Wissel hier info omtrent de IMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:21 uur

ak73 pro a


caruso

Groene pakken werden halverwege de jaren '80 verstrekt. Tegenwoordig lopen we in "woodland".
Je mag ook GVT zeggen... ;)

ak73 pro a

Hee,

Alle eerst beste wensen ;)
Mooi zo, nu weet ik wat je moet meenemen :)
O ja betreft de kleren, zo weinig mogelijk meenemen zeker?
Je krijgt toch een mooie groene pak :D

Thx.

januszz

Hallo, ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Het verbaast me dan ook niets dat er nog steeds weinig zinnige antwoorden worden gegeven en dat er nog steeds veel wordt afgekraakt...

Ik zie dat mensen vragen hebben over de spullen die je moet meenemen.
Ik zit momenteel in de 6e week van de IMO-s (sergeanten IMO). In mijn opkomst brief stond dat je het eerste weekend niet thuis ZOu komen ivm itroductie bivak... Dit is niet waar. De eerste week ga je t weekend naar huis. de tweede week blijf je wel t weekend binnen. De papieren die je moet meenemen komen niet zo precies. Neem we alle kopieen mee van rijbewijs diploma's ed. Di8e zijn namelijk voor het inboeken bedoeld. Wat minder belangrijk is zijn de papieren voor de medische dienst (tandarts kaart en bril recept.) De tandarts, daar moet gewoon iedereen naar toe en de ogen zijn gecheckt bij de keuring en worden zonodig opnieuw gecheckt. Originele diploma's heb ik volgens mij niet hoeven laten zien. in iedergeval de cijferlijst niet. Zorg wel dat alle formulieren  zijn ingevult voor je gaat inboeken. Laat verder alles lekker op je afkomen. Hartstikke leuk gewoon.

ak73 pro a

Yep, ik ben naar info dag geweest in Leewarden, ik kreeg toen al kriebels toen ik de korte filmpjes zag.
Ik besef heel goed dat je mogelijk naar het buitenland moet, daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen :D
Dat is zelf een van de reden dat ik bij de KLU wil werken ;)

caruso

Citaat van: ak73 pro a op 11/12/2006 | 17:20 uur
Ja, ik hoop dat ik het haal ;D. Maar is z'n opleiding zwaar? ik bedoel wat krijg je precies? Gewoon vakken, die je ook op school had?

In Brabant, jemig moet ik nog verder reizen (ik woon helemaal in het noorden).
Met alle respect hoor, maar wat weet je eigenlijk wel? Heb je zomaar een contractje getekend zonder te weten wat dat inhoudt? Heb je wel vragen gesteld tijdens de info-dagen en heb je wel geluisterd naar wat men te melden had? Komt op mij eigenlijk heel warrig over? Je weet wel dat de Luchtmacht een defensie-onderdeel is en dat je, mocht je de opleiding voltooien, ook naar het buitenland (lees crisisgebied) kan worden gestuurd?

ak73 pro a

#39
Ja ik weet dat mijn schriftelijk taal niet al te best is:(.
Achja ik ben hier ook niet geboren he :-[, ik kom uit Azie:P.

Dus als ik het goed begrijp krijg ik alleen specifiek technische vak :D

KapiteinRob

Citaat van: ak73 pro a op 11/12/2006 | 17:20 uur
wat krijg je precies gewoon vakken die je normaal ook op school had?

Tja, zou het bij de KLu zo zijn dat je in de IMO aardrijkskunde, geschiedenis, biologie, natuurkunde, wiskunde, scheikunde, frans, duits, etc. krijgt? Misschien zelfs muziekles, tekenen en handenarbeid? Misschien krijg je er zelfs wel nederlands? Even een opfriscursus voor het schriftelijk gebruik van je moedertaal....... ;)

ak73 pro a

#37
Ja, ik hoop dat ik het haal ;D. Maar is z'n opleiding zwaar? ik bedoel wat krijg je precies? Gewoon vakken, die je ook op school had?

In Brabant, jemig moet ik nog verder reizen (ik woon helemaal in het noorden).

caruso

Het is al heel lang bekend dat al het vliegend materieel dat nu op Soesterberg staat (Cougar, Chinook en Alouette) medio 2007 overgeplaatst wordt naar Gilze, dat ligt in Brabant!
Raar dat je daar niet van op de hoogte bent...
Dat betekent dus dat je daar ook gaat werken, vooropgesteld dat je door de opleiding komt ;)

ak73 pro a

O my god :D hmm wordt ik geplaatst in nieuwe vestiging dan ofzo? Zoja waar?

caruso

Citaat van: ak73 pro a op 10/12/2006 | 17:25 uur
Hallo beste mensen,

Ik ben nieuw hierzo :)
Joepie op 19-02-07 mag ik beginnen in Woensdrecht.
Hopelijk ga ik het halen en mag ik werken als sergeant vliegtuiguitrustingstechniek in Soesterberg.
Echter ik heb paar vragen over de opkomste: moet je nou echt alles meenenem wat op de papier staat. O.a tandarts, inenting geschiedenis etc. O ja ik kan normale kleren gewoon meenemen he?
Werken op Soesterberg? Dan hebben ze je verkeerd voorgelicht! ;D
Tegen de tijd dat je klaar bent met je opleiding , is Ssb op slot!

ak73 pro a

Hallo beste mensen,

Ik ben nieuw hierzo :)
Joepie op 19-02-07 mag ik beginnen in Woensdrecht.
Hopelijk ga ik het halen en mag ik werken als sergeant vliegtuiguitrustingstechniek in Soesterberg.
Echter ik heb paar vragen over de opkomste: moet je nou echt alles meenenem wat op de papier staat. O.a tandarts, inenting geschiedenis etc. O ja ik kan normale kleren gewoon meenemen he?

januszz

Citaat van: Red eagle op 19/11/2006 | 20:09 uur
Citaat van: Tim1988 op 12/11/2006 | 18:48 uur
Voor soldaat of korporaal 10wkn en voor sergeant 16 wkn

Weet je dit zeker las net dat het verandert was ofzo
mensen ?
Wat is het hier bijzonder rustig op het forum !!!!

Dit klopt idd.

Ik heb net mijn eerste week imo-s erop zitten. Daar heb k met verschillende jongens gesproken van zowel korporaalklassen als sergeantklassen. Er zijn aanzienlijke verschillen tussen deze opleidingen.

De IMO-HK (hulpkader (ofwel soldaat/korporaalklassen)) zijn aanzienlijkzwaarder als de IMO-S

Mijn ervaring in de eerste week is dat het gewoon wat moet wennen om alles met je groep te doen. Je doet gewoon alles samen. En voor sommige mensen valt de exercitie tegen mja...

Wat mij verder echt opviel is dat we ligbad op de kamer hebben  :o we moeten die welliswaar delen met de buren (ook charly groep)maar toch... O en televisie ed is allemaal toegestaan. zelfs in de IMO (niet dat je veel kans hebt er naar te kijken). Volgende week 2 weken IP-bivak en dus geen mobiel ed mee en t weekend niet thuis  :( :'(

Red eagle

Citaat van: Tim1988 op 12/11/2006 | 18:48 uur
Voor soldaat of korporaal 10wkn en voor sergeant 16 wkn

Weet je dit zeker las net dat het verandert was ofzo
mensen ?
Wat is het hier bijzonder rustig op het forum !!!!