wat is de procedure NA je aanstellingsbrief?

Gestart door peroxidetim, 17/03/2016 | 14:43 uur

Gozo


peroxidetim

Citaat van: Gozo op 12/04/2016 | 10:46 uur
Waar staat AMo dan nu voor, de afkorting?

ehm ahum. ik weet nu ff niet of het AMO  of ARB heet. AMO moet staan voor algemene militaire opleiding.
Nil volentibus arduum

Gozo

Waar staat AMo dan nu voor, de afkorting?

peroxidetim

Citaat van: Gozo op 07/04/2016 | 15:49 uur
Bellen of mailen kan altijd, maar na je keuring "geschikt", althans dat was bij mij zo, ging je meteen mee met de adjudant en werd je ingedeeld in een ARB naar voorkeur onder het voorbehoud dat die ARB op dat moment door zou gaan.

ha Gozo,

dat is al weer veranderd:
na de keuring en 'geschikt' krijg je een gesprek met een 'vertegenwoordiger van jouw eenheid'. die neemt arbeidsvoorwaarden door. checkt je gegevens. En de boodschap is :  wachten.

wachten op brief aanstelling, vervolgens 'iets' met bericht van je eenheid kapitein algemee zaken. en een brief 'kleden'.
In overleg met de kapitein algemene zaken bespreek je een datum voor deelname aan ARB. of AMo zoals die nu heet.
Nil volentibus arduum

Gozo

Bellen of mailen kan altijd, maar na je keuring "geschikt", althans dat was bij mij zo, ging je meteen mee met de adjudant en werd je ingedeeld in een ARB naar voorkeur onder het voorbehoud dat die ARB op dat moment door zou gaan.

peroxidetim

Citaat van: Gozo op 22/03/2016 | 17:15 uur
De volgorde kan verschillen, maar als het goed is krijg je voor je ARB (Amo voor Reservisten Basis) je brief om je te kleden. Dan krijg je je stukken voor je ARB (waar, wat hoe). Ondertussen heb je je PGU opgehaald en dan kom je op bij School Zuid dan wel Noord en daarna, als je niet wordt weggestuurd, krijg je informatie van je eenheid en ga je opkomsten doen (mits niet wegbezuinigd).

Dank Gozo:

nu is uiteraard de vraag WANNEER ik mag opkomen voor de ARB.  Kan dus nog wel een tijdje duren wanneer ik de andere topics lees. Of zou ik zelf oeten gaan bellen naar het betreffende compagnie?
Nil volentibus arduum

Gozo

De volgorde kan verschillen, maar als het goed is krijg je voor je ARB (Amo voor Reservisten Basis) je brief om je te kleden. Dan krijg je je stukken voor je ARB (waar, wat hoe). Ondertussen heb je je PGU opgehaald en dan kom je op bij School Zuid dan wel Noord en daarna, als je niet wordt weggestuurd, krijg je informatie van je eenheid en ga je opkomsten doen (mits niet wegbezuinigd).

peroxidetim

hallo hallo,

ein-de-lijk gisteren de aanstellingsbrief in huis!  8)

Nu weet ik alleen niet meer wat de volgorde is die nu komt. heb ik het zo een beetje goed?

- binnen een afzienbare tijd volg de brief 'kleden'  vanuit beoogde compagnie
- daarin staat nummer van officier 'Algemene zaken' om de AMO in te plannen
- je belt met desbetrefende officier
- haalt je PGU op
- gaat AMO doen
- wanneer je alle oefeningen voldioende beheerst wordt je officieel toegelaten tot de NATRES?


ennuh: kun je eigenlijk ook 'zakken' voor de AMO?

Nil volentibus arduum