Wissel hier info omtrent de IMO met elkaar uit!

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:21 uur

N-Litjens

sorry maar ik zit momenteel in de amo bij de luchtmacht. Maar ik zeg laat je verassen en stel je niks voor want het veranderd constant.

gu

bedankt voor de info.ben ook echt van plan om er met volle teugen van te gaan genieten

Arjen_d

Ik zou dat niet weten ik heb alleen mijn eigen bevindingen van de amo hier maar neergezet aangezien  niemand anders een normaal antwoord geeft ;)

ChrisC7

Sinds wanneer doen wij handgranaat gooien bij de klu op mlv na? Enige waar wij granaten mee verschieten is met de hk69 of met een vliegend wapenplatform.

Arjen_d

minimaal 4x bivak waar je de basis vaardigheden Millitair word geleerd.

MT mental training krijg je regelmatig, kan van alles zijn van 100 x omkleden tot 7 km met 6m balk rennen.

veel sport fitness hindernis baan ed.

Exercitie, NBC, ZHKH, Schieten

Handgranaat gooien

Zijn heel veel dingen

1 tip je moet de opleiding niet ondervinden maar beleven!!!!

ChrisC7

mwoa ;)
Lopen, leren, schieten, je gezicht vol sjminken, af en toe zwemmen en dan nog dingen wat daar tussen in zitten! ;)

gu

intel is toch wel belangerijk.en ben zo benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ChrisC7


gu

hallo kan iemand mij vertellen hoe de amo er nu dan ongeveer uitziet van week tot week bijvoorbeeld kennismaking bivak schieten leidinggeven e.d.

N-Litjens

Zoals ik van het kader hoor zijn er niet veel verschillen.
Alleen nu word niet meer bij de toekomstige sergeanten op leiding geven gelet. korporaal en sergeanten krijgen de zelfde opleiding
bij de amo.

DMM

Ik vroeg me af of iemand weet of de IMO een beetje op de AMO lijkt of dat het totaal anders is .

ChrisC7

mooie opvulling die 4 weken voor je PTA tijd ;D

N-Litjens

Ik zit nu op de nieuwe pilot opleiding van de luchtmacht.
de AMO-klu 2008 deze duurt 16 weken en daarna krijgen degene die een leiding evende functie krijgen.
Een aparte opleiding van 4 weken voor leiding geven. en daarna ps je vervolg opleiding

evesion

Citaat van: vanpolc op 27/07/2008 | 13:51 uur
Alle rangen en functies worden bij elkaar gezet. en na de AMO wordt er pas onderscheid gemaakt. In de Vliegende Hollander stond hier een artikel over. Er staan ook namen in dus ik kan het niet even plakken hier... ;)

Een groot verschil:
IMO-S -> basis militaire opleiding voor sergeanten en leiding geven in een. Dus na je IMO kon je gelijk beginnen met je FGO.
IMO-HK -> Basis militaire opleiding voor hulpkader (korporaals), hierna gelijk FGO.
IMO-SD (GRO) -> Bij de KLU zijn er niet veel soldaat functies, merendeel is bewaking. Dus daarvoor was er de SD lichting, gericht op GRO. (grondoperaties, beveiliging ed.) Hierna als je bijvoorbeeld OGRV ging doen kon je gelijk met je FGO beginnen en voor puur bewaking ging je hierna beginnen met je rij opleiding.

Nu wordt alles samengevoegd. Dus of je nu soldaat, korporaal of sergeant wordt. Alles in 1 lichting en gemengd. Na de AMO krijg je pas je vervolg zeg maar. Sergeanten baan dan leidinggeven krijgen. en de rest kan met de FGO beginnen.


Klopt precies :) Daarbij komt nog dat de opleiding voor HK en S vanaf de volgende lichting 16 weken is in plaats van 11 weken.

ChrisC7

Alle rangen en functies worden bij elkaar gezet. en na de AMO wordt er pas onderscheid gemaakt. In de Vliegende Hollander stond hier een artikel over. Er staan ook namen in dus ik kan het niet even plakken hier... ;)

Een groot verschil:
IMO-S -> basis militaire opleiding voor sergeanten en leiding geven in een. Dus na je IMO kon je gelijk beginnen met je FGO.
IMO-HK -> Basis militaire opleiding voor hulpkader (korporaals), hierna gelijk FGO.
IMO-SD (GRO) -> Bij de KLU zijn er niet veel soldaat functies, merendeel is bewaking. Dus daarvoor was er de SD lichting, gericht op GRO. (grondoperaties, beveiliging ed.) Hierna als je bijvoorbeeld OGRV ging doen kon je gelijk met je FGO beginnen en voor puur bewaking ging je hierna beginnen met je rij opleiding.

Nu wordt alles samengevoegd. Dus of je nu soldaat, korporaal of sergeant wordt. Alles in 1 lichting en gemengd. Na de AMO krijg je pas je vervolg zeg maar. Sergeanten baan dan leidinggeven krijgen. en de rest kan met de FGO beginnen.