: SisSyBoY op 06/05/2006 | 18:55 uur

Daarnaast leer je marsen(5km, 7km, 10km dus je bouwt wel op!!)


Marsen?? zo ver is dat toch niet?? marsen is gewoon lopen geen hardlopen toch??
Ik loop 3x id week hard met kisten aan en ga nog 1x id zwemmen 1uur 80baantjes.. + de gewone sporttraining 1x id week

Is dat dan niet een beetje "te" veel wat k doe??

44painf

Het is inderdaad elke AMO anders. Ik zit nu inmiddels in week 2 en praat ook weleens met mensen die een paar weken eerder dan mij zijn begonnen (ook in Assen) en die hebben toch andere dingen gehad. De basis is natuurlijk hetzelfde. Het ligt er ondere ook aan hoe de groep presteerd.

Schoolbatoljon Midden gaat sluiten. Wanneer dat precies is weet ik niet.
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

SisSyBoY

Eeey over de AMO,

Er zijn op moment 3 officiele plekken om de AMO te doen: Schoolbat. Noord(Assen); Schoolbat. Centraal(Ermelo) en Schoolbat. Zuid(Oirschot).
Daarnaast heb je nog een AMOL (luchtmobiele opleiding) te Schaarsbergen.
Er heeft een AMO gezeten in Seedorf 41ste idd, is nu duidelijk opgeheven!!
Daarnaast hebben mensen ook weleens een AMO gehad in Havelte dat kwam doordat Noord overvol zat en de mensen niet aankon. Echter valt het niet onder officiele AMO. (Het certificaat uiteraard wel :))

De AMO, ..... moet je zelf meegemaakt hebben. Elke keer weer anders. Er is een fysiek gedeelte ingeplanned en een mentaal gedeelte.
Op beide vlakken wordt je getest en wordt bepaald of jij geschikt bent ja/nee. :police:

Daarnaast leer je marsen(5km, 7km, 10km dus je bouwt wel op!!)
en je leert gewoon de basis dingen die een militair moet weten.
Laat het over je heen komen en beleef het !!

1 Tip: Doe je best en laat zien dat je wilt !!
Volo Et Valeo

Defensieforum

Gaarne weer ontopic. Ik zie hier geen enkele nuttige posting wat iemand verder kan helpen met de AMO.

Mvgr

Nick
Moderator

Balic

#32
Citaat van: Jacco op 04/05/2006 | 22:18 uur
Ga ff ergens anders onzinnige discussies voeren. Kapitein Rob maakt het toch duidelijk. Volgens mij heeft hij hier wel ff iets meer verstand van de gemiddelde fourmbezoeker.

Ten eerste is Kapitein Rob gewoon een forum beheerder, ten tweede zit ik in dienst bij de Landmacht en zit (zat?) Kapitein Rob niet bij de Landmacht maar bij de Marine.

Jacco

TIP: Er wordt gezegd dat je je fysiek GOED moet voorbereiden op je amo. DOE DAT OOK! Je hebt er alleen maar profijt van.

Geen gekreun en steun bij de bijv de ochtendsport of andere sporttesten.

"Als je fysiek goed fit bent, werken je ander zintuigen ook beter..." zei een sergeant bij mij op de opleiding.
Artillerie, schept orde in de chaos....

Jacco

Ga ff ergens anders onzinnige discussies voeren. Kapitein Rob maakt het toch duidelijk. Volgens mij heeft hij hier wel ff iets meer verstand van de gemiddelde fourmbezoeker.

Ik zeg :TERUG NAAR HET ONDERWERP!
Artillerie, schept orde in de chaos....

januszz

Dit is zo'n super onzinnige discussie.
Er heeft idd een schoolbataljon gedraaid ja (nu niet meer! in 2004 nog wel iig)

Balic

Citaat van: Kapitein Rob op 04/05/2006 | 19:46 uur
Citaat van: Jefferson op 04/05/2006 | 16:45 uur
Goh, en dat terwijl de basis overmorgen dicht gaat....

En je punt in deze is..?

Mijn punt is dat als een basis dicht gaat, je moeilijk kan zeggen dat er een AMO gedraaid wordt. Lijkt me een beetje vreemd....

'Gedraaid wordt, gedraait heeft, op z'n einde lopend', hoe jij het wilt.

KapiteinRob

Citaat van: Jefferson op 04/05/2006 | 16:45 uur
Goh, en dat terwijl de basis overmorgen dicht gaat....

En je punt in deze is..?

Mijn punt is dat als een basis dicht gaat, je moeilijk kan zeggen dat er een AMO gedraaid wordt. Lijkt me een beetje vreemd....

Balic

Ik weet wie ik heb gesproken en wat ik heb gezien, daar vertrouw ik meer op dan op een stukje tekst. Als ik niet zeker weet dat ik gelijk heb, dan zou ik niet stug vol blijven houden toch?