C-17s voor Qatar

Gestart door andré herc, 10/06/2008 | 22:27 uur

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 17/06/2015 | 09:50 uur
Ja, dat zal zeker meespelen in de besluitvorming.
Maar toch, het is een groot aantal, en kan me niet voorstellen dat met dergelijk opvallende kisten op Libië gevlogen gaat worden.
En toch gebeurd dat blijkt uit een google search....o.a. via Malta..
http://www.janes.com/article/39583/qatari-c-17-alleged-to-have-visited-libya..

dudge

Citaat van: Elzenga op 16/06/2015 | 19:16 uur
Tja...Qatar heeft een "projectje"...kleine 4000 km ver weg... in Libië ... 8)

Ja, dat zal zeker meespelen in de besluitvorming.
Maar toch, het is een groot aantal, en kan me niet voorstellen dat met dergelijk opvallende kisten op Libië gevlogen gaat worden.

Ace1

Citaat van: Oorlogsvis op 16/06/2015 | 20:21 uur
dat poule gedoe is allemaal zo zielig...

Mee eens, zeker met die 500 uur  per jaar waarvoor je dan per jaar €15 miljoen betaald.

Oorlogsvis

Citaat van: Ace1 op 16/06/2015 | 20:19 uur
Ik schat de exploitatiekosten op €20 miljoen per jaar.

Momenteel doet Defensie mee met een Navo poule van 3 C-17's daarzitten piloten en onderhouds personeel bij mocht je een C-17 aanschafen kun je die poule opzeggen en het personeel daarvan terughalen.
dat poule gedoe is allemaal zo zielig...

Oorlogsvis

Citaat van: Elzenga op 16/06/2015 | 19:16 uur
Tja...Qatar heeft een "projectje"...kleine 4000 km ver weg... in Libië ... 8)
Qatar is "club Med" voor terroristen...steunen de foute in Libie en in Syrie steunen ze Jahbat al Nusra...o ja en de Moslim broederschap in Egypte ....een lekkere bondgenoot van de VS :devil:

Nederland had gewoon of moet nog steeds gaan voor de aanschaf van 2 C-17's als ze werkeloos staan kan je ze altijd nog commercieel inzetten dan leveren ze nog wat op ! aan de bedragen die ermee geboeid gaan zou het zomaar kunnen dat je je geld er aardig mee kan terugverdienen.

Ace1

#53
Citaat van: DvdW op 16/06/2015 | 19:49 uur
hoe zit het dan met brandstof? Vliegt de C17 op water?

Ik schat de exploitatiekosten op €20 miljoen per jaar.

Citaat van: DvdW op 16/06/2015 | 19:49 uur
En piloten? Komen die uit de lucht vallen, geschoold voor de C17 en doen ze hun werk voor nop? onderhoud? Of heeft de C17 geen onderhoud nodig? En hoe zit met al dat extra technisch onderhoudspersoneel dat moet worden aangenomen en getraind.

Momenteel doet Defensie mee met een Navo poule van 3 C-17's daarzitten piloten en onderhouds personeel bij mocht je een C-17 aanschafen kun je die poule opzeggen en het personeel daarvan terughalen.

DvdW

Citaat van: Ace1 op 16/06/2015 | 20:00 uur
De inhuur van de AN124 was 20% van de de hele missie in Afghanistan dus reken maar uit.

http://www.elsevier.nl/Politiek/achtergrond/2008/5/VVD-Bos-is-slechte-schatkistbewaarder-ELSEVIER193514W/
reageer dan ook es op de rest van mijn bericht........ :dead:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ace1

Citaat van: DvdW op 16/06/2015 | 19:49 uur
Als die bedragen kloppen, met een grote als

De inhuur van de AN124 was 20% van de de hele missie in Afghanistan dus reken maar uit.

http://www.elsevier.nl/Politiek/achtergrond/2008/5/VVD-Bos-is-slechte-schatkistbewaarder-ELSEVIER193514W/

DvdW

#50
Citaat van: Ace1 op 16/06/2015 | 17:24 uur
De inhuur van An-124's voor de missies in Uruzgan, Kunduz en Mali heeft Defensie meer als €600 miljoen gekost de aanschaf van een C-17 met onderdelen is $400 miljoen reken maar uit wat Defensie had kunnen besparen als men in 2006 een C17 had gekocht.
Als die bedragen kloppen, met een grote als, hoe zit het dan met brandstof? Vliegt de C17 op water? En piloten? Komen die uit de lucht vallen, geschoold voor de C17 en doen ze hun werk voor nop? onderhoud? Of heeft de C17 geen onderhoud nodig? En hoe zit met al dat extra technisch onderhoudspersoneel dat moet worden aangenomen en getraind. En hoe zit het met de nodige reserveonderdelen die je op voorraad moet hebben? En wat doe je met de afschrijving? ..........
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

#49
Citaat van: Thomasen op 15/06/2015 | 18:57 uur
8 stuks, wat zijn die Qatari eigenlijk van plan?
Tja...Qatar heeft een "projectje"...kleine 4000 km ver weg... in Libië ... 8)

andré herc

Citaat van: Thomasen op 15/06/2015 | 18:57 uur
8 stuks, wat zijn die Qatari eigenlijk van plan?
Qatar heeft die 8 zeker ook nodig voor het oprichten van een flitsmacht :lol:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: DvdW op 16/06/2015 | 00:14 uur
Wat wil je met 1 C17 beginnen? Kosten en baten, zegt dat je iets?

De inhuur van An-124's voor de missies in Uruzgan, Kunduz en Mali heeft Defensie meer als €600 miljoen gekost de aanschaf van een C-17 met onderdelen is $400 miljoen reken maar uit wat Defensie had kunnen besparen als men in 2006 een C17 had gekocht.

Ros

Nu weer graag terug naar het onderwerp...

Ben
Forumbeheer

dudge

Citaat van: Sparkplug op 16/06/2015 | 09:20 uur
En wat als deze laatst beschikbare C-17 wordt toegvoegd aan de drie C-17s van de NAVO (gestationeerd in Hongarije)?

Voor Nederland heeft één C-17 inderdaad geen zin, maar vier stuks in NAVO verband misschien juist wel.

Het zou natuurlijk mooi zijn, maar zie ik er niet van komen. In Europa is daar de besluitvorming niet op ingesteld, zeker niet nu de grote operaties in Iraq en Afghanistan voor de meesten achter ons liggen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 16/06/2015 | 09:45 uur
Ook deze reactie laat maar één ding zien, jouw eenzijdigheid, verlies van realiteitszin en onwetendheid (google maar even het verschil tussen D66 en SGP...)  Back on topic maar weer.

Jouw krapachtige verdediging is kenmerkend en doet niets af aan mijn eerder constatering.