Wissel hier info omtrent de AMO met elkaar uit

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:24 uur

januszz

Je zult wel gelijk hebben. Ik geloof het wel als je het zegt  ;)
En ook als je geen gelijk hebt gewoon volhouden :P

Balic

De rede waarom Seedorf er niet bij staat komt hoogstwaarschijnlijk doordat de AMO in Seedorf onder BLJ (Bataljon limburgse jagers) valt, vandaar ook de BLJ emblemen zoals al eerder vermeld.

Leo2

CitaatOCIO staat voor Opleiding Centrum Initiƫle Opleidingen.
In Assen, Ermelo, Oirschot en Schaarsbergen zijn de vier Schoolbataljons.

Bron:http://www.luchtdoelartillerie.nl/schoolbataljon.htm

Duidelijker kan niet.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Balic

Goh, en dat terwijl de basis overmorgen dicht gaat....

En je punt in deze is..?

KapiteinRob

Citaat van: Jefferson op 03/05/2006 | 19:17 uur
Verkeerd gedacht, maar weet nog steeds zeker dat er een AMO in Seedorf zit...

Goh, en dat terwijl de basis overmorgen dicht gaat....

EINDE NEDERLANDSE MILITAIRE AANWEZIGHEID IN SEEDORF

Tijdens een ceremonieel appel geeft brigadegeneraal Harm de Jonge zaterdag 6 mei in het Duitse Seedorf het commando over 41 Gemechaniseerde Brigade terug aan Commandant Landstrijdkrachten luitenant-generaal Peter van Uhm. Met de opheffing van brigade eindigt een periode van 43 jaar aanwezigheid van de Nederlandse troepen in Seedorf.


Bron: www.mindef.nl dd. 03-05-2006

Balic

Verkeerd gedacht, maar weet nog steeds zeker dat er een AMO in Seedorf zit...Ten eerste ken ik meerdere mensen die hun AMO er hebben gehad, ten tweede zie ik ze nog rondlopen, maar vallen mogelijk odner BLJ omdat ze ook met dit embleem lopen.

Leo2

Citaat van: Jefferson op 03/05/2006 | 17:40 uur
Ik ken genoeg mensen die hun AMO in Seedorf hebben gedaan dus hij bestaat wel, onder de naam 41 schoolbataljon dacht ik.

Citaat42 Tankbataljon en 41 Schoolbataljon kwamen
onder bevel van de brigade, maar bleven in Nederland.

Dus niet in Seedorf

Bron:http://www.41herstel-hohne.studio-7.nl/Seedorf/ca07p16z.pdf

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Balic

Ik ken genoeg mensen die hun AMO in Seedorf hebben gedaan dus hij bestaat wel, onder de naam 41 schoolbataljon dacht ik.

januszz


Leo2

Citaat van: Jefferson op 02/05/2006 | 18:47 uur
Je vergeet Seedorf. :)
Bij mij weten, is er nooit een schoolbataljon in Seedorf geweest.

Gr. Ton :)
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

Mikemans


Grunt

When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Balic


tankbat11

er zijn 4 schoolbataljons en die zijn in ermelo, assen, oirschot,en voor luchtmobiel in schaarsbergen 8)

Jacco

Fijne mensen,

Zoals ik het nu zie, gaat dit topic over de AMO(dus landmacht). Je AMO kan overal plaatsvinden. De basisopleiding tot soldaat is voor (bijna) iedereen hetzelfde (behalve luchtmobiel bijv). Ga je naar de KMS krijg je na je basisopleiding tot soldaat nog de opleiding tot OO (ook wel INI 2 genoemd).

Dus ik stel voor om weer over te gaan naar het oorspronkelijke onderwerp, dan kan ik er hopelijk nog wat profijt van hebben als ik 1 mei aan de KMS begin. :)
Artillerie, schept orde in de chaos....