Onrust Jemen

Gestart door Elzenga, 12/03/2011 | 21:03 uur

Master Mack

Citaat van: Umbert op Vandaag om 12:16Al met al blijkt het dus net zoals vele bezuinigingen op defensie, deze dit niet zijn geweest maar naar nu blijkt regelrechte money absorbers, gemiste kans, beleidsmakers schaamt U.
Net als het weg bezuinigen van de gevechtstanks. De minister zei dat hij een miljard bezuinigd door de hele logistieke lijn weg te bezuinigen maar dit was onjuist. Omdat er nog 50 leopard onderstellen in diverse andere varianten in dienst bleven werd de logistieke lijn in stand gehouden en moest er uiteindelijk nog 600 miljoen ergens anders worden gevonden. Beleidsmakers schaamde u dieper dan diep.

Umbert

Al met al blijkt het dus net zoals vele bezuinigingen op defensie, deze dit niet zijn geweest maar naar nu blijkt regelrechte money absorbers, gemiste kans, beleidsmakers schaamt U.

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op Vandaag om 11:31Wel blij dat meer mensen mijn ongerustheid deelde en dat er snel is gehandeld door de extra miniguns te installeren. Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten maar ik had versneld de positie voor op de brug met de tweede GK of een alternatief ingevuld. Er moeten meer snelvuurwapens aan boord worden geïnstalleerd kanon en raket middelen  tegen drones en raketten.

De Goalkeeper moet gewoon worden geupdate en blijven. Het is een goedkope manier om jezelf tegen alles en nog wat te verdedigen. 99% van de dreigingen zijn niet hypersoon o.i.d. in Jemen al helemaal niet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Wel blij dat meer mensen mijn ongerustheid deelde en dat er snel is gehandeld door de extra miniguns te installeren. Ik weet dat er veel haken en ogen aan zitten maar ik had versneld de positie voor op de brug met de tweede GK of een alternatief ingevuld. Er moeten meer snelvuurwapens aan boord worden geïnstalleerd kanon en raket middelen  tegen drones en raketten.

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 28/03/2024 | 21:37 uurDat is toch gebruikelijk bij de aanschaf van wapens of materiaal bij Defensie?
er komt niet
voor elk moertje en Boutje een Brief.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Versnelde aanschaf klein bedrag. Geen kamerbrief.

Harald

Citaat van: Ace1 op 28/03/2024 | 21:37 uurDat is toch gebruikelijk bij de aanschaf van wapens of materiaal bij Defensie?
Ik denk dat niet bij en voor alles een kamerbrief gestuurd heeft te worden.
Net of de Politiek overal akkoord voir moet geven.

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 28/03/2024 | 21:24 uurKamerbrief?

Dat is toch gebruikelijk bij de aanschaf van wapens of materiaal bij Defensie?

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 28/03/2024 | 19:42 uurHeeft iemand de kamerbrief over de aanschaf van de miniguns?

Kamerbrief?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Lynxian op 28/03/2024 | 21:06 uurIs er een kamerbrief nodig voor een paar miniguns?

De miniguns waren toch defensie breed aangekocht?

Lynxian

Citaat van: Ace1 op 28/03/2024 | 19:42 uurHeeft iemand de kamerbrief over de aanschaf van de miniguns?
Is er een kamerbrief nodig voor een paar miniguns?

Ace1

Citaat van: Sebas_m07 op 27/03/2024 | 20:27 uurVandaag op Instagram gezien: een minigun op de Tromp. Nieuw zover ik weet?

https://www.instagram.com/p/C5BOkMnoybn/?igsh=MTNoYWF5NTEwYXp3Zg==

Heeft iemand de kamerbrief over de aanschaf van de miniguns?

Sparkplug

Citaat van: Parera op 28/03/2024 | 05:02 uurIk gok in de helikopters  ;) 

Vermoed dat de CH-47F CAAS dan de eerste is. Hiervoor is al direct een door mount beschikbaar. Een NH90 met in de ene deur een M3 .50 en de andere deur een M134 maakt het ook een behoorlijke gunship  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 27/03/2024 | 22:47 uurBen benieuwd waar de M134 bij CLSK in gebruik is. Mooie aanvulling. Deel verder je mening over de FN MAG. Het enigste wat een MAG kan vervangen is een nieuwe MAG.

Ik gok in de helikopters  ;) 

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 27/03/2024 | 22:49 uurChambered in 7.62 x 51mm NATO with available magazines in up to 4,000 round capacities.
1/50th of a second between each shot equals four rounds fired from the M134D in the time it takes to fire a single round from an M240.

https://dillonaero.com/da-category/guns/


The FN® M240 (also known as the FN MAG® or FN MAG® 58) family of medium machine guns (7.62x51mm NATO) has long been employed by all services of the U.S. Armed Forces.

https://fnamerica.com/products/machine-guns/fn-m240b/

Je weet niet waar je het over hebt. Praktijk is geen lijstje. Er zijn teveel factoren die je niet mee neemt of niet tegen elkaar kunt afzetten. Het is w.m.b. prima zo.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"