Wissel hier info omtrent de IMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:21 uur

Tim1988

Voor soldaat of korporaal 10wkn en voor sergeant 16 wkn

Red eagle

niemand die dit weet ?
Tis hier wel echt stil ?

Red eagle

Hoelang duurt de militaire opleiding van de luchtmacht oftewel de IMO ?
Ik heb een keer gehoord dat deze maar 10 week duurt klopt dit ?
graag wil ik zelf bij de OGRV en heb dus daarom 20 november een voorlichtingsdag+sollicitatie !!
B.V.D

Mvgr

Marc

Geneeskundig

Hallo,

Ik heb nog een paar vraagjes mbt de imo-s opleiding waar ik 4/12 aan ga beginnen. Als eerst mbt sport en gezondheid, ik doe zelf 3x per week aankrachtraining, nu zo'n drie jaar en fiets zelf ook wil. Dus qua conditie zit het wel goed denk ik. Kan iemand mij meer vertellen over eventuele sporten en conditie testen?

Is er op de kazerne/basis ook de mogelijkheid om gebruik te maken van internet of met eigenlaptop gebruik te maken van een draadloos netwerk?
Ik verwacht wel dat daar de eerste weken niet zoveel tijd voor is... ::)

Hoor graag van jullie!

Ros

Ik heb mij laten vertellen dat de IMO iets makkelijker te halen is dan de AMO. Op de sloffen halen is echter niet aan de orde. Ook tijdens de IMO moet je alles uit de kast halen. Je zal bij de IMO wel wat minder schreeuwende, vuurspugende en scheldende kaderleden tegen kome, dan bij de AMO.

bouke

wie kan mij vertellen hoeveel de landmacht sgt opleiding verschilt van de luchtmacht sgt opleiding?

ik zit nu dus bij de landmacht maar een paar van mijn groepsgenoten denken erover om naar de Klu te gaan omdat de landmacht fysiek te zwaar is.  ik denk wel dat de Klu iets makkelijker is, maar ook daar krijg je neem ik aan lessen in het veld en een aantal basis infanterie dingen aangeleerd? 

of is de Klu opleiding gewoon een eitje vergeleken met de Kl?

voorheen Klu

de S staat voor Sergeant. er word namelijk tijdens de IMO onderscheid gemaakt tussen Sgt klassen en Kpl/Sld klassen(korporaal/soldaat)

De S klassen duren ook iets langer dan de Kpl/Sld klassen.

Maar maak je ni druk, als je er echt voor gaat haal je de opleiding.
Luister en leer van het kader(leiding-gevende) en wat je zeker moet doen is SAMENWERKEN! met je klasgenoten. dan heb je ook de leukste tijd daar.
en als je het echt moeilijk hebt, bedenk dan: het is maar even, na plaatsing is het allemaal anders..

januszz


SGT WB

Op http://www.home.no/bravo2005 vind je veel fotos en dergelijke over onze IMO-S lichting, leuk als je twijfelt misschien...

berend

en wanneer mag de opkomst zijn wel zo handig

joene26

Ha
ik heb de uitnodiging voor de opkomst in woensdrecht(imo) ontvangen,
Weet iemand misschien wat je allemaal zelf mee zou moeten nemen aan kleren enz.?

Groeten jeroen

Double T

Iemand ook nog info over de IMO?
Ik begin dr a.s. maandag (12-12) aan...

berend

Citaat van: Cobra4 op 19/10/2005 | 00:23 uur
Citaat van: berend op 16/10/2005 | 13:43 uur
ik vind dat piercings en oorbellen inderdaad uitmoeten

het kan gevaarlijk zijn tijdens een sport activiteit of zo.

maar ook horloges en ringen als je met je ring ergens blijft haken bijvoorbeeld bij het verlaten van een 4 tonner heb je geen vinger meer.

Mee eens. Dat was ook de reden waarom de gevechtslaarsen met de "open haakjes" vervangen zijn.

Ik heb zelf, met dat model, al een keer ondersteboven aan een gecamoufleerde 4-tonner gehangen.  ;D

tadaaaa

ik heb het nog nooit gezien of meegemaakt.

maar dat is dus nog een lollig geval.

maar ut kan ook anders

Cobra4

Citaat van: berend op 16/10/2005 | 13:43 uur
ik vind dat piercings en oorbellen inderdaad uitmoeten

het kan gevaarlijk zijn tijdens een sport activiteit of zo.

maar ook horloges en ringen als je met je ring ergens blijft haken bijvoorbeeld bij het verlaten van een 4 tonner heb je geen vinger meer.

Mee eens. Dat was ook de reden waarom de gevechtslaarsen met de "open haakjes" vervangen zijn.

Ik heb zelf, met dat model, al een keer ondersteboven aan een gecamoufleerde 4-tonner gehangen.  ;D
Peloton 3 602 Sqn

berend

ik vind dat piercings en oorbellen inderdaad uitmoeten

het kan gevaarlijk zijn tijdens een sport activiteit of zo.

maar ook horloges en ringen als je met je ring ergens blijft haken bijvoorbeeld bij het verlaten van een 4 tonner heb je geen vinger meer.