Nieuwe voertuigen voor Korps Commando Troepen

Gestart door StrataNL, 03/07/2013 | 20:36 uur

Kevon

Belgen hadden in eerste instantie toen de tender liep gekozen voor Jankel UK.

Citaat van: Huzaar1 op 03/04/2015 | 16:07 uur
Ding is niet alleen voor het KCT, evengoed voor de mariniers.
Luchtmobiel ontwikkelt ook een luchtmobiel voertuig, dikke kans dat ze ook deze aanschaffen.
De Belgen volgen dit voertuig ook met belangstelling, dikke kans dat ze worden aangekocht als ze geld ter beschikking hebben.

Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Huzaar1

Ding is niet alleen voor het KCT, evengoed voor de mariniers.
Luchtmobiel ontwikkelt ook een luchtmobiel voertuig, dikke kans dat ze ook deze aanschaffen.
De Belgen volgen dit voertuig ook met belangstelling, dikke kans dat ze worden aangekocht als ze geld ter beschikking hebben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DvdW

Via de officiële KL facebook pagina:

CitaatBeproevingsanalisten van de Landmacht hebben samen met het bureau Groundmobility van het Korps Commandotroepen afgelopen maand het nieuwe wielgevechtsvoertuig voor de commando's onderworpen aan een gebruikerstest. Dat gebeurde in Mali, een unieke kans om de Vector onder operationele omstandigheden bloot te stellen aan de toekomstige gebruikers.

De eerste twee weken is er op en rond Kamp Castor gereden. In eerste instantie zonder belading, maar naarmate de week vorderde is het voertuig steeds zwaarder beladen. De commando's hebben het voertuig daarna meegenomen op een meerdaagse patrouille. De Vector heeft deze periode goed doorstaan: de temperatuur en het stof leverden geen problemen op. Nu volgt het verwerken van alle informatie en iedereen op de hoogte stellen van onze bevindingen. Het voertuig wordt ondertussen gereed gemaakt voor de volgende beproeving bij TNO.








The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Oldenhave

Ik kwam het volgende tegen op miltechmag.com, geschreven door Pieter Bastiaans:

''In partnership with GDELS, Defenture will also demonstrate its latest heavy fuel engine ATV which is aimed at a requirement for some 30 new ATVs which are needed as part of the SFR's latest mobility concept. The Roosendaal based unit now uses Suzuki King Quad 750 AXi 4x4 all terrain vehicles (ATV), 16 of which were purchased and which are used for reconnaissance and flank protection.''

http://www.miltechmag.com/2014/06/eurosatory-2014-defenture-to-showcase.html

Het gaat dus om dit voertuig ter vervanging van of aanvulling op de King Quad:  Bron: G. Belan. Forces Operations.  

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Elzenga

en een lekke achterband...zo te zien aan het testen hoe het voertuig dan nog rijdt...

dudge

Citaat van: Huzaar1 op 20/11/2014 | 16:05 uur
Ziet eruit als een motorboot met wielen.

Vandaar dat ik geen snorkel zie 😂

MasterChief1971

"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Huzaar1

Ziet eruit als een motorboot met wielen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

slaydo


CO4U


Enforcer

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 13/11/2014 | 17:16 uur
Als ik dan bedenk dat General Dynamics European Land Systems  wil acteren als wederverkoper dan denk ik dat dit kleine bedrijf een uitstekend product op de markt heeft gebracht, c.q. gaat brengen die zo maar export order kan gaan schrijven... levert het ook nog iets op!

En via General Dynamics zullen er dan nog wel een flink aantal deuren open gaan. Misschien ook van USA SOF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 13/11/2014 | 16:58 uur
Dat is geen geld, de aanschaf van LMV´s special force uitvoering zal vast duurder zijn geweest. :angel:

Als ik dan bedenk dat General Dynamics European Land Systems  wil acteren als wederverkoper dan denk ik dat dit kleine bedrijf een uitstekend product op de markt heeft gebracht, c.q. gaat brengen die zo maar export order kan gaan schrijven... levert het ook nog iets op!

Ace1

Citaat van: Kevon op 13/11/2014 | 14:13 uur
De aanschafprijs van de ATTV heeft ver onder de 5 ton gelegen.... Dit inclusief ontwikkeling.

Dat is geen geld, de aanschaf van LMV´s special force uitvoering zal vast duurder zijn geweest. :angel:

Kevon

De aanschafprijs van de ATTV heeft ver onder de 5 ton gelegen.... Dit inclusief ontwikkeling.


Citaat van: ridivek op 13/11/2014 | 11:51 uur
Ik denk niet dat deze voertuigen als geheime uitgaven worden aangeschaft. Anders zou de aanschaf niet bekend zijn gemaakt lijkt mij.
Als mijn redenering klopt, dan is met deze aanschaf van 50 ATTV minder dan 25mln. gemoeid, ofwel minder dan 500.000 euro per voertuig. Volgens mij is dit niet zoveel zeker als de ontwikkeling is inbegrepen, en vogens mij koop je daarvoor geen ATV SF.
Ook denk ik dat door het gebuik van COTS onderderdelen de defenture ATTV's een eenvoudigere en goedkopere logistiek hebben dan de ATV SF's.
Ter info, volgens mij heeft defenture al twee producten in de aanbieding: de ATTV en de diesel quad (samen met Winro BV).
De voertuigen voor LMB en de mariniers zullen aan andere eisen moeten voldoen dan de voertuigen voor het KCT. De ATTV's lijken mij te groot en te zwaar voor LMB (voertuiggewicht 1-1,5 ton, vracht 0,75-1ton dus max gewicht 1,75-2,5ton). En de mariniers hebben een voertuig nodig dat door ruim 1m water kan rijden of zelfs kan drijven. Mooie projectjes voor defenture/ VDL, maar laat ze eerst de ATTV's succesvol volgens specs. produceren, daarna wordt het pas tijd voor vervolgprojecten lijkt mij.

Het KCT heeft meerdere voertuigen geevalueerd en de groundforce1 van defenture kwam als beste uit de bus. Laten we afwachten hoe succesvol dit uitdraait. Volgens mij start de serieproductie pas nadat de twee demovoertuigen okee zijn bevonden, dus worden weinig risico's gelopen
Wie in angst leeft, zal in angst sterven